اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / درمان جای جوش یا اسکار آکنه

درمان جای جوش یا اسکار آکنه

علت ایجاد آکنه یا جوش

اسکار آکنه یکی از مشکلات رایج پوستی است که، پس از ایجاد جوش روی پوست تظاهر پیدا می‌کند. آکنه خودش بیماری آزار دهنده‌ای است و باقی ماندن جای آنها روی پوست هم باعث آزردگی بیشتر فرد می‌شود. آکنه به دلیل بسته شدن منافذ پوست به وسیله چربی، پوست مرده و باکتری ایجاد می‌شود. با وجود آکنه منافذ پوست ملتهب شده و در نهایت می‌ترکند. اگر منافذ پر شده در لایه‌های عمیق‌تر پوست بترکد عفونت‌های باقی مانده در بافت‌های عمیق‌تر نشت کرده و باعث ایجاد ضایعات بزرگ‌تری می‌شود.

این ضایعات به شکل فرورفتگی‌های گاهاً عمیق در پوست دیده می‌شوند و شکل ناخوش آیندی به پوست می‌دهند. تا کنون درمان‌های متفاوتی برای اسکار آکنه ابداع شده که در ادامه به معرفی آنها، عوارض و نتایج همچنین مزایا و معایب این روشها اشاره خواهیم کرد.

درمان اسکار آکنه به روش میکرودرم آبریژن

روش میکرودرم آبریژن یکی از موثرترین و رایج ترین روشهای درمان اسکار آکنه صورت است. در این روش پزشک از یک براش سیمی یا برای لایه برداری عمیق لایه بالایی پوست استفاده می‌کند. درم آبریژن اغلب برای درمان اسکار آکنه نزدیک به سطح پوست مانند اسکار آکنه بکس کار یا اسکار رولینگ به کار گرفته می‌شود. در هر حال، اسکار آکنه عمیق تر نیز به کمک این روش تا حدی بهبود می‌یابد.

درمان اسکار آکنه در اصفهان

درمان اسکار آکنه به روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش نوین با هزینه‌هایی کمتر از لیزر درمانی است. وارد کردن سوزن‌های بسیار ریز و نازک به درون پوست محرکی برای پدیده ساخت کلاژن‌های جدید می‌باشد. میکرونیدلینگ با درماپن به وسیله دستگاهی شبیه به یک قلم لرزان انجام می‌شود که سوزن‌های بسیار ریز و کوچکی در سری استریل آن تعبیه شده است. نخست به واسطه یک پماد بی حسی پوست را سِر می‌کنند، سپس پماد را از روی پوست می‌شویند.

اکثر مردم پس از میکرونیدلینگ به مدت 24 تا 48 ساعت سرخی و خارش اندکی را در پوست خود حس می‌کنند، حسی همچون یک آفتاب سوختگی خفیف، اما می‌توان بلافاصله بعد از این عمل فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت. ممکن است نقاط بسیار کوچکی از کبودی، خون‌مردگی یا خونریزی در پوست پدید آید.

هدف از میکرونیدلینگ تجزیه و شکست بافت زخم‌های قدیمی و تحریک پوست برای تولید کلاژن‌های تازه می‌باشد که در نهایت به شکل‌گیری لایه‌ها و بافت‌های جدید الاستین و کلاژن می‌انجامد، به علاوه با ظهور مویرگ‌های جدید فرآیند خون‌رسانی به پوست بهتر خواهد شد. پوست در پاسخ به این تحریک‌ها شروع به ضخیم تر شدن می‌کند.

میکرونیدلینگ را می‌توان برای درمان زخم‌های خفیف یا متوسط آکنه برای انواع مختلف سوراخ‌ها و بافت‌های پوستی به کار برد. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌بایست چند جلسه درمان بر اساس تشخیص پزشک متخصص پوست با میکرونیدلینگ را پشت سر گذاشت. لازم به ذکر است این روش برای پوست‌های رنگی هم قابل استفاده می‌باشد.

درمان اسکار آکنه با تزریق ژل

یکی از روشهای درمان جای جوش صورت، تزریق ژل است. جای جوش عمیق را می‌توان با استفاده از تزریق فیلر یا ژل بالا آورد و آن را هم سطح پوست نمود. همچنین ژل‌های پوستی می‌توانند ظاهر جای جوش‌های دره‌ای شکل را بهبود بخشند. ممکن است از پرکننده‌های متفاوتی در این خصوص استفاده شود، ازجمله ژل‌های هیالورونیک اسید یا تزریق چربی خود بیمار.

درمان اسکار آکنه با رتینوئیدها

رتینوئیدهای موضعی محصولات درمانی دیگری هستند که برای رفع جای جوش به کار گرفته می‌شوند. این داروها علاوه بر تسریع تولید سلولی و بهبود بافت پوست، می‌توانند به کاهش لکه‌ها و محو شدن جای جوش نیز کمک کنند. البته رتینوئیدها می‌توانند پوست را نسبت به نور خورشید حساس کنند. همواره پس از استفاده از داروهای رتینوئید از ضد آفتاب استفاده کنید.

پمادها و سرم‌های حاوی رتینوئید را می‌توان بدون نسخه خریداری کرد اما غلظت‌های بالاتر این دارو توسط پزشک تجویز می‌شوند. رتینوئیدها بر روی اسکارهای آتروفیک یا فرو رفته بیشترین تاثیر را دارند. رتینوئیدها را می‌توان در محصولات حاوی رتینول یافت.

درمان اسکار آکنه با لیزر

لیزرهای مختلفی در درمان اسکار آکنه به کار می‌روند. بر اساس نوع اسکار باید دستگاه لیزر مناسب انتخاب شود. لیزرهای معمول برای درمان اسکار شامل لیزرهای اربیوم، فرکشنال، آر اف فرکشنال و … می‌باشند. در برخی موارد که رنگ اسکارها سرخ بوده و هنوز زمینه التهابی در آنها وجود دارد، می‌توان از لیزر PDL استفاده کرد که از طول موج 585 نانومتر برخوردار است و می‌تواند در کم رنگ کردن ته رنگ سرخ این ضایعات و مسطح کردن انواع برآمده اسکارها نیز موثر باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق ژل یا فیلر در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیدهادی جمالی [ 1402-03-29 ]
صورتم جای جوش عمیق داره میخوام درمان بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مو به روش FITکاشت مو به روش FIT

در روش FIT گرافت‌های مو از پشت سر بیمار برداشته می‌شود و در ناحیه‌ای که با کمبود مو مواجه شده، قرار می‌گیرد. این متد درمانی بدون بیهوشی، جراحی، پانسمان و درد انجام می‌شود ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد و عملکرد آنلیزر موهای زائد و عملکرد آن

امروزه تقریبا هر شخص اطلاعات هر چند کمی از لیزر موهای زائد دارد ولی در این مقاله قصد داریم درباره لیزر موهای زائد و عملکرد آن هر آنچه باید دانست را بیان کنیم تا متقاضیان عزیز با اطلاعات کافی بتوانند از این روش بسیار محبوب استفاده کنند. ... ادامه مطلب

درمان ترک و خطوط بعد از حاملگیدرمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

پزشکان توصیه می‌کنند برای رفع ترک شکم ، راهکار‌های طبیعی پیشگیرانه خیلی بهتر از راهکار‌های پزشکی‌ بعد از ایجاد ترک های پوستی هستند. به ویژه انتخاب روشهای درمانی کلینیکال ترک پوست، برای مادران شیرده باید با وسواس بیشتری انجام شود و محدودیت های زیای هم دارد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.