اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پلک / رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پی

رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پی

تیرگی و گودی زیر چشم یکی از شایعترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می‌کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود. این عارضه نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود. حلقه‌های تیره می‌تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود. یکی از متداول ترین روش های درمانی رفع تیرگی دور چشم با پی آر پی می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی زیر چشم یا پلاسمای غنی از پلاکت یکی از جدیدترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای جوانسازی دور چشم است. در این روش درمانی از فرایندی غیر جراحی برای زیباسازی پوست استفاده می‌شود که لازم است تا ابتدا از خود فرد کمی خون گرفته ‌شود. پس از گرفتن خون، پلاسمای آن از گلبول‌های مختلف خونی جدا شده و محلولی غنی از کلاژن، پلاکت و فاکتورهای رشد سلولی به دست می‌آید. این محلول پلاسمای غنی پس از خالص‌سازی بیشتر به محلی که نیاز به جوانسازی دارد تزریق می‌شود.

علل تیرگی زیر چشم

مزایای پی ار پی زیر چشم

  1. با توجه به کیت های مخصوص پروسه کار بسیار ساده و کاملاً استریل خواهد بود.
  2. روش غیر تهاجمی بوده و عوارض آن کمتر از دیگر روش ها می باشد.
  3. این روش تقریباً بی درد است و به راحتی برای بیمار قابل تحمل است.
  4. درمان با پی آر پی نیاز به بستری و استراحت ندارد.
  5. ماندگاری اثر آن طولانی بوده ونسبت به روش های مشابه ( مثل جراحی) هزینه کمتری دارد.
  6. احتمال به وجود آمدن حساسیت های پوستی و عفونت در روش پی آر پی وجود ندارد.

نحوه انجام پی ار پی زیر چشم

ابتدا حدود دو سرنگ خون از افرادی که قصد انجام پی آر پی دور چشم را دارند، گرفته می شود. سپس خون آنها برای استخراج پلاسمای غنی از پلاکت در دستگاه سانتریفوژ قرار می گیرد. در مرحله بعد پی آر پی توسط سوزن های بسیار ظریف یا در ترکیب با روش های دیگر مانند میکرونیدلینگ به اطراف چشم تزریق می شود. تزریق دور چشم بسیار حساس است و نیاز به دقت و تبحر کافی پزشک در این زمینه دارد. کل زمان مورد نیاز برای پی آر پی دور چشم حدود 30 دقیقه می باشد. لازم به ذکر است که می توان برای کاهش درد ناشی از تزریق، از نیم ساعت قبل از کرم های بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : پی آر پی چیست؟

مراقبتهای قبل از پی ار پی زیر چشم

حداقل یک هفته قبل از درمان سیاهی و گودی زیر چشم با پی ار پی از موارد زیر اجتناب کنید:

  1. محصولات حاوی رتینول
  2. NSAIDs یا داروهای رقیق‌کننده خون مانند ایبوپروفن، ناپروسین، آسپرین
  3. مکمل‌های غذایی خاص (جینکو، سیر، ویتامین E، ویتامین A، روغن کتان، کورکومین، مکمل نیاسین، غذاهای تند و سایر مواد خوراکی ضد التهابی)
  4. استروئیدهای سیستمیک (پردنیزون، دگزامتازون)
  5. برنزه کردن یا سولار
  6. نوشیدن الکل و کشیدن سیگار
  7. همچنین حداقل در 6 ماه قبل PRP از آکوتان استفاده نکنید. روز قبل و روز درمان آب کافی بنوشید تا خون‌گیری آسان شود.
  8. اگر دچار تب، سرماخوردگی، آنفولانزا یا التهاب در نواحی درمان شدید، باید انجام PRP را به تعویق بیاندازید.
رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پی

مراقبتهای پس از پی ار پی زیر چشم

پس از لیزر، منتظر التهاب و قرمزی خفیف باشید. ممکن است در نواحی خاصی کبودی نیز به وجود بیاید. دستورالعمل‌های بعد از درمان سیاهی و گودی زیر چشم با پی ار پی عبارتند از:

ماندگاری پی ار پی زیر چشم

نتایج تزریق پی ار پی برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم معمولاً دائمی نیست. این نتایج می‌توانند بین 6 تا 12 ماه بسته به سن، شدت مشکل و واکنش بدن ماندگار باشند.

موارد منع تزریق پی آر پی

  1. هپاتیت C
  2. سرطان پوست در ناحیه‌ای که قرار است تزریق انجام شود.
  3. بیماران قلبی عروقی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند.
  4. بیماری زمینه‌ای مانند دیابت درمان‌نشده
  5. بیماران مبتلا به HIV (ایدز)
  6. هر نوع سرطان خون

عوارض پی ار پی زیر چشم

پی ار پی یک روش کم تهاجمی است که در آن از پلاکت‌های خون فرد برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم استفاده می‌شود. این یک روش بسیار ایمن با عوارض جانبی بسیار کم است. ممکن است در حین تزریق درد خفیفی را تجربه کنید که با استفاده از کرم بی‌حس کننده موضعی، قبل از آن کاهش می‌یابد. بلافاصله پس از تزریق PRP، ناحیه زیر چشم ممکن است بر افروخته یا قرمز به نظر برسد که معمولاً در عرض سه روز فروکش می‌کند. پس از تزریق پی آر پی زیر چشم، ممکن است سوزن سوزن شدن خفیف، درد و تورم وجود داشته باشد که معمولاً بعد از سه روز کامل برطرف می‌شوند. همچنین محل تزریق ممکن است تا چند هفته بعد کبود باشد.

هزینه پی ار پی زیر چشم

هزینه درمان سیاهی و گودی زیر چشم با پی ار پی به عوامل مختلفی مانند تکنولوژی دستگاه سانتریفیوژ، شدت تغییرات لازم، تعداد جلسات مورد نیاز، دستمزد پزشک و هزینه‌های جانبی کلینیک زیبایی بستگی دارد.

نقش اساسی ابروها در زیبایی، جوانی و افزایش اعتماد به نفس خانم ها بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جوش یا آکنه درمان قطعی دارد؟آیا جوش یا آکنه درمان قطعی دارد؟

جوش یا آکنه همان برجستگی‌های ناخوش آیندی است که به رنگ سفید، سیاه یا قرمز در سطح پوست ایجاد می‌شوند و زیبایی و لطافت پوست را تهدید می‌نمایند.نکته مهم در ارتباط با آکنه، اسکار ناشی از آن یا جای جوش است که درمان آن دیگر به سادگی خود آکنه نیست. جهت آشنایی با درمان جای جوش این متن را از دست ندهید. ... ادامه مطلب

تزریق ژل پیشانیتزریق ژل پیشانی

تزریق ژل به پیشانی به عنوان یکی از روشهای جوانسازی محسوب می‌شود که در آن خطوط غیر فعال پیشانی، با ژل پر شده از بین می‌روند ... ادامه مطلب

چرا دچار خارش پوست میشویم؟چرا دچار خارش پوست میشویم؟

در مواردی که خارش علت خاصی ندارد باید به پزشک پوست مراجعه کرد. پزشک می‌تواند علت زمینه‌ای خارش را مشخص کرده و آن را درمان نماید. درمان‌های خانگی متعددی نظیر کرم‌ها و مرطوب کننده‌های بدون نسخه به خوبی خارش را برطرف می‌کنند. در ادامه به معرفی علل خارش پوست می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.