اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / عوارض تزریق ژل یا فیلر

عوارض تزریق ژل یا فیلر

تزریق ژل یا فیلر روشی است که برای افزایش حجم و فرم دهی صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زیبایی و جوانسازی پوست تاثیر زیادی دارد. در صورتی که این روش به درستی انجام شود می‌توان گفت حداقل عوارض را در بر خواهد داشت. در تزریق ژل ماده قابل تزریق، تولیدی است که با برندهای مختلف در بازار موجود است و بسته به شرکت سازنده و متریال آن قیمت‌های متفاوتی هم دارد.

تزریق ژل در مناطق مختلفی از صورت و بدن قابل انجام است. در گونه‌ها، لب‌ها، پیشانی، بینی، شقیقه‌ها، زیر چشم، چانه و فک در صورت و اندامی مانند دست‌ها، سینه، باسن و ... هم می‌توان تزریق فیلر را انجام داد. همانطور که گفته شد تزریق ژل در صورتی که به درستی و توسط پزشک مجرب و ماهر، انجام شود عوارضی بسیار ناچیز خواهد داشت و شخص می‌تواند شاهد بهترین نتایج تزریق ژل باشد.

ولی اگر افراد غیر پزشک و ناآشنا به تکنیک‌های تزریق و بیگانه با آناتومی صورت و بدن، اقدام به تزریق ژل یا فیلر نمایند، ممکن است عوارضی جبران ناپذیر گریبان گیر فرد شود و تا مدتها، حتی تا آخر عمر شخص را درگیر کند.

تزریق ژل یا فیلر و عوارض آن

عوارض تزریق ژل

پس از تزریق ژل، دو دسته از عوراض ایجاد خواهند شد که عبارتند از:

1- عوارض قابل پیش بینی و محتمل
2- عوارض نادر و غیر قابل پیش بینی

عوارض قابل پیش بینی و محتمل تزریق ژل

تزریق ژل اگر توسط پزشک متبحر، با تکنیک درست و استفاده از ژل‌های استاندارد و مورد تایید انجام شود، می‌تواند به عنوان روشی ایمن، کمترین عوارض را دربر داشته باشد. این عوارض به حدی ناچیز هستند که حتی می‌تواند گفت تزریق ژل تقریبا روشی بدون عارضه است. این عوارض عبارتند از:
- درد و تورم ناچیز در محل تزریق.
- بسته به محل تزریق ممکن است کبودی مختصری ایجاد شود که با گذشت چند روز برطرف خواهد شد.
- عدم قرینگی و گلوله شدن نیز از عوارض رایج و گذرای تزریق ژل است.

عوارض نادر و غیر قابل پیش بینی تزریق ژل

اگر تزریق ژل به درستی و با رعایت تمام اصول انجام نشود ممکن است فرد را دچار عوارضی نماید که به ندرت اتفاق می‌افتد. این عوارض عبارتند از:
- احساس درد شدید و غیرمتعارف پس از تزریق ژل
- ایجاد عفونت و آلرژی پس از تزریق ژل
- جابه جایی ژل تزریقی
- مشاهده واضح قرینه نبودن تزریق ژل پس از طی دروان نقاهت
- با تزریق ژل ممکن است گلوله‌هایی در محل تزریق ایجاد شود که معمولا ظرف چند روز رفع خواهد شد. باقی ماندن این گلوله‌ها نیز از عوارض نامحتمل تزریق فیلر است.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

امروزه با پیشرفت‌های اساسی در زمینه پوست، مو و زیبایی و انتقال این پیشرفت‌ها به اقصی نقاط کشورعزیزمان، امکان استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان نیز فراهم گردیده است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این خدمات به کلینیک‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداقل عوارض، با موهای زائد خداحافظی کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل اس وی اف چگونه است؟تزریق ژل اس وی اف چگونه است؟

تزریق اس وی اف ژل روشی جدید برای جوانسازی است. این ماده از مشتقات چربی استخراج شده از بدن شما است که پس از فرآوری، مجدداً به قسمت دیگری از بدن خود شما تزریق می‌گردد ... ادامه مطلب

دستگاه کرایوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟دستگاه کرایوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

کرایوتراپی یا سرما درمانی روشی آسان، بی خطر و نسبتاً مقرون به صرفه است که با به کار گیری سرما، به درمان برخی از مشکلات پوستی و رفع ضایعات در پوست می‌پردازد ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس برای خطوط پیشانی و اخمتزریق بوتاکس برای خطوط پیشانی و اخم

هدف اصلی تزریق بوتاکس برطرف کردن خطوطی است که در حالت انقباض و انبساط عضلات صورت به وجود می‌آیند. با تکرار تزریق در دفعات بعدی می‌توان خطوط کم عمق و تثبیت شده در پوست را نیز محو نمود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.