اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشی

کلاژن چیست؟

کلاژن یک کلمه یونانی به معنای «تولید کننده چسب» است . در حقیقت این نام به پروتئینی داده شده که فیبرهای سفید پوست، تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. کلمه کلاژن اغلب ، پوست و ماده ضد پیری را در ذهن ما تداعی میکند اما حقیقت این است که این پروتئین مهم سراسر بدن را در بر میگیرد و در واقع ترکیب اصلی سازنده ی غضروف؛ عضلات، استخوان ها، پوست و تاندون ها محسوب می شود همچنین در مواد ژلاتینی بدن مانند زجاجیه چشم نیز وجود دارد. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ی ساده در ترکیب کرم های زیبایی است.

دکتر رامین مدرسی با بهره‌گیری از تجربه و مهارتی که طی ده سال کار در زمینه جوانسازی کسب نموده‌اند؛ می‌توانند یکی از گزینه‌های مناسب برای اجرای بهترین روشهای جوانسازی و افزایش کلاژن پوست در اصفهان باشند.

کلاژن چه میکند؟

کلاژن‌ها مولکول‌هایی هستند که قابلیت جذب مجدد توسط بدن را دارند، این بدان معنا است که این پروتئین‌ها می‌توانند شکسته شده، تغییر یافته و دوباره جذب بدن شوند. به همین دلیل است که از کلاژن‌ها در زمینه‌های مختلف پزشکی و مراقبت‌های زیبایی استفاده می‌شود. حالت کشسانی و الاستیسیته پوست در نتیجه وجود کلاژن است و به کمک این پروتئین است که پوست با جایگزین کردن سلول ها جوانی و خاصیت ارتجاعیش را حفظ میکند .

کلاژن علاوه بر اینکه به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و با حفظ آب بافت پوستی مانع از خشکی و چین و چروک می شود. حداقل شانزده نوع پروتئین کلاژن در بدن وجود دارد که از بین آن ها سه تا پنج نوع از اهمیت بالایی برخوردارند. به طور مثال کلاژن نوع یک در لایه های پوست وجود دارد که باعث تقویت آنها می شود .

این پروتئین در لایه میانی پوست که به آن درم میگوییم ، به ساخت فیبروبلاست کمک میکند . فیبروبلاست ، شبکه ای فیبری از سلول هاست که سلول های جدید روی آن رشد می کنند . وجود این شبکه و تولید و رشد سلولهای تازه باعث جوانسازی پوست می شود. کلاژن همچنین در تعویض و ترمیم سلول های مرده پوست نیز نقش دارد.

عوامل کاهش کلاژن در بدن

بدن انسان به صورت طبیعی کلاژن میسازد. اما با بالا رفتن سن و برخی عواملی محیطی این تولید این پروتئین کاهش پیدا می کند و باعث چین و چروک و افتادگی پوست و نهایتا پیری می شود. عواملی مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، استرس، آلودگی هوا، مصرف بیش از حد کافئین رژیم غذایی نامناسب باعث تشدید کاهش تولید آن می شود. وقتی سطح کلاژن بدن مناسب باشد، سلولهای حاوی کلاژن ظاهری قوی و جوان به خود می گیرند.

کلاژن چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

عوامل افزایش کلاژن در بدن

همه انواع کلاژن ابتدا به شکل پروکلاژن ساخته می شوند. به این ترتیب که دو آمینو اسید پرولین و گلایسین به کمک ویتامین C با یکدیگر ترکیب می شوند و پروکلاژن را می سازند. بنابراین بدن به طور طبیعی کلاژن را تولید می کند و ما می توانیم با دریافت مقدار مناسبی از مواد مغذی، به بدن در ساخت این پروتئین مهم کمک کنیم.

نوعی دیگر پروتئین در بدن الاستین است. الاستین در جاهایی از بدن که منقبض می شود ، مانند شریان ها و ریه ها یافت می شود. الاستین و کلاژن هر دو پروتئین موجود در پوست هستند. آنها با هم کار می کنند تا بافت و شکل آن به پوست داده شود. نکته جالب در مورد کلاژن این است که تحریک رشد آن باعث ایجاد اثر دومینو می شود.

هرچه کلاژن بیشتری داشته باشید ، بدن شما قادر به تولید و نگهداری بیشتر آن می باشد. با مصرف برخی از مواد غذایی مانند تخم مرغ، جوانه گندم، مرکبات، گوشت حیوانات و ... می‌توان به بدن برای تولید بیشتر کلاژن کمک کرد .

مراقبتهای تخصصی از پوست برای افزایش کلاژن

روشهای درمانی تخصصی متعددی برای مراقبت از پوست و افزایش ذخایر کلاژن وجود دارد. اولتراسوند تراپی یا هایفو و امواج رادیوفرکوئنسی یا آر اف فرکشنال از ابزار مبتنی بر انرژی هستند که به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کنند. حتی میکرونیدلینگ و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت باعث افزایش تولید کلاژن خواهند شد. برخی از روشهای افزایش کلاژن عبارتند از:

لیزر درمانی

لیزر درمانی روشی است که به صورت ایمن و بدون ایجاد هیچ گونه خطری سطح تولید کلاژن را افزایش می‌‌دهد. این روش با افزایش کلاژن به بهبود چروک صورت و انعطاف پذیری پوست خواهد پرداخت. لیزر درمانی هیچ گونه عارضه جانبی خاصی ندارد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که تحت عنوان روش القای کلاژن نیز شناخته می‌شود به بهبود ظاهر چروک صورت، بافت اسکار حاصل از آکنه، افزایش سفتی پوست و رفع جای ترک و لکه‌های قهوه ای کمک می‌‌کند و این فرایند با تحریک بدن برای ترمیم خود انجام خواهد شد. میکرونیدلینگ دستگاهی است که در قسمت سر آن تعدادی سوزن بسیار کوچک و تیز وجود دارد چه به صورت همزمان صدها سوراخ کوچک را در پوست به وجود می‌‌آورند. به این ترتیب پوست را تحریک می‌‌کند به تولید فاکتورهای رشد و سیتوکین‌ها و کلاژن و الاستین بیشتر بپردازد و پوست صورت جوان تر به نظر برسد.

اینستاگرام دکتر مدرسی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی دیگر است که از نمونه خون بیمار تهیه می‌شود. برای انجام این روش پزشک اقدام به تهیه نمونه خون می‌کند و پس از انجام مراحل لازم آن را درون دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهد تا تحت سرعت و شرایط خاص خون و مشتقات خونی از یکدیگر جدا شوند. پس از این مرحله پلاسمای غنی از پلاکت به همراه سلول‌های بنیادین و فاکتورهای رشد به پوست تزریق می‌شوند تا علاوه بر افزایش تولید کلاژن و الاستین به جوان سازی پوست نیز کمک کنند.

پیلینگ شیمیایی

در این روش درمانی از اسید برای از بین بردن لایه فوقانی پوست یا لایه‌های دیگر آن استفاده خواهد شد. هدف از انجام این روش کاهش چین و چروک ها و خطوط ریز صورت و یکنواخت کردن حجم پوست است. همچنین از پیلینگ شیمیایی برای بهبود جای جوش، درمان انواع خاصی از آکنه، کاهش لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن، خطوط تیره پوستی و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خواش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سید مسعود موسوی [ 1402-08-29 ]
سلام آیا کسی که غلظت خون داره کلارژن براش مشکلی نداره

رسول دهقانی [ 1402-03-27 ]
بسیارعالی بود.درموردکلاژن حلزون هم بنویسید بنده درپرورش حلزون فعالیت می کنم.ممنون

مارال جم [ 1402-01-09 ]
استفاده کردیم ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی، بهترین راه چاق شدن صورتتزریق چربی، بهترین راه چاق شدن صورت

تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی به دست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. ... ادامه مطلب

کاربردهای کرایوتراپی در درمان بیماری های پوستیکاربردهای کرایوتراپی در درمان بیماری های پوستی

سرما درمانی یا کرایوتراپی به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن بخشی از بدن بیمار یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد. هدف از کرایوتراپی کاهش سوخت و ساز سلولی، افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب، کاهش درد و اسپاسم، انقباض عروق است ... ادامه مطلب

چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است؛ اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.