اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / سابسیژن چیست و چگونه انجام می شود؟

سابسیژن چیست و چگونه انجام می شود؟

سابسیژن به عنوان یکی از مؤثرترین روشهای درمان اسکار آکنه‌ فرو رفته، نقش بسزایی در رفع این عوارض پوستی دارد. در این روش با جداسازی لایه‌های به هم چسبیده پوست، فرورفتگی‌های ناشی از اسکار، درمان شده پوست این نواحی با قسمتهای دیگر هم سطح می‌گردد. در ادامه با سابسیژن و هر آنچه به این روش مربوط می‌شود بیشتر آشنا خواهیم شد.

دکتر رامین مدرسی، با بهره گیری از سالها تجربه در زمینه رفع آکنه و اسکار ناشی از آن به روشهای مختلف از جمله سابسیژن، آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم در اصفهان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

سابسیژن چیست؟

سابسیژن یکی از روشهای درمان اسکار زخم و آکنه است. در این تکنیک درمانی، پزشک با استفاده از یک وسیله تیز و برنده، قسمت آسیب دیده را که موجب از بین بردن و آسیب دیدن بافتهای سالم کناری میشود را برمیدارد.
با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد. زخم ناشی از آکنه دارای یک لنگرگاه متصل به بافت اصلی پوست است. در subcision با استفاده از یک ابزار تیز، این لنگرگاه از هم شکسته شده و ارتباط بافت آسیب دیده با بافت سالم پوست، از بین میرود. با انجام این کار، یک لخته خون در زیر پوست ایجاد شده که شرایط را برای افزایش تولید کلاژن و بازسازی بافت آسیب دیده، مهیا میکند.

مراحل انجام سابسیژن

برای انجام سابسیژن ابتدا محل درمان به صورت موضعی بی حس می‌شود. پس از بی حسی کامل پوست، سوزنهای بسیار ظریف و نازکی در سطح پوست فرو رفته و در زیر پوست به حرکت در می‌آیند. با این کار اسکارها به صورت افقی بریده می شوند و از پوست جدا می‌گردند که در این شرایط، حالت فرو رفتگی پوست به طور مطلوبی رفع خواهد شد و پوست هم سطح می‌شود.

سابسیژن در چه مواردی کاربرد دارد؟

در معاینه پوستی که دچار اسکار فرو رفته است، ابتدا پزشک، پوست را می‌کشد؛ اگر پس از کشیده شدن پوست همچنان اسکارها نمایان بود، یعنی اسکارها به لایه‌های عمقی تر پوست متصل هستند و در این شرایط با استفاده از سابسیژن می‌توان ارتباط آنها را قطع نمود؛ که این کار به بهبود سطح پوست می‌انجامد. البته معمولاً در این موارد سابسیژن به تنهایی اسکارها را درمان نمی‌کند و در کنار آن از روشهای دیگری مانند کراس، میکرونیدلینگ و لیزر نیز طبق صلاحدید پزشک ممکن است کمک گرفته شود.

در مورد لیزر موهای زائد آقایان بیشتر بدانید و بخوانید

مراقبت های قبل از سابسیژن

مراقبت های پس از سابسیژن

سابسیژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عوارض سابسیژن

سابسیژن روشی غیر جراحی و کم تهاجمی بوده که در صورت انجام توسط پزشک مجرب و در محیطی استریل، جز تورم، قرمزی و التهاب پوست، همچنین احساس درد مختصر در محل درمان، عارضه خاص دیگری ندارد؛ که البته این مشکلات هم نهایتاً پس از گذشت 7 الی 10 روز به طور کامل برطرف می‌شوند.

تعداد جلسات مورد نیاز سابسیژن

پوست افراد با یگدیگر متفاوت است به همین دلیل، نمی توان بطور قطعی تعداد دقیقی از جلسات را براي تمامی افراد به صورت یکسان در نظر گرفت. در واقع تعداد جلسات مورد نیاز براي سابسیژن به موارد متعددی از جمله توانایی کلاژن سازی پوست، نوع فرورفتگی و ميزان عمق فرورفتگی‌ها وابسته است. با این وجود و در وضعیت کلی تعداد 3 تا 6 جلسه با فاصله زمانی یک ماهه، براي درمان اسکارهای با عمق متوسط کفایت می‌کند. البته در مواردی هم طبق صلاحدید پزشک، یک جلسه سابسیژن کافی است.

هزینه سابسیژن در اصفهان

برای برآورد هزینه سابسیژن نیاز به معاینه و تخمین تخریب پوست می‌باشد که در جلسه مشاوره به اطلاع مراجعین خواهد رسید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بابک فنی زاده [ 1402-06-28 ]
سلام جناب آقای دکتر مدرسی من آقا هستم 24 ساله روی صورتم جای جوش به صورت فرورفتگی مونده ، میخواستم بدونم سابسیژن به طور کامل باعث از بین رفتن جای جوش ها در صورت من میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت غیر جراحی بینی چگونه انجام میشود؟لیفت غیر جراحی بینی چگونه انجام میشود؟

لیفت بینی روشی است که برای برطرف کردن ایرادهای ظاهری بینی مانند قوز و افتادگی نوک بینی بکارگرفته می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان در بخش‌های مختلف بینی تغییر ایجاد کرده و تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت را بیشتر کرد ... ادامه مطلب

تزریق چربی به صورت های لاغرتزریق چربی به صورت های لاغر

به جرات می‌توان گفت بهترین گزینه درمانی در افرادی که از لاغری صورت رنج می‌برند، تزریق چربی است ... ادامه مطلب

هایفوتراپی، جوانسازی پوست در یک جلسههایفوتراپی، جوانسازی پوست در یک جلسه

امروزه روشهای فراوانی برای جوانسازی پوست ابداع گردیده که یکی از موثرترین و بهترین آنها، هایفوتراپی است. در این روش با استفاده از انرژی اولتراسوند که در سونوگرافی هم به کار برده می‌شود، لیفت پوست و جوانسزی صورت می‌گیرد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.