اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست

سلولیت چیست؟

ایجاد ناهمواری روی سطح پوست و اختلال در زیبایی بدن بر اثر کشیدگی کیسه‌های چربی مخالف بافت پوست را سلولیت می‌نامند که با افزایش سن در سطح پوست بیشتردیده می‌شود. سلولیت نوعی چربی است که اغلب بعد از سنین بلوغ در نواحی ران، باسن، لگن و شکم (قسمت‌هایی از بدن که چربی تجمع پیدا می‌کند) نمایان شده و باعث ایجاد ناهمواری روی سطح پوست می‌شود.

این ضایعه یا مشکل پوستی بی‌ضرر و بسیار شایع است؛ به دلیل افزایش حجم فیبر در بافت‌های مفصلی، این ضایعه در زنان شایع‌تر است و افرادی با سن بالا به دلیل نازک شدن پوست، بیشتر در معرض این ضایعه قرار می‌گیرند که سبب ایجاد فرورفتگی در سطح پوست و ظاهری مشابه پوست پرتقال می‌شود.

سلولیت عارضه پوستی شایعی به ویژه در زنان است که به خودی خود بی ضرر بوده و سلامتی فرد را تهدید نمیکند. با این وجود به دلیل ظاهر نازیبا، ممکن است فرد مبتلا را برای درمان این عارضه تحریک نماید. کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان ارائه دهنده روشهای متعدد درمان سلولیت می‌باشد که با این روشها بدون جراحی و به طور مؤثر می‌توان ایجاد سلولیت بر روی پوست را بهبود بخشید. روشهایی که برای درمان سلولیت در این مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد، آر اف فرکشنال، کویتیشن، لیزر درمانی و ... هستند. لطفا به‌ منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این روشها و تعیین وقت قبلی در این مرکز می‌توانید با شماره‌ تلفن : 8-36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع سلولیت

سلولیت سفت: این نوع سلولیت بیشتر در ناحیه ران‌ها و باسن دیده می‌شود که به عضلات چسبیده و حجمی قطور دارد؛ با فشار دادن آن ناحیه فرد احساس درد می‌کند و به دلیل محکم بودن این ماده، به راحتی نمی‌توان آنرا از روی پوست گرفت.

سلولیت شل: این نوع سلولیت بر اثر چاق و لاغر شدن ناگهانی بوجود می‌آید و با حرکت بدن سلولیت نیز حرکت می‌کند که ظاهری نامطلوب به همراه دارد.

علائم دخیل بر ایجاد سلولیت

سلولیت چگونه ایجاد می‌شود؟

سلولیت نوعی مسمومیت بین بافت‌های ارتباطی بدن است؛ در میان عضلات و فیبر‌ها که پوست را به عضله وصل می‌کنند، چربی وجود دارد و در اثر فشار چربی به بافت پوست، سلولیت یا فرورفتگی‌هایی روی سطح پوست ایجاد می‌شود. هنگامی که سلول‌های چربی در یک ناحیه از بدن تجمع پیدا می‌کنند، بر اثر وجود وتر‌ها که وظیفه اتصال به بافت‌های عمیق پوست را دارند، در جهت مخالف سطح پوست یعنی به داخل کشیده می‌شوند؛ در نتیجه سلولیت روی سطح پوست ایجاد می‌شود.

روش‌هایی برای درمان و از بین بردن سلولیت

سلولیت یک پدیده طبیعی است که رویداد پزشکی حادی نیست و درمان آن ضرورتی ندارد؛ این عارضه پوستی تنها باعث ایجاد اختلال در زیبایی بدن می‌شود. برای درمان و از بین بردن آن روشهایی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی
سابسیژن (subcision): در سابسیژن با قرار دادن یک سوزن در زیر پوست، رشته‌های بافت همبند فیبری شکسته شده و خوشه‌های سلول‌های چربی را جدا می‌کند.

درمان سلولیت با الکترولیپولیز: تحریک الکتریکی بر چربی‌های جمع‌شده، سرعت جریان خون را آسان کرده و به دفع سلول‌های زائد چربی از بافت‌ها کمک می‌کند.

کویتیشن: این روش درمانی بدون درد است؛ امواج اولتراسوند، سلول‌های چربی را شکسته و محتویات آزاد شده از طریق ادرار از بدن خارج می‌شوند.

آر اف فرکشنال: آر اف فرکشنال روشی غیر تهاجمی است که با اثرگذاری و انتقال انرژی لیزری بر لایه میانی پوست، به رفع سلولیت می‌پردازد.

ورزش کردن و تقویت ماهیچه‌ها: سلولیت نوعی چربی است که با افزایش وزن وضع آن وخیم‌تر می‌شود؛ با انجام حرکات ورزشی مانند پیاده‌روی، دوی آهسته، شنا، یوگا، بدنسازی، پیلاتس و ... می‌توان به درمان آن کمک کرد.

رعایت رژیم غذایی سالم: افزایش مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات، مواد پروتئینی سالم و غلات و کاهش خوردن غذاهایی مانند نوشیدنی و خوراکی‌های فرآوری شده و
استفاده از ویتامین E می‌تواند به بهبود و پیشگیری از ایجاد سلولیت کمک نماید.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و بروز‌ترین متدهای علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استاندارد‌های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان می‌باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت میدفیس با تزریق فیلرلیفت میدفیس با تزریق فیلر

لیفت میدفیس یا لیفت میانی صورت یعنی تزریق فیلر در یک سوم میانی صورت که فضای بین لب بالایی تا گوشه چشم را هدف قرار می‌ دهد و به سفت شدن پوست اطراف گونه ها کمک می‌ کند. فیلر تزریق شده انواع مختلفی دارد که مؤثرترین آنها حاوی هیالورونیک اسید یا کلاژن هستند. ... ادامه مطلب

درمان لبخند لثه ای با بوتاکسدرمان لبخند لثه ای با بوتاکس

لبخند لثه ای به شرایطی گفته می‌شود که هنگام خندیدن، لب بالایی بیش از اندازه بالا رفته و سطح وسیعی از لثه در حین خندیدن نمایان می‌شود ... ادامه مطلب

لیزر جوش صورت چیست؟لیزر جوش صورت چیست؟

از بین بردن جای جوش با لیزر می‌تواند در رفع برخی مشکلات ظاهری افراد به‌شدت مؤثر و مفید باشند. لیزر درمانی یک روش درمانی تهاجمی است که جایگزین مناسبی برای جراحی اسکار صورت می‌باشد. در این روش با استفاده از اشعه، لیزر جای جوش را برطرف می‌کنند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.