اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست

پلکسر بینی

یکی از اعضای صورت که اصلی‌ترین راه ورود هوا به دستگاه تنفسی است، بینی نام دارد که همانند دیگر اجزای صورت نقش مهمی در زیبایی شما بازی می‌کند، اما گاهی به دلایل متفاوت از ظاهر بینی خود رضایت ندارید و همچنین انجام عمل جراحی بینی برای شما دشوار است. جای نگرانی نیست چرا که با پیشرفت علم در زمینه پزشکی، روشهای نوینی برای رفع اختلالات و عوارض پوستی بوجود آمده‌است که یکی از آن‌ها پلکسر است. اگر شما دارای بینی گوشتی هستید، روش پلکسر بینی می‌تواند به کوچک کردن بینی شما کمک کند. در ادامه با انواع بینی‌ها و روش درمان پلکسر بینی آشنا خواهید‌ شد.

اگر از ظاهر بینی خود ناراضی هستید و بینی گوشتی دارید، همچنین تمایل به جراحی و تحمل عوارض آن را ندارید، ما به شما روش پلاسما جت را پیشنهاد می‌کنیم. در کلینیک دکتر رامین مدرسی، پلکسر بینی در اصفهان با بهترین و موثرترین نتایج ممکن، قابل انجام است. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

آناتومی بینی و انواع آن

بخش تحتانی حفره بینی پهن‌تر از بخش فوقانی بوده و به وسیله مخاط تنفسی ضخیم پرعروقی پوشیده شده است همچنین بخش فوقانی بینی، باریکتر است که به وسیله مخاط بویایی رنگ پریده‌ای پوشیده شده و محل قرار‌گیری گیرنده‌های بویایی می‌باشد. استخوان بینی، استخوانی است زوج و مستطیلی که در طرفین خط واسط و در زیر استخوان پیشانی قرار گرفته است و اندازه و شکل آن در افراد متغیر است.

انواع بینی

بینی‌ها را بر اساس ساختمان کلی، نوع پوست و غضروف بینی می‌توان به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم نمود که انجام پلکسر بیشتر به افرادی که دارای بینی گوشتی هستند پیشنهاد می‌شود. کوچکترین ایراد در بینی می‌تواند زیبایی بقیه اجزای صورت را تحت شعاع قرار‌دهد چرا که عضو مرکزی صورت است.
بینی‌ گوشتی از لحاظ ظاهری عموماً نوک گرد و پهنی دارند و دارای ساختمان بافت و غضروف ضعیفی هستند؛ همچنین دارای پوستی ضخیم و غدد چربی فعال زیر پوست نوک بینی هستند، به طوری که اگر پوست بینی را با دو انگشت تحت فشار قرار‌دهیم شاهد تراوش مقداری چربی خواهیم بود.

جراحی بینی گوشتی

برای اینکه جراحی بینی‌ گوشتی مانند بینی‌های استخوانی دارای نتایج مطلوب و ماندگار باشند با گرافت‌گذاری و تقویت بافت و غضروف ضعیف انجام خواهد‌ شد که حجم کار را نسبتاً بالا می‌برد. همچنین تورم بینی‌های گوشتی بعد از جراحی بینی بیشتر خواهد بود؛ ضمن اینکه عوارض جراحی و دوران نقاهت و هزینه‌های بالای اعمال جراحی را هم باید در نظر گرفت.

پلکسر بینی یا پلاسما تراپی که به وسیله پلاسماجت انجام می‌شود، روشی موثر، مقرون به صرفه و بدون نیاز به بستری شدن، تجهیزات بیمارستانی و طی دورا نقاهت است که امروزه جایگزین مناسبی برای عمل جراحی بینی‌های گوشتی می‌باشد.

پلکسر (پلاسما‌جت)

پلاسما‌جت یا پلکسر روشی مدرن برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست است که با تحریک کلاژن‌ سازی باعث افزایش استحکام پوست می‌شود. با افزایش سن، لایه‌های پوست نازک می‌شوند وکلاژن کمتری تولید می‌کنند؛ در نتیجه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و همه این عوامل باعث افتادگی و چین و چروک پوست می‌شوند. دستگاه پلاسما جت دارای سوزنی با قطر 0.5 میلی متر است. این دستگاه به روش یونیزاسیون به تولید پلاسما می‌پردازد در نتیجه با ایجاد یک قوس پلاسمایی بین سوزن و پوست، باعث آب شدن سلول‌های چربی زیر پوست و جمع شدن و لیفت پوست آن ناحیه می‌شود. این متد درمانی برای اصلاح فرم بینی‌های گوشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلکسر بینی (پلاسماجت بینی)

پلکسر بینی روشی غیرتهاجمی، مناسب برای افرادی که بینی گوشتی داشته و قصد کوچک کردن و لیفت بینی را دارند. با سوزاندن نقاط کوچک توسط پلاسمای گرم، پوست بینی جمع نموده در نتیجه سایز بینی کاهش می‌یابد. اگر از سن رشد فرد گذشته باشد ماندگاری پلاسماجت بینی تقریباً دائمی است؛ اما در سنین رشد نیاز به ترمیم و انجام دوباره دارد.

مراحل انجام پلکسر بینی

ابتدا پزشک سلامت بینی را می‌سنجد و بررسی می‌کند که بینی از لحاظ انحراف یا عارضه‌های دیگر به دور باشد. سپس با استفاده از بی‌حسی موضعی، سطح بینی را بی‌حس می‌کند. در دستگاه پلکسر بینی یا پلاسماجت هوای بین سوزن دستگاه و پوست، به صورت جت پلاسمايي به پوست برخورد کرده و پوست را تصعید می‌کند که این کار باعث جمع شدن پوست و آب شدن گوشت بینی می‌شود.

سوراخ‌های کوچک ایجاد شده روی سطح بینی توسط دستگاه پلاسما، باعث انقباض و سفت شدن فوری فیبرهای پوست خواهد‌ شد. همچنین از طرفی گرمای ایجاد شده در محل به عمق پوست نفوذ کرده و جریان کلاژن‌سازی پوست را فعال می‌کند؛ در نتیجه این گرما موجب از بین رفتن گوشت زیر پوست بینی شده که این روند به کوچک کردن بینی کمک می‌کند. تنها یک جلسه برای این روش کافی نیست. حداقل سه جلسه پلاسماجت بینی نیاز است. زخم‌های ریزی که بر اثر حرارت پلاسما ایجاد می‌شوند در مدت زمانی کمتر از 10 روز بهبود می‌یابند.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مراقبت‌های بعد از انجام پلکسر بینی (پلاسما‌جت بینی)

قرار گرفتن در معرض نور خورشید از جمله نکاتی است که بعد از پلکسر بینی، باید از آن‌ خودداری کنید. مدت زمان پرهیز از نور خورشید به مدت 2 هفته پس از درمان می‌باشد و زمانی که مجبور به قرار گرفتن در مقابل نور خورشید هستید نیز باید از ضد آفتاب و وسایل مراقبتی از جمله عینک و همچنین کلاه‌های دارای نقاب استفاده‌ نمایید.

پس از انجام پلکسر و اتمام کار پزشک، بینی خصوصاً در محل زخم‌های نقطه‌ای شکل، متورم می‌شود که این زخم‌ها را به اصطلاح دلمه می‌نامند. توجه داشته باشید، این دلمه‌ها نباید تحت فشار قرار گیرند زیرا با اینکار ممکن است مشکلاتی در سطح بینی ایجاد شود.

داروهای موضعی و خوراکی تجویز شده توسط پزشک را مرتب و به موقع مصرف نمایید.

تا 24 ساعت پس از انجام این متد درمانی، از مواد آرایشی مخصوصاً بر روی بینی خود استفاده نکنید.

استفاده از دوش آب گرم و سونا هم پس از پلکسر بینی، تا چند روز(طبق دستور پزشک) ممنوع است.

در کلینیک کاشت موی دکتر رامین مدرسی، با بهره گیری از به روزترین متدها و خدمات، همچنین مهارت پزشک و کادری زبده، می‌توانید بهترین نتایج کاشت مو و ابرو در اصفهان را تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا مزوتراپی روشی برای درمان لک صورت است؟آیا مزوتراپی روشی برای درمان لک صورت است؟

مزوتراپی برای لک صورت، فرایندی است که در آن پزشک با استفاده از سوزن‌هایی بسیار نازک آنزیم ها، هورمون‌ها و ویتامین‌های موردنیاز پوست را به آن می‌رساند. این موارد برای سفت شدن و جوان‌سازی پوست مفید هستند. ازآنجایی‌که صنعت زیبایی درمان‌های بسیاری را ارائه داده و هرکدام از آن‌ها دستیابی به نتایجی فوق‌ال ... ادامه مطلب

علت عروق عنکبوتی کنار بینی چیست و چگونه درمان میشود؟علت عروق عنکبوتی کنار بینی چیست و چگونه درمان میشود؟

زمانی‌که در بعضی از نواحی بدن مثل پاها، دست‌ها یا بینی رگ‌های کوچک و نازکی پدیدار می‌شوند، کاملا طبیعی است که بخواهیم آن‌ها را از بین ببریم. این خطوط نازک، رگ‌های عنکبوتی نام دارند. خوشبختانه رگ‌های عنکبوتی به‌راحتی از بین می‌روند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با روشهای تزریقیجوانسازی پوست با روشهای تزریقی

از ابتدای خلقت، تمایل انسان به جوانی و ماندگاری آن، همواره وجود داشته و بشر در همه اعصار، تلاش کرده تا روشهایی برای جوانسازی ابداع نماید. تزریق چربی و تزریق ژل یا فیلر به عنوان شیوه‌هایی برای جوانسازی محسوب می‌شوند که با افزایش حجم و فرم دهی با بافت‌ها این کار را انجام می‌دهند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.