اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / آیا ماندگاری لیزرهای جوانسازی دائمی است؟

آیا ماندگاری لیزرهای جوانسازی دائمی است؟

جوانسازی پوست بدن در نظر گرفتن جنسیت و سن، برای همه افراد امری خوش آیند و لذت بخش است. داشتن پوستی زیبا، صاف، بدون چین و چروک، بدون کک و مک و لک در سنین بالا و بعد از طی یک دوره رژیم لاغری امری است که همه در پی آن هستند. لیزر ابزاری قدرتمند است در دست بشر که علاوه بر کاربردهای متعددی که در زمینه های گوناگون دارد؛ در حیطه جوانسازی پوست نیز نتایج بسیار چشمگیری ارائه نموده. اما نکته حائز اهمیت آن است که آیا لیزرهای جوانسازی پوست می‌توانند ماندگار باشند؟

در ادامه پس از توضیحاتی در ارتباط با لیزرهای جوانسازی و معرفی برخی از آنها، به این سوال مهم پاسخ داده می‌شود. اگر دانستن میزان ماندگاری لیزرهای جوانسازی برای شما هم اهمیت دارد؛ مطالعه ادامه مطلب را به شما توصیه می‌نماییم.

دکتر رامین مدرسی با بهره‌گیری از تجارب و مهارتی که طی سالها فعالیت در این زمینه کسب نموده؛ می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای انتخاب و اجرای بهترین روشهای جوانسازی پوست در اصفهان باشد.

لیزرهای جوانسازی پوست چگونه اثر می‌کنند؟

جوانسازی پوست با لیزر از روشهای بسیار اثر بخش برای از بین بردن چین و چروک‌ها و لیفت پوست به شمار می‌رود. در زمان انجام لیزر، پرتوهای این ابزار با برخورد به پوست، به لایه‌های زیرین نفوذ می‌کند. این پرتوها سلول‌ را وادار به کلاژن سازی می‌نماید. افزایش ساخت کلاژن در پوست باعث می‌شود لایه‌های پیر و شل از بین رفته و به جای آن لایه‌های پوست تازه ساخته شود که این لایه ها طبیعتا شاداب‌ تر و جوانتر از لایه‌های قدیمی هستند؛ همچنین حالت ارتجاعی بیشتری دارند. در ادامه به معرفی برخی از لیزرهای جوانسازی پوست می‌پردازیم.

لیزر های جوانسازی پوست

برخی از لیزرهای جوانسازی و تاثیر آنها بر پوست

در این بخش به معرفی برخی از لیزرهای جوانسازی پوست می‌پردازیم. این لیزرها عبارتند از:

لیزر آر اف فرکشنال

دستگاه‌های لیزر زیادی توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شود؛ اما یکی از بهترین و به روزترین آنها لیزر آر اف فرکشنال است. عوارض جوانسازی پوست صورت با لیزر آر اف فرکشنال بسیار کمتر از لیزرهای قدیمی‌تر است. به همین دلیل استفاده از این لیزر با نتایج بسیار موفق، با کمترین عوارض همراه است. دستگاه فرکشنال RF (آر اف فرکشنال)، دارای سوزنهای بسیار ظریفی می باشد که جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت با طلا پوشیده شده اند و قطر آنها 200میکرون می باشد.در این روش از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده می شود که برای عملکرد، نیاز به گیرنده و فرستنده دارند ( مثل امواج رادیو) .

وقتی دستگاه روی پوست قرار میگیرد و همزمان با فرورفتن این سوزن ها یک گرمایش عمقی در ناحیه درم ایجاد می شود. این سوزنها با عمق نفوذ قابل تنظیم وارد پوست می‌شوند و پوست را به کلاژن سازی تحریک می‌کنند. طول این سوزنها دارای عایق است وفقط نوک آنها آزاد می‌باشد؛ بنابراین زمانی که انرژی آراف آزاد می شود ، تخریب حرارتی در عمق بافت صورت میگیرد .

لیزر اربیوم

اگر مایل به بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود هستند. این روش با موفقیت خطوط سطحی و چین و چروک‌های با عمق متوسط را با درد کمتر، عوارض جانبی کمتر و بهبودی سریع‎تر نسبت به سایر درمان‌ها، برطرف می‌کند. لیزر اربیوم یک فرآیند درمانی ملایم‌تر و کم تهاجمی‌تر را نسبت به لیزر فرکشنال CO2 فراهم می‌کند. لیزر اربیوم با برداشتن یک لایه نازک و سطحی از پوست کار خود را انجام می دهد.

لیزر اربیوم با این روش می تواند تیرگی ها و لکه های پوستی ناشی از تابش آفتاب را از بین ببرد و در کاهش چین و چروک های سطحی پوست موثر باشد. لیزر اربیوم نیز مانند سایر روش های لیزر پوست و مو، یک ابزار قدرتمند و موثر در زمینه ترمیم پوست است. اساس کار لیزر اربیوم تبدیل انرژی لیزر به انرژی حرارتی در نقاط کنترل شده است.

در نتیجه با توجه به میزان حرارتی که لیزر ایجاد می کند، در یک منطقه خاص باعث لخته شدن، تخریب و یا جدا کردن سلول های پوستی آسیب دیده و لایه برداری از پوست می شود، که نتیجه آن از بین رفتن چین و چروک های پوست، از بین رفتن لکه ها و جای زخم و… است. همچنین از این لیزر در جهت روشن کردن و شفاف نمودن پوست نیز استفاده می‌شود. لیزر اربیوم از دسته لیزر های حالت جامد است که با طول موج 2.940 نانومتر در مدهای سویچ شده و پالسی کار می کند و با بخار کردن لایه سطحی پوست موجب برداشتن آن می شود.

لیزر فرکشنال CO2

بازسازی سطح پوست با لیزر فرکشنال CO2 که قادر به ایجاد تغییرات چشمگیر در ظاهر و حالت پوست و کاهش نشانه‌های پیری است، یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی غیر جراحی موجود می‌باشد. لیزر فرکشنال CO2 یک روش بسیار موثر و ملایم برای جوانسازی پوست و بازگرداندن ظاهر جوان‌تر است، و باعث بهبودی سریع‌تر، کاهش ناراحتی و پیشرفت تدریجی طولانی مدت می‌شود. نور حاصله از سیستم لیزر CO2 برای احیای پوست با آسیب‌های میکرو بسیار موثر است. بطور معمول، پرتوی لیزر CO2 از طریق لیزر فرکشنال CO2 به هزاران پرتو کوچک نور تقسیم می‌شود.

این پرتوهای کوچک نور به لایه‌های عمیق پوستی برخورد می‎‌کنند. آنها در یک زمان به یک قسمت خاص سطح پوست متمرکز شده و به سرعت باعث بهبودی پوست می‌شوند. آنها با جایگزین کردن پوست آسیب دیده در اثر نور خورشید با پوست تازه باعث بهبود ظاهر پوست می‌گردند. آسیب‌های غیر مستقیم از طریق گرما باعث کاهش تولید کلاژن در پوست می‌شوند. این درمان پوست را سفت می‌کند و تولید طبیعی کلاژن را تحریک می‌نماید.

آدرس اینستاگرام

ماندگاری لیزرهای جوانسازی پوست

ماندگاری نتایج لیزرهای جوانسازی پوست متفاوت است؛ و یکی از ماندگارترین لیزرهای جوانسازی، آر اف فرکشنال می‌باشد. که ماندگاری در حدود 2 الی 5 سال را می‌توان برای این روش متصور شد. با وجود متغیر بودن ماندگاری اثرات لیزرهای جوانسازی پوست، موردی که می‌تواند روی هر چه طولانی تر شدن این آثار نقش داشته باشد؛ سبک زندگی و نحوه مراقبت از پوست است. در زیر به مواردی که با رعایت آنها می‌توان از نتایج طولانی تری در ارتباط با بکارگیری لیزرهای جوانسازی پوست بهره برد؛ اشاره خواهیم کرد.

  1. عدم مصرف سیگار و دخانیات
  2. مراقبت از پوست در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  3. تغذیه سالم، مصرف کافی میوه ها و سبزیجات، همچنین کاهش حداکثری مصرف چربیها و قند مصنوعی
  4. دوری از استرس و خواب کافی
  5. عدم قرارگیری در معرض آلاینده های محیطی
  6. استفاده از محصولات مراقبتی مناسب هر نوع پوست
  7. حفظ نظافت پوست در حد نیاز

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت مو و ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساناز بهادری [ 1402-07-04 ]
سلام. من ۲۰ سالمه و خط خندم و سیاهی زیر چشمم خیلی مشخصه . از الان برای جوانسازی پوست اقدام کنم زود نیست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل یا فیلر و سوالات مربوط به آنتزریق ژل یا فیلر و سوالات مربوط به آن

اگر مایل هستید در ارتباط با تزریق ژل، ماندگاری این روش، عوارض ناشی از آن و غیره بیشتر بدانید؛ شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کنیم ... ادامه مطلب

لیفت با نخ و مراقبت های بعد از آنلیفت با نخ و مراقبت های بعد از آن

در لیفت با نخ به جای از بین بردن کامل افتادگی پوست، تنها بخشی از افتادگی پوست مهار می‌شود که نتیجه‌ای به شدت چشمگیر در رفع چروک و لیفت پوست به همراه دارد. در این مطلب بر آن شدیم تا مراقبتهای بعد از لیفت با نخ را به شما کاربران گرامی معرفی نموده و شما را با چند و چون آن آشنا سازیم. ... ادامه مطلب

دانه های فوردایس روی لب چیست؟دانه های فوردایس روی لب چیست؟

دانه های فوردایس برآمدگی‌ هایی به رنگ سفید مایل به زرد هستند که در قسمت بیرونی لب‌ ها یا حتی در داخل گونه‌ ها ظاهر می‌ شوند. قطر دانه های فوردایس، حدود 1 تا 3 میلی متر است؛ اما می تواند بزرگتر باشد. این دانه های سفید، اساساً غدد چربی هستند که بزرگ شده اند و بدون درد و کاملاً بی ضرر هستند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.