اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / گونه گذاری با تزریق چربی

گونه گذاری با تزریق چربی

نقش گونه در چهره

گونه‌های افتاده و لاغر، چهره را مسن‌تر نشان می‌دهد. گاهی دیده می‌شود افراد برای اینکه گونه‌هایی برجسته و زیبا داشته باشند، یا با اضافه وزن خود کنار می‌آیند و یا اقدام به افزایش وزن غیر معمول می‌نمایند. لازم به ذکر است، تلاش برای برجسته‌سازی گونه با افزایش وزن اغلب محکوم به شکست خواهد شد، زیرا صورت آخرین قسمتی است که با چاق شدن، حجم اضافه می‌کند

متاسفانه معمولاً با لاغر شدن نیز اولین جایی که حجم از دست می‌دهد، صورت و گونه است. اما جای نگرانی نیست امروزه با روشهای نوین جوانسازی از جمله تزریق پرکننده‌ها به ویژه چربی می‌توان این مشکل را برآورده نمود. اگر در اثر عوامل مختلف مانند بالا رفتن سن، نوسانات وزن، بیماری و ... حجم گونه‌های خود را از دست داده‌اید، تزریق چربی به گونه برای گونه‌گذاری یکی از گزینه‌های مطلوب خواهد بود.

یکی از جراحی های زیبایی که اکثر افراد برای جبران کاهش حجم گونه و پر شدن صورت به آن روی می‌آورند تزریق چربی است. در ادامه برای دانستن اصول بهترین تزریق چربی گونه با ما باشید.

گونه‌گذاری در اصفهان

مقایسه تزریق چربی با سایر روشهای گونه گذاری

تزریق چربی نسبت به روشهای دیگر گونه‌گذاری که زیاد هم متداول نیستند مانند پروتز گونه و جراحی استخوان گونه، کم عارضه تر است و نسبت به تزریق ژل که رایج‌تر از پروتز و جراحی است نیز ریسک آلرژی ندارد و همچنین اگر به طور صحیح و توسط پزشک مجرب تزریق گردد ماندگاری بالایی هم خواهد داشت.

ماندگاری تزریق چربی گونه

در ارتباط با ماندگاری تزریق چربی گونه باید متذکر شویم، به‌طور معمول بعد از تزریق چربی گونه حجم اولیه بافت چربی تزریق شده، کاهش می‌یابد و این تغییر حجم در افراد، متفاوت است و میزان آن را هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد. ولی بر اساس تحقیقات انجام شده به‌طور متوسط بعد از18 ماه حدود دو سوم از حجم اولیه چربی تزریق شده جذب می‌شود.

با این حال یک سوم باقی مانده تا مدت‌های طولانی ماندگار خواهد بود به همین دلیل بعد از گذشت 6 الی 12 ماه از اولین تزریق، برای تثبیت و افزایش مجدد حجم، تزریق چربی گونه تکرار خواهد شد. بعلاوه می‌توان با تزریق چربی بیش از حجم مطلوب و مورد نیاز و جذب آن، به فرم و اندازه مورد دلخواه گونه‌ها دست پیدا کرد. فرآیند تزریق چربی شامل دو بخش اساسی خواهد بود که یکی از آنها برداشت چربی و دیگری تزریق همان چربی برداشته شده است.

از آنجا که سلول‌های چربی حساس هستند حین انتقال ممکن است دچار آسیب شوند برای پرهیز از این آسیب، میتوان از ساکش دستی به جای نمونه مکانیکی آن بهره برد. در این صورت سلول‌های چربی دچار حداقل آسیب خواهند شد که این امر به خودی خود می‌تواد در ماندگاری تزریق چربی گونه تاثیر مثبت داشته باشد. محل تزریق چربی نکته حائز اهمیت بعدی در ماندگاری این روش است بطوریکه در نواحی متحرک مثل لب و خط خنده، دوام حجم به دست آمده از تزریق چربی ماندگاری کمتری دارد نسبت به نواحی مانند زیر چشم ، پیشانی، پشت دست و گونه.

برای گونه‌گذاری تزریق چربی بهتر است یا ژل؟

هرگز نمی‌توان گفت برای جوانسازی و افزایش حجم گونه تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی. با توجه به شرایط هر فرد، این پزشک است که تشخیص خواهد داد، چه روشی مناسب‌تر است.

نتایج گونه‌گذاری با تزریق چربی

شما بلافاصله پس از تزریق چربی، نتایج حاصل از آن را خواهید دید و محل تزریق شده در اثر وجود تورم زیاد، ممکن است در ابتدا برجسته تر از حد معمول دیده شود. با گذشت زمان، تورم ایجاد شده برطرف خواهد شد و می‌توان نتایج واقعی را در عرض سه الی چهار ماه شاهد بود.

عوارض تزریق چربی به گونه

اگر تزریق ژل گونه توسط پزشک مجرب و ماهر انجام پذیرد، عوارض معمول که همان درد، کبودی و تورم مختصر چند روزه است انتظار می‌رود ولی در صورت مشاهده علائمی همچون افزایش تدریجی درد که با مصرف داروهای مسکن تجویز شده هم کاهش نمی‌یابد و بعد از گذشت 48 ساعت همچنان درد قابل توجهی احساس می‌گردد، خونریزی غیر معمول یا ترشحات عفونی از محل استخراج چربی یا محل تزریق و وجود تب ، سریعاً با پزشک خود تماس حاصل فرمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

کم کردن عوارض تزریق چربی گونه

از کمپرس یخ باید اجتناب شود. یخ باعث می‌شود رگ‌های خونی کوچک در صورت به طور موقت منقبض شوند. از آنجا که چربی خارج از گردش خون است، ایده خوبی است که به جای یخ از کمپرس گرم استفاده کنید.

تاثیر گذشت زمان در بهبود عوارض تزریق چربی

بیشتر بیماران ترجیح می‌دهند پس از جراحی تزریق چربی به مدت یک هفته از محل کار خود دور باشند. کسانی که می‌توانند بیشتر از این مدت سرکار نروند، بهتر است تا دو هفته استراحت کنند تا به طور کامل بهبود یابند. این دوره نقاهت به دلیل تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی است. در هر دو ناحیه که چربی گرفته و تزریق شده است، تورم و گاهی اوقات کبودی مشاهده خواهید کرد. تورم و کبودی قابل توجه باید طی 72 ساعت فروکش کند. اما تورم مداوم ممکن است تا 2 هفته طول بکشد.

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت مو و ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلا موسوی [ 1402-07-16 ]
برای تزریق گونه و فرم ئادن به گونه ها گزینه چربی بهترین گزینس از نظر من

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ممنوعیت تزریق ژل برای چه کسانی وجود دارد؟ممنوعیت تزریق ژل برای چه کسانی وجود دارد؟

امروزه از تزریق ژل های کلاژن و هیالورونیک اسید در کلینیک ها برای رفع چین و چروک ناشی از افزایش سن و مواجهه با عوامل تخریب کننده پوست مانند نور خورشید استفاده می کنند ... ادامه مطلب

روشهای مراقبت از پوست صورتروشهای مراقبت از پوست صورت

بسیاری از استاندارهای زیبایی شناسی، گویای این واقعیت هستند که یکی از اصلی ترین ارکان جذابیت و زیبایی چهره، داشتن پوستی صاف و یک دست، عاری از هرگونه لک و تیرگی، داری حجم، قوام و استحکام مناسب و بدون چین و چروک است ... ادامه مطلب

مزیت ژوویدرم بر ژل های دیگرمزیت ژوویدرم بر ژل های دیگر

ژوویدرم با افزودن حجم به بافت صورت از طریق ماده فعال آن ، اسید هیالورونیک، عمل می کند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن انسان هم وجود دارد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.