اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / ترک های پوستی یا استریا

ترک های پوستی یا استریا

استرچ مارک (stretch mark)یا استریا (striae) یا همان ترکهای پوستی، ضایعاتی هستند که در اثر عواملی چون بارداری و افزایش وزن ایجاد می‌شوند. در واقع این ضایعات، به دلیل نازک شدن لایه درم (آتروفی یا همان تحلیل پوست) و فرورفتگی پوست (اپیدرم) ایجاد می‌شود که به شکل بریدگی، اغلب در نواحی که مورد افزایش حجم قرار گرفته‌اند، مانند ران، باسن، شکم و سینه‌ها ایجاد می‌شود. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان ترک‌های پوستی به مقاله‌ای که در همین زمینه تهیه شده، مراجعه فرمایید.

درمان ترک های پوستی یا استریا از جمله اقدامات تخصصی است که در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان با بکارگیری ابزار مدرن و بروزترین روشها قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ایجاد ترک‌های پوستی در سنین مختلف

ترکهای پوستی اصولا هنگام بلوغ برای اولین بار در پوست مناطقی چون زانو، پشت ساق، روی ران‌ها و در دختران، روی سینه‌ها ظاهر می‌شود که حدود 30% افراد گرفتار این ترک‌ها در دوران بلوغ خواهند شد. ولی در دوران حاملگی این ترک‌ها بیشتر در نواحی شکم، پهلو و سینه‌ها بروز می‌کند و 77% بانوان، گرفتار ترک‌های پوستی ناشی از بارداری هستند.

در مورد بارداری، سن اولین بارداری در بروز استریا بسیار مهم است. اغلب بانوانی که در سنین 16 تا 20 سالگی باردار شده‌اند دچار ترک‌های پوستی می‌شوند، در حالی که احتمال بروز این ترک‌ها در بانوانی که اولین بارداری آنها پس از 35 سالگی است بسیار کمتر خواهد بود. این ترک‌ها، معمولاً بعد از ماه چهارم بارداری ایجاد می‌شود.

حتی ممکن است پس از زایمان نیز این ترک‌های پوستی ایجاد شوند. در بعضی از افراد اولین بارداری بدون ایجاد ترک‌های پوستی طی می‌شود ولی در بارداری‌های بعدی نمایان می‌شود.

درمان ترکهای پوستی

نسبت ایجاد ترک‌های پوستی در زنان و مردان

با توجه به مسائل مطرح شده، به وضوح قابل درک است که ترک‌های پوستی در خانم‌ها نسبت به آقایان از شیوع بیشتری برخوردار است.

عوامل ایجاد کننده ترک‌های پوستی

عوامل مختلفی در بروز استریا مطرح است. که مهمترین آنها کشیدگی پوست به طور ناگهانی است و معمولا در بارداری و بلوغ اتفاق می‌افتد ولی کشیدگی پوست تنها یکی از عوامل ایجاد ترک‌های پوستی است و علل درونی نیز در بروز آن نقش دارد. از جمله این عوامل، تغییرات هورمونی است که سبب عدم تعادل در فیبروبلاست‌ها (سلول های تولید کننده الاستین و کلاژن) می‌شود و این امر منجر به کاهش تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین می‌گردد.

در نتیجه فیبرهای کلاژن دچار پارگی شده و پوست حالت ترک خوردگی پیدا می‌کند. استفاده طولانی مدت از کورتون‌های موضعی قوی، نیز می‌تواند باعث ایجاد استریا یا ترکهای پوستی شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه این داروها بدون تجویز پزشک خودداری شود. از نظر ظاهری این ترک‌ها در ابتدا قرمز تا بنفش رنگ هستند ولی با گذشت زمان تدریجاً، به رنگ سفید متمایل خواهند شد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

ترکهای پوستی معمولا به دو صورت دیده می‌شود:

1-استریاروبرا(Striae Rubra):خط هایی به رنگ صورتى یا قرمز و کمى برجسته.
2-استریا آلبا(Striae Alba): خط‌هایی به رنگ سفید و هم سطح یا پایین‌تر از سطح پوست.

معمولا ابتدای استریا، با ترکهای استریا روبرا شروع می‌شود و با گذشت مدتی به استریا آلبا تبدیل می‌گردد. زمانی که ترک‌های پوستی در مرحله استریا روبرا هستند، درمان‌های ساده‌تر، موثرتر و کم هزینه‌ تری می‌تواند باعث ترمیم پوست شود ولی با گذشت زمان و تبدیل به استریا آلبا متدهای درمانی پیشرفته و پیچیده‌تری برای درمان نیاز است. که از آن جمله می‌توان به درماپن، میکرونیدلینگ و لیزراشاره نمود.

متقاضیان گرامی می‌توانند، با در نظر گرفتن محل سکونت خود و با هدف جوانسازی پوست، از بهترین تزریق چربی در اصفهان بهره‌مند شده تا ظاهری زیبا و جوان داشته باشند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :یلدا حیدری [ 1400-03-12 ]
سلام وقتتون بخیر برای ترک های پوستیم میخواستم نوبت بگیرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تقویت فولیکولهای مو با مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلرتقویت فولیکولهای مو با مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر

فولیکول مو تعیین‌ کننده‌ وضعیت رشد و فرم مو های سر است. این واحد های فولیکولی در سلولهای پوستی، پیاز مو را ایجاد می‌ کنند و سپس از این قسمت ریشه‌ مو را به وجود می‌آورند. مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر از روشهای درمانی هستند که می توانند تأثیرات خوبی در تقویت فولیکولهای موی سر و کنترل ریزش داشته باشند ... ادامه مطلب

هیدرودرم ابریژن چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟هیدرودرم ابریژن چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

هیدرودرم ابریژن بر پایه روش میکرودرم ابریژن به وجود آمده است و یک روش مؤثر در جوانسازی پوست است. در این روش، تکنیک‌هایی مانند سم‌زدایی، پاک‌سازی، لایه‌برداری، آب‌رسانی و تغذیه پوست هم‌زمان انجام خواهد شد. نتایج این روش بسیار درخشان و تأثیرات آن پس از جلسه اول قابل‌مشاهده است ... ادامه مطلب

علت آکنه یا جوش در صورت و بدنعلت آکنه یا جوش در صورت و بدن

آکنه یا جوش که به جوش‌های غرور جوانی هم معروف است، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و رایج ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان پوست و مو است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.