اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / بهترین روش درمان کک و مک چیست ؟

بهترین روش درمان کک و مک چیست ؟

کک و مک چیست؟

کک و مک ، لکه‌هاى کوچک یک تا سه میلى مترى گرد یا بیضى شکل هستند که به رنگ قهوه‌اى روشن و تیره در پوست ایجاد مى‌شوند. و در مناطقی از پوست ایجاد می‌شوند که در معرض نور آفتاب قرار دارند، مانند پوست صورت، پشت دست‌ها، ساعد، گردن و سینه. کک و مک اغلب در افرادی با پوست روشن و سفید دیده می‌شود.

کک و مک می‌تواند روی پوست هر فردی ایجاد شود. با این حال، تعداد کک و مک ارتباط مستقیم به ژنتیک دارد. همانطور که گفته شد، تشکیل کک و مک به قرار گرفتن در معرض تابش خورشید مرتبط است. قرار گرفتن در معرض اشعه ی ( UV-B فرابنفش-بی ) باعث افزایش تولید رنگ‌دانه‌ها و تیره و واضح‌تر شدن آنها می‌شود.

انوع کک و مک

کک و مک ها دو گونه اساسی دارند که عبارت‌اند از :

1- لکه‌هایی صاف و بدون برجستگی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای روشن که معمولا در طی ماه‌های آفتابی ظاهر و در زمستان ناپدید و یا کمرنگ‌تر می‌شوند و بیشتر در افرادی با پوست‌های روشن و در خانواده‌هایی با زمینه ارثی دیده می‌شود. استفاده مرتب از کرم‌های ضدآفتاب در زمانی که در معرض تابش آفتاب هستید به جلوگیری از ظهور این نوع کک و مک کمک فراوانی می‌کند.

2- در کودکان ممکن است لکه‌های برنز کوچک، قهوه ای و یا سیاه که از نوع تیره هستند ایجاد شود و در فصل زمستان هم ناپدید نمی‌شوند. هیچ ربطی به بالا رفتن سن و پیری هم ندارند و بیشتر در افرادی با آمادگی‌های ژنتیکی ظاهر می‌شود. البته اصطلاح لکه‌های کبدی کاملا اشتباه است چرا که هیچ‌گونه ارتباطی بین این لکه‌ها و کبد وجود ندارد و عموما در افراد پیرتری که بدون استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرند بیشتر ظاهر می‌شوند.

پیشگیری از کک و مک

مطمئنا پیشگیری از کک و مک بهتر از آن است که پس از ایجاد، به فکر درمان باشیم. بنابراین هر کس آمادگی ژنتیکی برای ایجاد کک و مک دارد، باید حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نماید و حتی‌الامکان زمان قرار گرفتن در معرض تابش اشعه‌های خورشید را کم کند. به این دلیل که با پرهیز از برخورد تابش نور خورشید به پوست تمایل پوست در ایجاد کک و مک کم می‌شود و خطر ابتلا به سرطان‌های پوست نیز کاهش پیدا می‌کند.

کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان، با توجه به نوع پوست و میزان شیوع این لکه‌ها، می‌تواند بهترین روش درمان کک و مک را برای شما تجویز کرده و انجام دهد.

پیشگیری از کک و مک

4 روش درمانی کک و مک

1- استفاده از کرمهای سفیدکننده و ضد‌لک : ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفع این عارضه می‌باشد و با چند بار استفاده از این کرم می‌توان مشکل را حل نمود.
2-درمان داروئی : کرم ترتینوئین ، کرمهای aha و یا حتی هیدروکینون و استفاده از روش میکرودرم‌ابرژن به منظور ایجاد تاثیرات بیشتر و بهتر دارویی، می‌تواند کمک کننده باشد.
3- درمان به روش پیلینگ : پیلینگ با داروهایی مانند TCA، گلسیولیک اسید و... می‌‍تواند در بعضی موراد کک ومک‌ها را از بین ببرد .
4- درمان لیزری : چند نوع لیزر، مخصوصا لیزرهای آی پی ال (IPL) و کیوسوئیچ (Q- switched) می‌توانند کک و مک‌ها را بطور موثر و مطمئن روشن‌تر کنند یا از بین ببرند.

این روش نیز مانند روش انجماد یک روش ساده و مطمئن با درصد موفقیت بالا و کمترین ریسک در ایجاد زخم می‌باشد.در بیمارانی که نوع پوست تیره دارند لیزر باید با احتیاط انجام شود زیرا امکان هیپرپیگمانتاسیون ویا تیره‌تر شدن محل لیزر وجود دارد و این تغییر رنگ ممکن است ماه‌ها باقی بماند. این مشکل پوستی یک بیماری ژنتیکی است و در افراد سفید پوست با چشم‌های روشن و موهای طلایی متمایل به مشکی شایع است. این بیماری ژنتیکی، مربوط به سلولهای رنگی پوست است بنابراین هیچ درمان قطعی ندارد.

تمام روشهای درمانی و داروهایی که شرکت‌های دارویی- بهداشتی تبلیغ می‌کنند، فقط لکه‌ها را کم‌رنگ‌تر می‌کند و هیچ‌کدام خاصیت درمان قطعی ندارند. کشورهای اروپایی و آمریکا که در نژاد آنها کک ومک شیوع زیادی دارد، بسیار خوب توانسته‌اند این مشکل را بپذیرند و به‌هیچ‌وجه آن را بیماری تلقی نمی‌کنند و بی‌دلیل هم به دنبال درمان‌های متعدد نمی‌روند اما در ایران بیشتر خانم‌هایی که پوستشان کک ومک دارد، به توصیه‌های متخصصان پوست عمل نمی‌کنند و برای درمان، به سراغ محصولات آرایشی- بهداشتی تبلیغ شده می‌روند.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

تنها توصیه ما این است که برای کم‌رنگ‌تر شدن لکه‌ها و پیشگیری از پررنگ‌تر شدن آنها، از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.
در ساعتهای 10صبح تا 4عصر حتی‌المقدور در محیط بیرون و مقابل آفتاب قرار نگیرید و هر 3ساعت کرم ضدآفتاب با SPF بالای 30 را به صورت بمالید. در استخر، کوه و دریا و به خصوص اگر برای شنا به استخرهای روباز می‌روید، ضدآفتاب را فراموش نکنید.

پوشیدن دستکش و استفاده از کلاه لبه‌دار هم الزامی است. بعضی از افراد عادت دارند کرم زینک‌اکساید را به جای ضد آفتاب به کار ببرند که اشتباه است، چون پوشش کامل و خوبی ندارد و هدف ما را از استفاده آن تامین نمی‌کند. در ضمن پوست را سفید و از منظر زیبایی نامطلوب می‌کند. خواص درمانی هم که ندارد و فقط یک محافظ در برابر آفتاب است و بس.

نکته دیگر اینکه اگر مراقبت پوست در برابر آفتاب کامل ومناسب نباشد هزینه کردن برای خرید کرم‌های لکه‌بر که پوست را مقطعی روشن می‌کند، یا انجام لیزر خاص که لکه‌ها را کمرنگ می‌کند، بی‌فایده و مقطعی است، چون مشکل کک ومک ژنتیکی و درونی است و با تماس با آفتاب دوباره برگشت پیدا می‌کند.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه جوانسازی با متد مزوتراپی در اصفهان می‌باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا هاشمی [ 1401-04-26 ]
من کک ومک دارم آرزو دارم نداشته باشم واقعا اگر کاری از دستتون بر می یاد برام انجام بدین.

رویا هاشمی [ 1401-04-26 ]
من کک ومک دارم آرزو دارم نداشته باشم واقعا اگر کاری از دستتون بر می یاد برام انجام بدین.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تکنیک های غیر جراحی زاویه سازی و افزایش هارمونی صورتتکنیک های غیر جراحی زاویه سازی و افزایش هارمونی صورت

زاویه سازی فک، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک و یا زیباسازی آن منجر می شود. در روش کانتورینگ، ریمادلینگ و زاویه سازی صورت بدون جراحی می توان با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کرد. ... ادامه مطلب

تزریق ژل اس وی اف چگونه است؟تزریق ژل اس وی اف چگونه است؟

تزریق اس وی اف ژل روشی جدید برای جوانسازی است. این ماده از مشتقات چربی استخراج شده از بدن شما است که پس از فرآوری، مجدداً به قسمت دیگری از بدن خود شما تزریق می‌گردد ... ادامه مطلب

لایه برداری پوستلایه برداری پوست

پوست به این دلیل که بیرونی‌ترین لایه در بدن است دستخوش عوامل آسیب رسان زیادی همچون عواملی محیطی می‌شود. از این عوامل گذشته با بالا رفتن سن پوست پیر شده، درگیر خشکی،چین و چروک، لکه های پیری، اختلالات رنگدانه ای،شلی وافتادگی می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.