اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / نکات مراقبت از پوست در هوای سرد

نکات مراقبت از پوست در هوای سرد

پوست صورت و بدن در زمستان از سرما آسیب می‌بیند. زمستان با همه زیبایی‌هایش، میتواند به پوست آسیب برساند و موجب تحریک پوست شود. شما می‌توانید با رعایت چند نکنه ساده، هم از زمستان لذت ببرید و هم با خارش، قرمزی و التهاب ناشی از سرما و خشکی هوا مواجه نشوید. در ادامه به یادآوری نکات ساده اما اساسی و مهم در ارتباط با مراقبت از پوست در زمستان خواهیم پرداخت.

اگر در فصل زمستان، با مشکلات حاد ناشی از سرمای هوا مواجه شدید؛ می‌توانید به پزشکان پوست مراجعه نمایید و از درمانهای کلینیکال در این زمینه بهره مند شوید. دکتر رامین مدرسی در اصفهان آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی در ارتباط با کلیه مشکلات و امراض پوستی می‌باشند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم برای داشتن پوستی سالم در زمستان

استفاده از دستگاه بخور برای حفظ رطوبت محیط‌های سربسته

استفاده از دستگاه بخور برای حفظ رطوبت محیط‌های سربسته، علاوه بر حفظ رطوبت محیط و تسهیل تنفس و مزایای دیگری که دارد؛ می‌تواند به افزایش رطوبت پوست که در زمستان به شدت کاهش می‌یابد کمک کند. دستگاه بخور را در اتاق هایی که بیشترین زمان را در آنها می گذرانید ، از جمله اتاق خواب خود ، استفاده کنید.

اینستاگرام دکتر مدرسی

کاهش دمای وسایل گرم کننده در حد معمول

یکی از مواردی که موجب خشکی هر چه بیشتر منزل و دیگر مکان‌های سرپوشیده می‌شود؛ استفاه از وسایل گرمایشی است. این وسایل علاوه بر گرم نگه داشتن محیط، موجب خشکی هوا نیز می‌شوند. به همین جهت توصیه می‌کنیم. دمای این وسایل را تا حدی نگه دارید که فضا بیش از اندازه گرم و خشک نشود و سرما هم کاملا ملموس نباشد.

با آب داغ و در زمان طولانی دوش نگیرید

به دلیل سرمای هوا با آب کمی گرم تر از حالت معمولی دوش گرفتن و به مدت طولانی دری در حمام ماندن؛ کمی وسوسه انگیز است. طبق تجقیقات انجام شده، مناسب ترین زمان برای در حمام ماندن 10 الی 15 دقیقه است و بیش از این ماندن در بخار گرم و قرار گرفتن در معرضآب داغ، به پوست آسیب می‌رساند. همچنین استفاده ابیش از حد از آب گرم یا آب بیش از حد گرم نیز، می‌تواند با کاهش میزان جربی لازم برای پوست، آسیب زننده باشد. توجه داشته باشید؛ هنگام شستشوی روزانه دستها و استحمام، آب نباید به حدی گرم باشد که موجب قرمزی پوست شود. در استفاده از خشک کن برای دستها نیز باید دقت شود؛ پوست دست کاملا خشک نشده و کمی مرطوب بماند.

پاک کننده های ملایم و بدون بو را برای پوست خود انتخاب کنید

برای نظافت و شستشوی پوست، استفاه از صابون اشتباه است زیرا باعث خارش و خشکی پوست می شود. به عنوان مثال، صابون های معمولی می توانند حاوی مواد معطر و تحریک کننده باشند. به همین جهت توصیه می‌کنیم؛ از ژل شستشوی پاک کننده و مرطوب کننده مناسب پوست خود، که روی برچسب آن بدون بو و غیر آلرژی زایی قید شده است، استفاده کنید؛ و به طور کلی از شستشوی مکرر و زیاد پوست بپرهیزید.

مراقبت از پوست در هوای سرد ، دکتر رامین مدرسی

ممکن است لازم باشد محصولات آرایشی و بهداشتی خود را بنا به سرمای هوا تغییر دهید

در روزهای سرد، هنگامی که پوست شما خشک شده دچار خارش می‌شود؛ از کرم‌های مرطوب کننده با درصد بالاتری از رطوبت و چربی استفاده نمایید. بسیاری از مواد حاوی الکل، می توانند پوست شما را بیشتر خشک کنند؛ توصیه می‌شود از محصولاتی که حاوی الکل هستند؛ در این روزها استفاده نکنید. و شبها پس از پاک کردن پوست، حتما از مرطوب کننده‌های غنی تر از مواد مورد نیاز پوست، استفاده کنید. لبهایت را فراموش نکن، استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پوست لب، می تواند باعث بهبود لبهای خشک و ترک خورده شود؛ و اگر، با این حال، همچنان به خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن دچار هستید؛ مرطوب کننده مناسب تری را جستجو کنید.

دستان خود را مرتباً مرطوب کنید

پس از هر بار شستشوی پوست، به ویژه پوست دست، با استفاده از مرطوب کننده پوست را سالم نگه دارید. در فصول سرد سال بهتر است از کرم یا پماد استفاده کنید. در مناطق گرم و مرطوب لوسیون بهتر است. استفاده از کرم دست بعد از هر بار شستشو می تواند به حفظ لطافت پوست کمک کند. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم؛ هنگام شستن ظرف یا نظافت در خانه از دستکش ضد آب استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری

در روزهای برفی زمستان، برف اشعه خورشید را منعکس می کند. طبق گفته انجمن سرطان پوست، قرار گرفتن در این شرایط تا 80 درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. استفاده از ضد آفتاب در هوای سرد زمستان به همان اندازه که در تابستان اهمیت دارد، مهم است. همچنین در روزهای ابری اشعه ماورا بنفش زیان آور خورشید می تواند از ابرها بگذرد و همچنان به پوست صدمه بزند. به همین دلیل باید حتی در روزهای ابری زمستان هم از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید و تمام مناطقی از پوست را که در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند با ضد آفتاب کاور کنید.

پوشش مناسب و غیر تحریک کننده

بسیاری از البسه‌ای که مناسب هوای سرد هستند؛ به دلیل خشن بودن نوع پارچه، موجب خارش و تحریک پوست خواهند شد. به همین دلیل باید از تماس مستقیم پشم و لباس های خشن با پوست خودداری کنید. اگر برای حفظ گرما نیازمند پوشیدن این لباسها هستید؛ بهتر است از پوششی سبک تر استفاده کنید و سپس ژاکت های گرم خود را بپوشید. حتماً از دستان خود با دستکش در برابر هوای سرد زمستان محافظت کنید. در انتخاب دستکش هم به یاد داشته باشید که لایه مرتبط با پوستتان، نرم و لطیف باشد و ایجاد خارش و حساسیت نکند.

پیروی از رژِم غذایی مناسب و درست

گاهی اوقات وقتی پوست بسیار خشک است؛ می توان از طریق غذاها یا مکمل هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا امگا 6 هستند؛ مانند روغن ماهی و روغن بذر کتان به رفع خشکی پوست کمک کرد. البته نمی‌توان صرفا به تغذیه توجه نمود؛ و از خود پوست غافل شد. به یاد داشته باشید که با وجود تغذیه خوب، حفظ رطوبت موضعی پوست ضروری است.

لباسهای مرطوب را سریع عوض کنید تا از خارش پوست جلوگیری کنید

پوشیدن لباس و کفش مرطوب می تواند باعث تحریک بیشتر پوست و ایجاد خارش شود. اگر لباسهایی مانند دستکش، جوراب یا پیراهن شما خیس شد، حتماً آنها را در اسرع وقت عوض کنید و از اینکه لباس مرطوب به تن داشته باشید؛ بخصوص در زمستان خودداری کنید.

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت مو و ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لب هایی صاف و بدون خط با تزریق ژللب هایی صاف و بدون خط با تزریق ژل

تزریق ژل به لب، درمانی سرپایی است. تزریق ماده پر کننده برجستگی مختصری را در بافت ایجاد می‌کند که ماندگاری قابل توجهی دارد. لب‌های صاف و بدون خط از مطلوب‌ترین خصوصیات هر فردی می‌باشند. ... ادامه مطلب

جوانسازی ناحیه تناسلی با آر اف فرکشنالجوانسازی ناحیه تناسلی با آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال، یک نوع روش درمانی است که از گرما و امواج رادیوفرکوانسی در لایه های عمیق پوست برای کلاژن سازی استفاده می کند. استفاده از این تکنولوژی به جوانسازی قسمت داخلی و خارجی واژن کمک می کند. این امواج رادیویی همچنین باعث سفت شدن و جوانسازی بافت شل شده ی واژن می شوند. ... ادامه مطلب

کاربردهای تزریق ژل یا فیلرکاربردهای تزریق ژل یا فیلر

ژل یا فیلر به عنوان پر کننده و فرم دهنده به پوست برای قسمتهای مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق این ماده، علاوه بر افزایش حجم و ایجاد فرم، در جوانسازی هم نقش ایفا می‌کند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.