اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

چربی یکی از انواع پرکننده‌ها (فیلرها) است که بر خلاف ژل از بدن خود فرد برداشته و در جایی دیگر از صورت و بدن، پس از مراحل آماده سازی تزریق می‌گردد. نتایج تزریق چربی هم مانند فیلرهای دیگر، پرکردن، حجم دادن و فرم دهی به اندام و صورت می‌باشد. این روش به دلیل اینکه بدون استفاده و تزریق ماده‌ای خارجی صورت می‌گیرد؛ و به همین علت امکان ایجاد عوارضی مانند آلرژی را ندارد؛ بسیار محبوب و پرطرفدار است. گرچه پروسه تزریق چربی مشکل تر از تزریق ژل است؛ ولی معیارهایی وجود دارد که این روش متقاضیان زیادی داشته باشد. در تزریق چربی یکی از مسائل حائز اهمیت، ماندگاری آن است؛ که در این بحث مفصل به آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی همواره تلاش می‌شود؛ کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی، در بالاترین سطح ممکن به متقاضیان ارائه گردد. شما با مراجعه به این مرکز می‌توانید بهترین تزریق چربی در اصفهان را تجربه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

آیا تزریق چربی دائمی است ؟

هنگام تزریق چربی به صورت و سایر اندام ها، پزشک از تکنیک های خاصی استفاده می کند تا چربی ها را با دقت به لایه های عمیق پوست بفرستد. پوست از لایه های متفاوتی تشکیل شده است و هر کدام از این لایه ها دارای رگ های خونی، اعصاب و غیره هستند. پزشک، چربی ها را بین رگ های خونی تزریق می کند تا سازگاری بیشتری با محل جدیدشان پیدا کنند و در مجاورت عروق از تغذیه بهتری بهره مند شوند. میزان ماندگاری تزریق چربی در صورت و سایر اندام ها، به بدن بیمار و میزان چربی‌های زنده تزریق شده موجود بستگی دارد.

در مورد میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت، هر چقدر بیمار کمتر به محل تزریق دست بزند و آن را ماساژ بدهد، ماندگاری تزریق چربی در صورت می تواند بیشتر از حد معمول بشود. ثابت ماندن و حفظ وزن بعد از تزریق چربی هم نکته ای کلیدی در ماندگاری تزریق چربی است. برداشت چربی از قسمتی از بدن شما و تزریق آن به بخشی دیگر که مایل هستید افزایش حجم پیدا کند؛ یک روش دائمی محسوب می‌شود؛ مشورط بر اینکه با تکنیک درستی صورت گیرد. حقیقت دارد که بعضی از سلول های چربی، به محض تزریق می میرند اما این درصد در مقایسه با بافت های چربی که در محل جدید باقی می مانند و موقعیت خودشان را حفظ می کنند، بسیار ناچیز است. این ویژگی یک امتیاز بزرگ برای این کار محسوب می‌ شود.

چرا که روشهای دیگر افزایش حجم، عموما دائمی نیستند و نیاز به تجدید پس از چند ماه دارند. تزریق چربی از بدن خود فرد از این جهت با سایر روشها متفاوت است که سلول های چربی در محیط جدید، به زندگی خود ادامه می دهند. البته این به آن معنا نخواهد بود که همه سلول ها همواره با همان کیفیت اولیه حفظ می شوند. طبیعتا هر چقدر که سن بالاتر برود، ممکن است آثار تزریق چربی در چهره فرد به دلیل کاهش کیفیت سلولها یا مرگ آنها، کمی تضعیف شود؛ که این امر نه تنها باری سلولهای تزریق شده، که برای همه سلولهای بدن اتفاق می‌افتد. اما این چربی ها برای مدت بسیار زیادی باقی می‌مانند و ظاهر دلخواه را برای او به وجود می آورند.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با پروتز

حتما نام جراحی پروتز به گوشتان خورده است؛ از پروتز برای حجم دهی و برجسته سازی اندام های مختلفی استفاده می شود، از جمله سینه، لب و غیره. پروتز، فیلری مصنوعی ست که از جنس سیلیکون و غیره است. میزان ماندگاری پروتز در اندام ها بسیار کم است و به مرور زمان، پوسته ی خارجی پروتز نازک تر می شود و ظرف مدت کوتاهی هم از بین می رود. پروتز عوارض زیادی را برای بدن به دنبال دارد و بدن به عنوان یک جسم خارجی و بیگانه با آن برخورد می کند که در نتیجه باعث بروز حساسیت و آلرژی در بدن هم می شود. در بسیاری از موارد دیده شده، پس از کاشت پروتز تا مدتها بدن نسبت به آن واکنش منفی نشان داده است.

به محض ورود پروتز به بدن، دور آن مایعی جمع می شود و احتمال پارگی پروتز هم بسیار بالاست ولی تزریق چربی چنین عوارض خطرناکی را به دنبال ندارد و میزان ماندگاری آن بسیار بیشتر از پروتز است. تزریق چربی، امکان بروز واکنش آلرژیک به مواد بیرونی را نیز ندارد. چرا که این چربی عملا از بدن خود فرد گرفته شده است. علاوه بر این از آن جایی که چربی ها متعلق به خود فرد هستند، این امکان وجود ندارد که پس از انجام تزریق، بدن آن‌ها را پس بزند. این یک روش بسیار مطمئن محسوب می شود.
ضمن اینکه تزریق چربی نتایجی طبیعی به دنبال دارد و به هیچ وجه مصنوعی به نظر نمی‌ رسد. این روش همچنین نه فقط در یک نقطه، بلکه در تمام بدن تعادل را برقرار می سازد. پس از انجام عمل، تقریبا هیج جای زخمی روی بدن فرد باقی نمی ماند و به طور کلی، ریسک زیادی متوجه فرد متقاضی عمل نمی شود.

ماندگاری تزریق چربی
مقایسه ماندگاری تزریق چربی با ژل

تزریق ژل هم یکی دیگر از فیلرهای مصنوعی است که برای برجسته سازی گونه، حجیم کردن لب ها، زاویه سازی فک، فرم دهی چانه و غیره استفاده می شود. ژل ها از نظر جنس بسیار متفاوت هستند. میزان ماندگاری تزریق ژل معمولا کمتر از یک سال است و ممکن است عوارضی مثل ایجاد حساسیت، عفونت، جا بجا شدن، گلوله شدن و غیره را به دنبال داشته باشد. در حالی که تزریق چربی هیچ واکنش آلرژیک و عفونتی را به دنبال ندارد و از نظر امنیت و سلامت هم برای بیمار اثرات خوبی را به دنبال خواهد داشت.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق چربی

یکی از عواملی که تزریق چربی را به عنوان ماندگارترین فیلر معرفی می کند، ساختار و نوع چربی ها است؛ ساختار چربی ها در بدن هر انسانی متفاوت است. هنگام تزریق چربی، از چربی های بدن خود بیمار استفاده می شود. نتایج موفقیت آمیز و ماندگاری که از تزریق چربی بدست می آید، به دلیل همین سازگاری چربی ها است و ساختار چربی های بدن بیمار کاملا مشابه است و فقط در نوع محل قرار گیری با یکدیگر متفاوت هستند.

تکنیک تزریق چربی به پوست بیمار، می‌تواند باعث زنده ماندن 90 درصد از چربی ها در محل تزریق شود که در نهایت با تزریق سلول های چربی زنده و ادامه فعالیت آنها در اندام جدید، سبب ماندگاری تزریق چربی در محل چربی تزریق شده میشود. عدم بروز آلرژی و حساسیت بدن به چربی تزریق شده هم یکی دیگر از عواملی ست که به نتایج حاصل از تزریق چربی، ماندگاری زیادی می بخشد. توانایی تزریق چربی به دفعات متعدد هم می تواند نقش مهمی در دوام و میزان ماندگاری تزریق چربی داشته باشد.

هر زمان که بیمار خواستار تزریق میزان بیشتری از چربی باشد، می توان به راحتی این کار را انجام داد. استفاده از چربی که در دفعه اول اضافه مانده و فریز شده است، هم راه خوبی برای جلوگیری از لیپوساکشن مجدد است. توجه بیمار به نکات بهداشتی و سایر دستورات پزشک هم می تواند نقش موثری در میزان ماندگاری تزریق چربی داشته باشد. بیمار نباید به نقاط تزریق شده، فشاری وارد کند. در واقع پس از تزریق چربی، فرد باید یک دوره جدید از زندگی را شروع کند و در این دوره، بیشتر مراقب جسم خودش باشد و با یک رژیم غذایی سالم، نتایج حاصل از تزریق را به خوبی حفظ کند.

نوع رژیم غذایی بیمار هم نقش مهمی در ماندگاری تزریق چربی دارد و گرفتن رژیم های سخت و کاهش وزن، نقش منفی بر روند جذب چربی دارد. در بیمارانی که بعد از تزریق چربی، پای بند رژیم غذایی متعادل و سالم باشند، مقداری از چربی تزریق شده، بطور دائم و همیشگی زیر پوستشان باقی می ماند.

آدرس اینستاگرام
ترمیم تزریق چربی

در بعضی از کلینیک ها، اصطلاحی به نام ترمیم تزریق چربی برای بیماران به کار می رود که به معنای تکرار تزریق چربی در جلسات منظم است. اکثر بیمارانی که توقعات به جا و معقولی از نتایج تزریق چربی خود دارند، با یک بار تزریق به هدف خود می رسند. ماهیت چربی به گونه ای است که هنگام تزریق، درصدی از سلول ها زنده می مانند و درصد کمی هم از بین می روند. هر چقدر تزریق چربی، با تکنیک های ماهرانه تر و کاربردی تری انجام شود و همچنین میزان چربی تزریق شده در اندام مورد نظر، هم کم باشد و هم به آرامی تزریق شود، نتایج مطلوب تری را برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

در جلسات ترمیم تزریق چربی، میزان ماندگاری چربی تزریق شده در اندام مورد نظر بیشتر می شود و سلول های چربی زنده جایگزین سلول های چربی مرده می شوند. تعداد دفعات لازم برای ترمیم تزریق چربی بستگی به بدن بیمار و صلاحدید پزشک دارد. معمولا اندام هایی که بیمار از آنها استفاده بیشتری می کند مثل لبها، دستها و غیره، ماندگاری چربی کمتری نسبت به بقیه نواحی بدن دارند. غالباً مراجعه سالانه به کلینیک پوست و مو برای ترمیم تزریق چربی می تواند مفید باشد.

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی بستگی به میزان چربی تزریق شده، محل تزریق، زمان لازم برای انجام این کار، تجربه و مهارت پزشک پوست و سطح و جایگاه کلینیکی دارد که قرار است تزریق چربی در آن انجام شود. شاید در نگاه اول، پروسه تزریق چربی از یک نقطه بدن فرد به نقطه دیگری از بدن او، چندان پیچیده به نظر نرسد اما بدون تردید انجام چنین کاری، به مهارت و تبحر ویژه ای نیاز خواهد داشت. تزریق چربی یک عمل هنرمندانه است و باید به دستهای مطمئنی سپرده شود.

علاوه بر این، میزان دقیق تزریق چربی و انجام درست و اصولی این کار با رعایت همه جزئیات، نقش مهمی در رسیدن فرد به نتیجه دلخواه خواهد داشت. اگر قصد دارید عمل انتقال چربی انجام دهید، حتما باید پزشکی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این کار داشته باشد و بتواند تعادل درست و ایده آلی در اجزای صورت و بدن شما ایجاد کند. رسیدن به نتایج طبیعی پس از تزریق چربی، تنها در صورتی رخ خواهد داد که عمل در شرایطی استاندارد با امکانات مطلوب و توسط پزشکی مجرب انجام شود.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و بروزترین متدهای علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه پاکسازی پوست در اصفهان می‌باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهناز [ 1402-08-29 ]
سلام چربی به چانه هم ماندگاری دارد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست؟روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست؟

روزاسه بیماری پوستی التهابی شایعی شبیه به آکنه است که بیشتر افراد سالخورده و میانسال را در سراسر جهان درگیر می کند. علائم و نشانه های اصلی این بیماری شامل برآمدگی های قرمز و صورتی رنگ، نمایان شدن رگ های خونی، ملتهب شدن چشم ها و به وجود آمدن برآمدگی های چرکی بر روی پوست صورت می شود. ... ادامه مطلب

فیشیال صورت چیست و چگونه انجام میشود؟فیشیال صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

فیشیال صورت یک از روش‌های جدید جوانسازی پوست به‌صورت ترکیبی و با ابزارهای متفاوت است. فیشیال صورت کاملاً غیرتهاجمی است و به همین دلیل امروز بسیاری این روش درمانی و زیبایی را به دیگر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند. ... ادامه مطلب

تزریق ژل به بینیتزریق ژل به بینی

تزریق ژل بینی یک روش درمانی ساده است که برای صاف کردن یا بالا بردن نوک بینی، رفع قوز بینی، یا اصلاح انحراف بینی بدون نیاز به عمل جراحی انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.