اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / معرفی انواع لیزر پوست

معرفی انواع لیزر پوست

لیزر ابزار مدرن و جدیدی است که به وسیله پرتوهای نور با طول موج‌ متناسب و متمرکز کاربردهای فراوانی در رفع مشکلات و ضایعات پوستی، جوانسازی و از بین بردن موهای زائد دارد. فواید این متد نوین از جمله اثربخشی بالا، درد کم و عدم آسیب‌رسانی به پوست، توجه علاقه‌مندان به زیبایی را به خود جلب کرده و این روش را به یکی از محبوب ترین متدها، در میان بیماران و پزشکان بدل نموده است. ادامه این بحث به بررسی انواع لیزرهای پوستی و کاربرد آنها در درمان بیماری‌های پوست، همچنبن زیبایی و جوانسازی به وسیله لیزر اختصاص پیدا کرده. برای آشنایی بیشتر با لیزرها به ادامه مطلب توجه فرمایید.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی، همواره تلاش می‌شود با بهره گیری از به روزترین لیزرها و مهارت بالای کادر درمانی، بهترین خدمات به مراجعین محترم ارائه گردد. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

انواع دستگاه های لیزر پوست

لیزرها انواع مختلفی دارند که در برطرف کردن موهای زائد، ضایعات پوستی و عروقی، درمان آکنه، جوانسازی ، جراحی و ... کاربرد دارند. برخی از انواع لیزهای پوست عبارتند از:

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوییچ یک لیزر کاملاً پیشرفته و تخصصی است که دارای طول موج های 532 و 1064 نانومتر می‌باشد. این طول موج جهت بهبود موثر انواع لک‌های صورت و بدن، ماه گرفتگی، خال‌های مادرزادی و همچنین پاک کردن تاتو در صورت و بدن به کار می‌رود. این لیزر بیش از یک دهه قدمت دارد. لیزر QS یک تکنیک موثر برای از بین بردن و یا کم رنگ کردن لک‌های پیری می‌باشد. لیزرQ-switch در یک جلسه ملاسما و لک التهابی را بهبود می‌بخشد یا از بین می‌برد.

لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنالCO2 تکنیکی غیرجراحی برای جوانسازی پوست است. در روش لیزر فرکشنال CO2، یک پرتو واحد لیزر به پوست تابانده می‌شود و در کسری از ثانیه، هزاران نقطه از پوست را پوشش می‌دهد. لیزر فرکشنال CO2 آسیب‌های ناشی از آفتاب و نیز پیری پوست را رفع می‌کند. این لیزر کلاژن لایه میانی پوست (درم) را هدف قرار می‌دهد. لیزر فرکشنال CO2 به عنوان یک لیزر حد واسط، قادر است روی لایه سطحی و لایه میانی پوست اثر بگذارد.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم با آسیب رساندن به پوست به روش دقیق و کنترل شده، برای تحریک فرآیندهای طبیعی احیاء پوست طراحی شده است. تأثیر این لیزر مانند اکثر روشهای لایه برداری پوست است، اما تفاوت‌هایی بین جزئیات این روشها وجود دارد. در این روش، وقتی سلول‌ها به صورت هدفمند تخریب می‌شوند، گرمای قابل توجهی به بافت‌های اطراف نفوذ نمی‌کند. هر چه گرمای کمتری به پوست برسد یعنی آسیب کمتری در صورت، دست ها، گردن و یا مناطق دیگری که تحت درمان قرار می‌گیرند، ایجاد می‌شود. علاوه بر این، لیزر اربیوم انرژی را در قالب انفجارهای ضربان دار به پوست القا می‌کند.

لیزر آر اف فرکشنال (RF)

لیزر آر اف فرکشنال درصد بهبودی ناشی از فرکشنال رادیو فرکونسی در درمان شل شدگی و افتادگی پوست بیشتر از لیزر فرکشنال است. تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در میزان بهبودی اسکارهای آکنه ( جوش ) و اسکارهای جراحی و بخیه سطحی می باشد که در لیزر فرکشنال دی اکسیدکربن بیش از فرکشنال رادیوفرکونسی است. در مورد نوع عمقی این ضایعات (جای جوش و اسکار زخم) معمولاً آر اف فرکشنال اثر بهتری دارد. برای فصول گرم سال و افرادی که پوست سبزه دارند RF بهتر است. برای افرادی که امکان استراحت بعد از درمان را ندارند و می خواهند سریع به سرکار برگردند RF بهتر است. در صورت امکان، ترکیب این دو روش اثر فوق العاده ای در درمان خواهد داشت.

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندریت پیشرفته ترین سیستم واحدی است که توانایی رفع طیف وسیعی از موهای زائد در انواع پوست، همچنین درمان انواع ضایعات پیگمانته و عروقی را دارد. برخی از کاربردهای لیزر الکساندریت عبارت است از:

لیزر دایود

لیزرهای دایود یکی از کارآمدترین منابع نوری هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. اسن لیزرها به علت ساختاری مجتمع تر و سبک تر نسبت به لیزرهایی که بر پایه تحریک فلاش لامپ کار می‌کنند ، به جهت مقاصد کلینیکی بسیار مناسب تر می باشند. ظهور لیزرهای دایود یک تغییر و تحول عمده در بین سیستم‌های رفع موهای زائد بر پایه نور می‌باشد. لیزرهای دایود رفع موهای زائد موجود به صورت پالسی و با طول موج های 800 یا 810 نانومتر می باشند.

جذب این طول موج در ملانین تا حدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت و بیشتر از Nd: YAG ، IPLها می‌باشد ، ولیکن آنها می‌توانند در عمق بیشتری از درم نفوذ کنند و میزان بیشتری در فولیکول مو جذب گردند و متعاقباً اثر حرارتی و نابود کنندگی بیشتری را در مرکز فولیکول و سلولهای بنیادی رشد مو، نسبت به الکساندریت و یاقوت ایجاد نمایند.

لیزر Nd- YAG

دستگاه لیزر Nd:YAG به صورت گسترده در درمان‌ برخی از مشکلات و کنترل بسیاری از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای رایج این دستگاه می‌توان به درمان واریس و مشکلات مربوط به عروق در صورت و پا، رفع لکه‌های قهوه‌ای مربوط به پیری پوست، لک صورت و رفع دائمی موهای زائد اشاره کرد. لیزر Nd:YAG در کنار تمام ویژگی‌های درمانی مثبت، می‌تواند به صورت کلی روی کاهش چین و چروک پوست نیز تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مزایای استفاده از لیزرهای پوست

امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی لیزر، مواجهه با عوارضی که بیماران قبلاً با آنها روبرو بودند به حداقل رسیده است. روشهای لیزی که در ابتدای ابداع این روش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل نواقصی که با آن هماره بود، در کنار فواید، آسیب‌های فراوانی هم برای فرد در پی داشت. روشهای دائمی لیزر پوست در عصر حاضر با موفقیت‌های چشمگیری روبرو هستند. برخی از مزایای استفاده از لیزرهای مدرن امروزی عبارتند از:


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرشته وحید [ 1400-12-06 ]
سلام،برای جای بخیه و جای خالم به مطبی در چهارباغ رفتم ولی نتیجه بخش نبود و جاش هنوز باقیست میخواستم ببینم در هیچ صورت این جاها به طور کلی ازبین نمیره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل گونه یا گونه گذاریتزریق ژل گونه یا گونه گذاری

تزریق ژل گونه یا گونه‌ گذاری به عملی گفته می‌شود که به واسطه آن حجم گونه‌ها افزایش پیدا کرده، خطوط روی گونه‌ها باز می‌شود و افتادگی گونه‌ها برطرف شده زیبایی خاصی به چهره می‌بخشد. به زبان ساده تزریق فیلر یا ژل با هدف جوانسازی(افزایش حجم، رفع خطوط و لیفت صورت) در نواحی مختلف ... ادامه مطلب

پلاسما جت بینی روشی غیر جراحی برای کوچک کردن بینیپلاسما جت بینی روشی غیر جراحی برای کوچک کردن بینی

روش پلاسما جت بیشتر برای بینی های گوشتی استفاده می شود. البته افراد دیگر با نوع بینی متفاوت نیز می‌توانند از روش فوق استفاده کنند اما بهترین کاندید برای انجام پلاسما جت بینی افراد با بینی های گوشتی هستند. ... ادامه مطلب

آیا تکنیک تزریق چربی در ماندگاری آن موثر استآیا تکنیک تزریق چربی در ماندگاری آن موثر است

تزریق چربی هم مانند بسیاری از روشهای دیگر زیبایی و جوانسازی، اگر منجر به بهبود وضعیت ظاهری چهره و رفع عیوب اندام و صورت شما شود، مسلماً می‌خواهید تغییرات ایجاد شده برایتان ماندگار باشد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.