اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / چه زمانی به تزریق چربی گونه فکر کنیم؟

چه زمانی به تزریق چربی گونه فکر کنیم؟

گونه ها برجستگی های زیبایی در صورت هستند که به مرور زمان و با افزایش سن، دچار کاهش حجم در اثر تحیل بافت و چربی زیر پوستی می‌شوند و حالتی افتاده و آویزان پیدا می‌کنند. در حال حاضر می‌توان گفت؛ بهترین، کم عارضه ترین و طبیعی ترین روش گونه گذاری تزریق چربی است. در تزریق چربی از چربی‌های خود بدن استفاده می‌شود. اثرات آن ماندگاری بیشتری دارند و بافت‌های بدن واکنش بدی به چربی‌های تزریقی نمی‌دهند. به علاوه اگر اصول درمانی رعایت شود، عوارض این روش بسیار کم و محدود است. در ادامه با تزریق چربی گونه یا گونه گذاری بیشتر آشنا خواهیم شد و جوانب این روش را بررسی خواهیم کرد.

با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی می‌توانید از بهترین تزریق چربی گونه در اصفهان بهره‌مند شوید و شاهد نتایج بسیار خوبی در این زمینه باشید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چه زمانی به تزریق چربی فکر کنیم؟

اگر بخش‌های از صورت شما دچار فرو رفتگی و کاهش حجم شده است.
اگر می‌خواهید روش جوانسازی اثرات ماندگارتری نسبت به فیلرها یا ژل‌های موقت داشته باشد.
اگر می‌خواهد انحناهای سطحی (کانتور) بدن و صورت خود را بهبود ببخشید، جای اسکار و زخم‌ها را برطرف کنید و دستان یا صورت خود را جوانسازی کنید.
اگر می‌خواهید عدم تناسب انحنا یا کانتور سینه‌های خود را برطرف کنید. از تزریق چربی می‌توان برای طبیعی‌سازی نتایج ایمپلنت پستانی هم استفاده کرد.

گونه گذاری با تزریق چربی


گونه گذاری با تزریق چربی چیست؟

گونه گذاری با تزریق چربی روشی برای زیباتر ساختن چهره و زاویه دار کردن صورت است. تزریق چربی به صورت و گونه یکی از روش‌هایی است که هم در راستای جوان‌سازی پوست انجام می‌شود و هم می‌تواند با زاویه‌دار کردن صورت، چهره شما را متفاوت و زیباتر کند. این روش در چند دسته از افراد قابل انجام است:

کسانی که به دلیل افزایش سن، پوست صورت‌شان دچار افتادگی و چروک شده است.
افرادی که هنوز سن زیادی ندارند اما به دلیل کاهش وزن و از دست رفتن چربی‌های زیر پوست، در صورت‌شان گود افتادگی و تغییر فرم اتفاق افتاده است.
کسانی که می‌خواهند با برجسته سازی گونه و زاویه‌دار کردن صورت، چهره‌ای متفاوت داشته باشند.

یکی از عوارض افزایش سن، شل شدن و افتادگی پوست صورت است. به دلیل کاهش خاصیت کشسانی پوست از یک سو و از بین رفتن چربی زیر پوست از سوی دیگر، پوست صورت دچار افتادگی و چین خوردگی می‌شود. در چنین شرایطی انجام عمل‌های زیبایی مانند کشیدن و لیفت پوست و همچنین تزریق ژل گونه و فیلر یا چربی، می‌تواند پوست صورت را صاف و برجسته کند و حالت چهره را چند سال جوان‌تر نماید. گونه گذاری با تزریق چربی درواقع با کمک استخراج چربی طبیعی بدن خود فرد و تزریق دوباره آن به گونه و صورت انجام می‌شود.

این روش که بهتر است توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام شود، بسیاری از عوارض روش‌های دیگر مانند تزریق ژل گونه یا پروتز گونه را ندارد. از سوی دیگر می‌توان این روش را همزمان با دیگر جراحی‌های زیبایی مانند لیفت صورت و یا لیپوماتیک و لاغر شدن بدن انجام داد. برای مثال کسانی که با کمک انجام ورزش‌های سخت و مداوم و همچنین رژیم‌های غذایی مناسب، سعی در لاغر شدن دارند، ممکن است چربی اضافی بخش‌های زیادی از بدن خود را بسوزانند.

با این حال همواره پربی بخشی از بدن معمولا در برابر این روش‌ها مقاوم است و از بین نمی‌رود؛ مانند نواحی شکم، پهلوها و پشت ران. از سوی دیگر چربی صورت خیلی زود از بین می‌رود و چهره را لاغر و تکیده می‌کند. در چنین شرایطی ممکن است انجام یک عمل پیکرتراشی و خارج کردن چربی‌های اضافی شکم و پهلو و همچنین تزریق چربی‌های خارج شده به گونه، سینه و باسن، برای شما مناسب باشد. هم چهره شما تغییر می‌کند و هم اندام متناسب‌تری خواهید داشت. به هر روی، برجسته سازی گونه با تزریق چربی، روشی است که در آن از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی یا مصنوعی تزریق نمی‌شود.


تزریق چربی به گونه چگونه انجام می شود ؟

می توان تزریق چربی را در گونه ها به عنوان پرکننده مورد استفاده قرار داد. برجسته کردن گونه ها در واقع روشیست که می تواند زیبایی افراد را دو چندان کند و آنها را در هر جمعی جذاب تر نشان دهد. در روش انتقال چربی ماده خارجی به بدن تزریق نمی شود. در نتیجه نتایج می تواند در انتقال چربی با سایر پرکننده های پوستی متفاوت باشد. نیمی از چربی که به بدن تزریق می شود می تواند در مدت کمی جذب شود، به همین دلیل برای ماندگاری نیاز دارید که مجددا تزریق را انجام دهید. البته این تکرار تزریق در هر پر کننده ای باید انجام شود، زیرا همه این روش های تزریق دارای اثرات ماندگاری موقتی هستند. برای این منظور هر چند ماه یکبار انتقال چربی را باید توسط پزشک متخصصی انجام دهید که در زمینه تزریق چربی دارای تجارب فراوانی باشد و بداند که زمان بعدی و یا مقادیری که برای تزریق در گونه ها در نظر گرفته می شود تا چه اندازه دارای ماندگاری است.


مراقبت های قبل از تزریق چربی به گونه

تزریق چربی را می توان در گونه ها برای ایجاد زیبایی و حجم سازی انجام داد. مواد مختلفی می توانند در ایجاد حجم گونه ها مورد استفاده قرار گیرند، به همین دلیل باید در انتخاب بهترین روش برای ایجاد برجستگی در گونه ها کمال دقت را داشته باشید. اگر تزریق چربی را برای پر کردن گونه های خود انتخاب کرده اید باید توجه داشته باشید که قبل از تزریق چربی مراقبت هایی را انجام دهید تا بعد از تزریق دچار عوارض احتمالی زیادی نشوید.

انجام مراقبت های قبل از تزریق چربی می تواند تا حدود زیادی در نتیجه ای که بعد از انتقال چربی با آن مواجه می شوید تاثیر گذار باشد.
تعدادی از مراقبت های قبل از تزریق چربی را به شما معرفی می کنیم:

1. از استعمال دخانیات و مواد الکلی تا یک هفته قبل از انتقال چربی جلوگیری کنید.

2. اگر از داروهایی خاص استفاده می کنید که موجب افزایش فشار خون در شما می شود با توصیه پزشک مصرف آنها را تا یک هفته قطع کنید.

3.استراحت و خواب کافی می تواند پوست گونه شما را برای تزریق چربی آماده تر کند.

4. رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب به مقدار زیاد را قبل از تزریق چربی فراموش نکنید.

5. از داروهایی مانند آسپرین تا حد امکان قبل از تزریق چربی استفاده نکنید.

6. از انجام انواع روش هایی که باعث آسیب های پوستی می شود جلوگیری کنید.

7. اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

با رعایت این نکات می توانید تا حدود زیادی از ایجاد عوارضی که ممکن است بعد از تزریق چربی در شما مشاهده شود، جلوگیری کنید.


مراحل تزریق چربی

1. برداشت چربی

در مرحله اول از عمل تزریق چربی، ابتدا پس از مشخص شدن اندامی که از آن چربی خارج خواهد شد، چربی مورد نیاز توسط یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته می شود. (روش لیپوساکشن) این مرحله با دقت زیادی انجام می گیرد چون بافت و سلول های چربی به هیچ وجه نباید آسیب ببینند. همچنین هنگام استفاده از سوزن، پزشک این عمل را با نهایت دقت انجام می دهد که بافت چربی آسیب نبیند. همچنین باید بدانید که مقدار چربی خارج شده از بدن فرد، بسیار کم می باشد. بعضی ها تصور می کنند که پس از خروج چربی از بدن، آنها به مقدار قابل توجهی لاغر خواهند شد بلکه این تصور کاملا غلطی است.

2. آماده سازی سلولهای چربی

برای عمل تزریق چربی، فقط به سلول های چربی نیاز است و نه موادی که به آنها چسبیده اند. بنابراین باید چربی را از مایعات و موادی که در کنار چربی هستند جدا کرد. برای این کار از دستگاه سانتریفیوژ استفاده می شود. سانتریفیوژ با تولید سرعتی بسیار زیاد، سبب به وجود آمدن نیروی گریز از مرکز می شود و به همین خاطر می تواند چربی را جدا و خالص سازی کند.

3. تزریق چربی

پس از این که چربی خالص سازی شد، تزریق چربی به اندام هدف آغاز خواهد شد. در این مرحله، پزشک شما، با یک نوع سرنگ مخصوص، چربی را به اندام های مشخص شده تزریق می کند تا بتوان به نتایج خوب و دلخواه رسید.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مزایای تزریق چربی به گونه

تزریق چربی روشی است که این روزها در همه کشورها به دلیل مزایای فراوانی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. مزیت استفاده از این روش برای پر کردن بخش های مختلف بدن از جمله گونه را می توان به شرح زیر بیان کرد ایمنی بالا( در این روش به دلیل این که از چربی خود بدن استفاده می شود، احتمال واکنش آلرژی صفر است. از طرفی چربی به دلیل این که از سلول های زنده تشکیل شده است، احتمال جا به جایی آن کمتر از ژل است. در واقع چربی بهتر و بیشتر به دیگر بافت های اطراف خود جوش می خورد. ضمن این که با استفاده از تکنیک های جدید تزریق بین 50 الی 70 درصد از سلول های گرفته شده از بدن، پس از تزریق، زنده می مانند.
ماندگاری طولانی: مزیت دیگر این روش نسبت به سایر روش های پر کننده صورت، ماندگاری آن است.)

عوارض تزریق چربی به گونه

شایع ترین عارضه ای که ممکن است هم در محل اهدا کننده چربی و هم در محل گیرنده چربی ایجاد شود، ورم و کبودی است. در این روش، احتمال ایجاد عفونت نیز وجود دارد. اما این احتمال بسیار کم است و می توان از آن به سادگی با مصرف آنتی بیوتیک جلوگیری کرد. گاهی نیز با تزریق غیر اصولی ممکن است عدم تقارن در بخش های مختلف صورت ایجاد شود. شاید مهمترین بخش عوارض ناشی از این عمل را بتوان به جذب چربی های تزریق شده نسبت داد. از آن جا که مواد اولیه تزریق شده چربی خود بدن است، امکان دارد بدن سلول های چربی را جذب کند و شما بعد از چند هفته متوجه تغییراتی شوید.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با ارائه بهترین خدمات در زمینه مزوتراپی و جوانسازی پوست در اصفهان، در محیطی ایمن و مطابق با پروتکل های بهداشتی، و با کادری زبده، آماده خدمت رسانی به متقاضیان این روش می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رعایت 8 نکته قبل از لیزر موهای زائدرعایت 8 نکته قبل از لیزر موهای زائد

روشی که این روزها برای از بین بردن موهای زائد باب شده، لیزر موهای زائد می‌باشد. با لیزر موهای زائد صد در صد موهای شما از بین نمی‌رود اما باید بدانید که موهای سرسخت و زبری که مدت‌ها از وجودشان رنج می‌بردید بسیار کم می‌شوند ... ادامه مطلب

زاویه سازی صورت در زنانزاویه سازی صورت در زنان

زاویه فک در زیبایی چهره بسیار اهمیت دارد و می‌تواند صورت را مسن‌ تر یا جوان‌ تر نشان دهد. به عبارت بهتر زنان با صورت V شکل اغلب به علت باریک بودن قسمت پایینی صورت، خط فک واضح و چانه تیز، جوان تر دیده می شوند. ... ادامه مطلب

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

از بهترین راه های جوانسازی پوست و ایجاد فرم و حجم دلخواه در صورت و بدن، تزریق ژل به ناحیه مورد نظر است. یکی از مهم ترین نکات در تزریق ژل ، ماندگاری ژل جوانسازی می‌باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این متن عواملی که در تزریق ژل اثر دارند شرح داده شده است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.