اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

اگر به کلینیک های پوست و مو مراجعه کرده باشید؛ حتما متوجه این نکته شده اید که بیشتر مراجعین به قصد انجام روشهای تزریقی جوانسازی و افزایش حجم به این مراکز مراجعه می‌نمایند. جدای از تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک و خطوط پوست، تزریق ژل و چربی به عنوان روشهای حجم دهی به صورت و بدن، از پرکاربردترین اقداماتی هستند که این روزها در کلینیک های پوست و مو انجام می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم تزریق چربی و تزریق ژل را در مقایسه با هم قرار دهیم و ببینم کدام یک از این روشها برای تزریق به صورت مناسب تر هستند و نتایج بهتری را در بر دارند. پس با ما باشید.

تزریق ژل و تزریق چربی در اصفهان از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج در کلینیک دکتر رامین مدرسی انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق چربی توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.

ابتدا به توضیح مختصر هر دو روش می‌پردازیم

تزریق ژل به صورت

در این روش با استفاده از ژل یا فیلر که موادی ژله مانند است؛ و تزریق آن به نقاط مختلف صورت، حجم و فرم دلخواهی در آن نقاط ایجاد می‌شود. مناطقی از صورت که با تزریق ژل می‌توانند فرم و حجم بهتری بیابند؛ گونه‌ها، زیر چشم، خطوط پیشانی، شقیقه، لب، خط خنده، چانه، فک و بینی هستند. تزریق ژل بسته به ماده تشکیل دهنده آن می‌تواند دائمی و موقت باشد که البته ژل های دائمی این روزها منسوخ شده و در اغلب مراکز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. زیرا با تزریق این مواد، مشکلات فراوانی برای فرد ایجاد می‌شود.

رایج ترین نوع ژلی که این روزها تزریق می‌گردد، ژل هیالورونیک اسید است که بدون ایجاد عارضه می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. این ماده علاوه بر افزایش حجم مقطعی در صورت، با تحریک پوست به کلاژن سازی، حتی پس از پایان ماندگاری ژل، فرم و حجمی بهتر نسبت به پیش از تزریق ایجاد می‌کند.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی یکی از ایده‌آل ترین روشهای افزایش حجم است. در این روش سلولهای چربی از مناطقی در بدن که با حجم زیادی از چربی مواجه هستند (مانند ران، شکم و پهلوها)؛ برداشته می‌شود. پس از مرحله استخراج چربی، با قرار دادن چربی در سانتریفیوژ تحت تاثیر چرخش زیاد و سریع، سلولهای چربی از مواد دیگر جدا شده و آماده تزریق می‌گردند؛ و در مرحله تزریق، پس از آماده سازی سلولها، پیوند چربی به قسمتهایی از صورت که نیازمند افزایش حجم و فرم دهی هستند انجام می‌شود. مناطقی از صورت که می‌تون تزریق چربی صورت را در آنها انجام داد ، تقریبا مشابه تزریق ژل هستند.

ماندگاری تزریق چربی از مواردی است که می‌تواند بسیار متغیر باشد؛ زیرا به عوامل گوناگونی مانند مهارت پزشک در تزریق، مراقبتهای پس از تزریق چربی، سبک زندگی و قابلیت های بدنی خود فرد بستگی دارد و می‌تواند از چند هفته تا چند سال دوام داشته باشد.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربی در صورت

در این بخش تزریق ژل و تزریق چربی را در موارد مختلف با هم مقایسه می‌نماییم که عبارتند از:

طول مدت انجام تزریق

در تزریق ژل به دلیل اینکه ماده قابل تزریق از پیش ساخته شده است، فقط یک مرحله تزریق وجود دارد. ولی در تزریق چربی به این جهت که سلولهای چربی باید برداشته شوند؛ سپس آماده سازی گردند و در نهایت تزریق انجام شود، مراحل بیشتر و به الطبع زمان بیشتری هم صرف می‌گردد.

عوراض

هر کدام از این روشها عوارض خاص خود را دارند. معمولا پس از تزریق چربی حجم کبودی، تورم و التهاب بیشتر از تزریق ژل است. علاوه بر آن در محل برداشت چربی هم ممکن است این عوارض کم و بیش دیده شود. ولی امکان ایجاد آلرژی در تزریق چربی بر عکس ژل وجود ندارد.

ماندگاری

ماندگاری ژل یا فیلردر حدود 6 الی 12 ماه است و پس از آن برای بقاء نتایج، تزریق باید تکرار شود. ولی در تزریق چربی برای ماندگاری بیشتر ممکن است سه تزریق با فاصله زمانی چند ماهه انجام شود. سپس ماندگاری این روش به بیش از 10 سال هم می‌تواند برسد. ضمن اینکه هر کدام از این دو روش در مناطق مختلف صورت، بر اساس حرکت آن منطقه، ماندگاری متفاوتی هم دارند. مثلا در قسمت لب و خط خنده که حرکت پوست بیشتر است ماندگاری تزریق کمتر می‌شود.

با این وجود تزریق ژل لب و خط خنده می‌تواند ماندگارتر از تزریق چربی باشد. و حتی در مواردی که فقط قرار است تزریق در این نقاط انجام شود؛ بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند؛ تزریق ژل انجام دهند.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

هزینه ها

هزینه تزریق ژل به دستمزد پزشک برای تزریق و از آن مهمتر، مقدار و قیمت ژلی که قرار است مورد استفاده قرارگیرد؛ دارد. در برآورد هزینه تزریق چربی، دستمزد پزشک اهمیت بیشتری دارد و پس از آن میزان چربی مورد نیاز در هزینه‌ها تاثیرگذار است. به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق گفت هزینه کدام روش بیشتر یا کمتر است.

کلام آخر

در این بحث به مقایسه تزریق ژل و تزریق چربی از جوانب مختلف پرداختیم ولی در آخر ذکر این نکته را لازم می‌دانیم که نمی‌توان گفت تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟! هر کدام از این روشها بنا به کاربرد، انتظارات و شرایط شما می‌توانند مناسب باشند. شما در جلسه مشاوره با پزشک می‌توانید به یک اتفاق نظر در مورد روش مناسب خودتان برسید و همان را انجام دهید.

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش‌بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین عصاریان [ 1402-09-10 ]
سلام من اگه بخوام گونه هامو برجسته کنم وداعمی بمونه چون من ذاتا لاغرم وچربی نسبتا کمی در ناحیه ران دارم ایا راهکاری هست ک گونه هام به صورت داعم وتا عواخر عمر به حالت برجسته دربیاد ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی لیفت شقیقه چیست؟جراحی لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه فرایندی است که به‌ منظور بالا بردن دم ابروها و زیبا تر کردن حالت آنها انجام می‌ شود. با این کار می‌ توانید به چشم‌ ها و ابرو های خود فرم ببخشید و جذابیت آنها را دو چندان کنید. در واقع با استفاده از لیفت شقیقه چشم‌ های شما درشت‌ تر به نظر رسیده و فاصله آنها با ابرو ها نیز متناسب خواهد شد. ... ادامه مطلب

انواع اگزمای پوست و راهکارهای تشخیص و درمان اگزماانواع اگزمای پوست و راهکارهای تشخیص و درمان اگزما

اگزما یک اصطلاح عمومی برای گروهی از شرایط پزشکی است که باعث ملتهب شدن پوست، قرمزی، خشکی و خارش می شود و یک نوع بیماری پوستی محسوب میشود. در بعضی موارد، بثورات ممکن است در یک ناحیه‌ ای خاص یا در کل بدن ایجاد شوند. ... ادامه مطلب

میکرونیدلینگ و جوانسازی پوستمیکرونیدلینگ و جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ، یکی از جدیدترین روشهای غیرتهاجمی جوانسازی پوست است که با کمک سوزن‌های ریز، سوراخ‌های ریز و سطحی در پوست ایجاد می‌کنند که این سوراخ ها باعث تحریک و کلاژن سازی پوست می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.