اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

امروزه تزریق چربی و تزریق ژل به عنوان روشهای حجم دهی و جوانسازی، با اقبال فراوانی روبه رو شده‌اند. این روشهای تزریقی در مواردی که بافتی از صورت یا بدن دچار کاهش حجم شده باشد یا حجم مورد دلخواه فرد را نداشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله بر آن شدیم تا به مقایسه تزریق چربی و تزریق ژل یا فیلر بپردازیم و موارد این متدهای جوانسازی و حجم دهی صورت و بدن را بررسی کنیم. همچنین سوالات بیشتر مطرح شده در ارتباط با تزریق چربی و تزریق فیلر را نیز پاسخ دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما باشید.

مقایسه تزریق چربی و ژل از نظر نحوه انجام

در تزریق فیلر، موادی ژل مانند که این روزها عمدتاً از جنس هیالورونیک اسید (ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث کلاژن سازی و آب رسانی به پوست می‌شود) هستند و ماندگاری در حددود 6 الی 18 ماه دارند (بسته به نوع و برند ژل) به وسیله سوزن به بافت هدف تزریق می‌گردد. همانطور که متوجه شدید ماده قابل تزریق، آماده و ساخته شده است و فقط نیاز به تزریق دارد.

در صورتی که تزریق چربی با برداشت چربی از قسمت‌هایی از بدن که به صلاحدید پزشک و اتفاق نظر با بیمار مناسب برداشت هستند انجام می‌پذیرد. ضمن اینکه پالایش و تصفیه سلول‌های چربی هم تزریق چربی را سه مرحله‌ای می‌کند. پس در این روش ابتدا چربی از ناحیه مناسب (حاوی میزان مورد نیاز چربی) برداشته می‌شود، سپس سلول‌های چربی با سانتریفیوژ کردن جداسازی شده و در آخرین مرحله، تزریق این سلول‌ها انجام خواهد شد.

تزریق چربی و تزریق ژل در اصفهان

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

«تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟» یکی از سوالات زیاد پرسیده شده از پزشکان پوست است. در پاسخ به این سوال باید گفت: هر کدام از این روشها معایب و محاسن خاص خود را دارند و برای یک فرد ممکن است تزریق چربی مناسب باشد و برای فرد دیگری تزریق ژل گزینه مناسبی به حساب آید. البته این دو روش با کارکرد تقریبا یکسان می‌توانند جایگزین هم باشند. اگر در جریان انتخاب تزریق ژل یا تزریق چربی به عنوان حجم دهنده و جوانساز هستید به قسمت بعدی این مطلب توجه فرمایید.

تفاوت‌های تزریق چربی و تزریق ژل

سهولت در اجرا: تزریق ژل به دلیل آماده بودن مواد قابل تزریق روشی آسان تر نسبت به تزریق چربی به حساب می‌آید.

ماندگاری: تزریق ژل و چربی هر دو از روشهای موقتی و غیر دائمی جوانسازی پوست و افزایش حجم محسوب می‌شوند ولی اگر تزریق چربی به درستی و توسط پزشک مجرب انجام گیرد می‌تواند سالها ماندگاری داشته باشد. در تزریق فیلر نیز در صورتی که ژل تزریقی از برند خوب و معتبر با مجوزهای لازم و توسط پزشک متبحر تزریق شود می‌تواند بیش از یکسال ماندگاری داشته باشد. با تزریق ژل هیالورونیک اسید، به جهت تحریک کلاژن سازی در پوست، پس از جذب کامل ژل شرایط بهتری نسبت به قبل از تزریق در ناحیه مورد نظر دیده می‌شود.

عوارض: در هر دوی این روشها با در نظر گرفتن شرایط مطلوب اولیه، می‌توان گفت عارضه خاصی دیده نمی‌شود. البته در تزریق چربی به دلیل دستکاری دو قسمت از بدن (محل برداشت و محل تزریق چربی) کمی تورم و کبودی در آنها دیده می‌شود. میزان این عوارض (تورم و کبودی) به طور پیش فرض در تزریق چربی کمی بیشتر از تزریق فیلر است ولی در هر دو روش پس از گذشت چند روز این آثار رفع خواهند شد.

دوران نقاهت: به دلیل سرپایی بودن تزریق چربی و تزریق ژل، نیاز به بستری شدن و طی دوران نقاهت سخت و طولانی وجود ندارد. در هر دو روش بدون نیاز به همراه و کمک (در مورد تزریق چربی بهتر است همراه داشته باشید)، می‌توانید به منزل مراجعه کنید. درد مختصر، کبودی و تورم ناشی از تزریق در هر دو روش پس از چند روز از بین خواهد رفت

هزینه‌ها: در ارتباط با هزینه تزریق ژل و تزریق چربی باید متذکر شویم، به دلیل طولانی بودن و تعداد مراحل بیشتر فرآیند تزریق چربی، به طور معمول هزینه تزریق چربی از تزریق ژل بیشتر است.

هزینه تزریق چربی به مواردی از قبیل مهارت پزشک، محل برداشت و تزریق چربی، میزان چربی تزریقی و ... بستگی دارد.
هزینه تزریق ژل به مواردی از قبیل مهارت پزشک، میزان ژل مورد نیاز برای تزریق، محل تزریق، برند ژل و ... بستگی دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت مو و ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا روشن [ 1400-04-06 ]
سلام من برای تزریق چربی وفیلر زیر چشم میخاستم بیام خدمتت وبه علت مسافرت به کم عجله دارم ممنون میشم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت و درمان افتادگی پلکعلت و درمان افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی روی هردو پلک بالایی و پایینی یا یکی از پلکها انجام میشود. بلفاروپلاستی هم جنبه زیباسازی چشم و صورت را دارد و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک در افراد قابل انجام است ... ادامه مطلب

بهترین زمان و روش اصلاح ابرو بعد از کاشتبهترین زمان و روش اصلاح ابرو بعد از کاشت

رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو برای فردی که این عمل زیبایی را انجام می دهد جهت جلوگیری از بروز عوارض کاشت ابرو بسیار مهم است. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

با یک بار انجام کربن پیل با لیزر، نتایجی معادل انجام 10 جلسه پاکسازی پوست یا فیشیال را می‌توانید شاهد باشید. در این روش شفافیت و جلای صورت از همان لحظه انجام بخوبی قابل مشاهده است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.