اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / بلفاروپلاستی غیر جراحی (درمان افتادگی پلک)

بلفاروپلاستی غیر جراحی (درمان افتادگی پلک)

بلفاروپلاستی به روشی گفته می‌شود که در آن پوست‌های افتاده پلک برداشته شده و در اصطلاح لیفت پلک اتفاق می‌افتد. این روش، جراحی محسوب می‌شود و با برش و بخیه همراه است در حالی که با بلفاروپلاستی غیر جراحی در واقع بدون برش و بخیه و با استفاده از پلاسماتراپی، لیفت پلک انجام می‌شود و پوست‌های اضافه پلک جمع خواهد شد. این روش متدی نوین در جوانسازی پوست می‌باشد و سرفصلی جدید و مهیج در زمینه زیبایی است.

پزشک پوست بلفاروپلاستی غیر جراحی را بدون برش، بدون حذف پوست اضافی یا چربی و بودن اصلاح عضله اوربیکولار پلک‌ها انجام می‌دهد. این امر به جلوگیری از ریسک‌های ناشی از مداخلات جراحی متعارف کمک می‌کند.

پلاسما تراپی چیست؟

پلاسما تراپی یا همان پلاسما جت دستگاهی است که برای تصعید پوست اضافی، پلاسما تولید می‌کند. این دستگاه انرژی خود را تنها به سلول‌های سطحی پوست تحویل می‌دهد بدون اینکه بافت‌های زیرین را متاثر سازد، بنابراین برای انعطاف‌پذیری حرکت پلک بلافاصله پس از درمان کاملا مناسب است.

نتایج این تکنیک شامل کاهش فوری پوست اضافی در پلک بالا یا پایین و همینطور کاسته شدن از پوست اضافی در ناحیه خارجی دور چشم است. از مزایای دیگر این تکنیک بهبود خطوط صورت در گوشه چشم و استخوان گونه (چروک گوشه چشم) است.

اهمیت پلک در جذابیت چهره

دلایل ایجاد افتادگی پلک

شایع‌ترین علت افتادگی پلک افزایش سن و روند پیری است. عضله‌ی بالابر، مسئول بالابردن پلک چشم است. هرچه سن فرد، افزایش پیدا می‌کند، این ماهیچه دچار کشیدگی بیشتر شده و درنتیجه باعث پایین‌ افتادن پلک می‌شود. با وجود اینکه این مشکل بیشتر در افراد بزرگسال در سنین مختلف دیده می‌شود، می‌تواند کودکان را هم از بدو تولد به خود گرفتار کند. البته افتادگی پلک در کودکان، بسیار نادر است. گاهی‌اوقات دلیل اصلی این بیماری ناشناخته باقی می‌ماند. بعضی مواقع هم صدمه به چشم، مانند ضربه، منجر به افتادگی پلک می‌شود. مشکلات عصب‌شناختی هم می‌تواند فرد را به این بیماری مبتلا کند.

علل بیمار گونه افتادگی پلک عبارتند از:

- پتوز مادرزادی
- آسیب عصبی
- بیماری عضلانی
- میاستنی گراویس

5 مزیت بلفاروپلاستی غیر جراحی یا پلاسما جت

1- بهترین نتایج بلفاروپلاستی غیر جراحی در افرادی دیده می‌شود که دچار شلی و افتادگی متوسط پوست پلک هستند بدون سایر نشانه‌های پیری چون چروک
2- پس از بلفاروپلاستی غیر جراحی بهبودی بسیار سریع بوده و در مدت زمانی کمتر از 10 روز التهاب رفع می‌شود
3- روش پلاسما تراپی (پلکسر) بسیار سریع بوده و در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه قابل انجام است
4- فرد در مدت زمان کمتر از یک هفته به محیط کار بازمی گردد
5- بلفاروپلاستی غیر جراحی عوارض جراحی پلک را ندارد

عوارض جانبی

عوارض جانبی پلاسما تراپی، ممکن است شامل تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان به مدت دو تا سه روز باشد. فرایند بهبودی شامل پوسته پوسته شدن (که باید منتظر ماند تا خود به خود بریزند) طی یک دوره‌ حدوداً یک هفته‌ای خواهد بود.

درمان گاهی اوقات می‌تواند منجر به قرمزی و تورم طولانی مدت در حین بهبودی پوست شود. این وضعیت بخصوص هنگامی که پلک‌ها یا نواحی نزدیک به چشم درمان می‌شوند، محتمل است. برطرف شدن آن برای برخی از افراد 7 تا 10 روز بطول می‌انجامد.

می‌توان در صورت لزوم از لوازم آرایشی برای پوشاندن عوارض درمان استفاده کرد اما نباید تا 24 ساعت پس از درمان استفاده شوند. نتایج فوری بوده و طی دو تا چهار هفته بهبود پیدا می‌کنند.

میزان ماندگاری پلاسما جت

این درمان باعث جمع شدگی فوری و کوتاه شدن الیاف پوست شده و تاثیر این فرایند طی دو تا چهار هفته ادامه پیدا می‌کند. نتایج درمان پلکسر دائمی است، البته فرآیند طبیعی پیری همچنان ادامه دارد و پوست در نهایت دوباره شل می‌شود و می‌افتد. با در پیش گرفتن زندگی سالم و بهینه‌سازی سبک زندگی می‌توانید فرآیند پیری را کند کنید. عامل‌هایی مانند سیگار کشیدن، نور خورشید و مراقبت نکردن از پوست فرآیند پیری را تسریع می‌کند. گاهی اوقات لازم است برای مشاهده بهترین نتایج بلفارروپلاستی غیر جراحی، پلکسر تکرار شود.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تقویت فولیکولهای مو با مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلرتقویت فولیکولهای مو با مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر

فولیکول مو تعیین‌ کننده‌ وضعیت رشد و فرم مو های سر است. این واحد های فولیکولی در سلولهای پوستی، پیاز مو را ایجاد می‌ کنند و سپس از این قسمت ریشه‌ مو را به وجود می‌آورند. مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر از روشهای درمانی هستند که می توانند تأثیرات خوبی در تقویت فولیکولهای موی سر و کنترل ریزش داشته باشند ... ادامه مطلب

تیرگی و سیاهی زیر بغل با چه روشهایی برطرف میشود؟تیرگی و سیاهی زیر بغل با چه روشهایی برطرف میشود؟

تیرگی زیر بغل، مشکلی است که هم برای مردان و هم زنان پیش می‌آید. این مشکل می‌تواند بر اثر تعریق زیاد، استفاده از دئودرانت (ضدبو و ضدعرق)، عدم مراقبت مناسب از پوست و سایر علل مشابه، به وجود بیاید. شما می‌توانید با انجام برخی از روشهای درمانی ساده از دست مشکل تیرگی زیر بغل خود خلاص شوید. ... ادامه مطلب

هرگز جوش ها را دستکاری نکنیدهرگز جوش ها را دستکاری نکنید

جوش صورت را می توان نوعی آکنه دانست که می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. بسیاری از پزشکان به بیماران پیشنهاد می دهند جوش صورت را دستکاری نکنید. زیرا بعد از اینکه محل جوش را دستکاری کردید ممکن است باعث شوید عفونت آن بیشتر شود، التهاب بیشتری پیدا کند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.