اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / آیا داشتن پوستی شاداب با طراوت سفت و با حجم مناسب امکان پذیر است؟

آیا داشتن پوستی شاداب با طراوت سفت و با حجم مناسب امکان پذیر است؟

متاسفانه گاه سبک نادرست زندگی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی می‌توانند موجب از دست رفتن شادابی و طراوت پوست باشند. در ارتباط با افزایش سن و وراثت و تاثیر این دو مورد در پوست، بجز روشهای کلینیکال کار دیگری از ما ساخته نیست ولی در مورد سبک زندگی، با ایجاد تغییرات بسیار ساده می‌توان به داشتن پوستی بهتر و شاداب تر کم کرد. پوست با طراوت و شاداب دارای 4 ویژگی اصلی است که عبارتند از:

  1. عاری از چین و چروک و خطوط برجسته
  2. بدون لک، تیرگی و کدر بودن
  3. حجم مناسب پوست
  4. عدم افتادگی پوست

پوست شاداب و با طراوت عاری از چین و چروک و خطوط برجسته، لک، تیرگی و کدورت است. همچنین حجم مناسبی دارد و افتادگی در آن مشاهده نمیشود. برای داشتن پوستی زیبا و جوان می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان کلینیک پوست دکتر رامین مدرسی از طریق تماس با شماره تلفن 8-36703885 - 031 اقدام نمایید.

برخی از روشهای درمانی بهبود کیفیت و جوانسازی پوست در کلینیک

درمان چین و چروک و خطوط پوست

برای درمان چین و چروک و خطوطی مانند خط اخم و خط خنده، بسته به شرایط و انتظارات بیمار و عمق و شدت خطوط، از روشهایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و تزریق چربی، همچنین میکرونیدلینگ و روشهای لایه برداری پوست مانند میکرودرم ابریژن میتوان استفاده کرد. بکارگیری برخی از لیزرها نیز مانند آر اف فرکشنال و فرکشنال CO2 نیز در رفع این خطوط بسیار موثر میباشند.

رفع لک تیرگی و کدر بودن پوست

برای درمان تغییرات رنگدانه ای پوست نیز بسته به عمق و شدت ضایعات، هم میتوان از داروها و روشهای لایه برداری مانند میکرودرم استفاده نمود و هم از لیزر کیوسوئیچ به عنوان یکی از شیوه های موثر استفاده کرد.

ایجاد حجم مناسب برای پوست

برای افزایش حجم و بهبود فرم پوست، بهترین روش استفاده از فیلرها می‌باشد. تزریق ژل و تزریق چربی در واقع انتقال پرکننده هایی هستند که بخوبی حجم پوست را افزایش داده و موجب ایجاد حس طراوت و شادابی در پوست می‌شوند.

رفع افتادگی پوست یا لیفتینگ

گاهی ایجاد جوانی و زیبایی در پوست با عمل لیفتینگ مقدور میباشد. زیرا پوست با گذشت زمان به سمت پایین افتادگی پیدا کرده و در صورت هر اقدام دیگری اتفاقی که باید، نخواهد افتاد. در این شرایط روشهای غیر جراحی لیفت پوست مانند هایفوتراپی و لیفت با نخ میتوانند موثر باشند. البته در مواردی که افتادگی پوست شدید باشد؛ جراحی لیفت گزینه مناسب تری است.

همچنین اصلاح سبک زندگی و رعایت برخی موارد، می‌تواند پوستی زیبا را برای شما به ارمغان آورد. این موارد عبارتند از:

حتما قبل از خواب صورت خود را بشویید

خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر آلودگی ها، مواد آرایشی و سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ و ایجاد جوش همچنین کدورت پوست می شوند.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست، یکی از اصول داشتن پوستی شاداب و با طراوت است. پس از هر بار شستشو و استحمام لازم است از محصولات با کیفیت و سازگار با پوستتان استفاده کنید و رطوبت پوست را از این طریق حفظ نمایید.

محافظت در برابر اشعه خورشید

یکی از مخرب ترین فاکتورها برای پوست که هم میتواند به ایجاد چین و چروک ها و خطوط عمیق پوست کمک کند و هم مشکلات رنگدانه ای پوست را افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض تابش اشعه مستقیم آفتاب است. برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید، از کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب استفاده نمایید.

دوری از استرس

داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می شود.

چگونه پوستی شاداب داشته باشیم؟

ورزش کردن

وقتی ورزش می کنید، گردش خون شما سریع تر می شود، بنابراین ویتامینها، مواد معدنی و اکسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب تر می کند.

مراقب مقدار نمک در رژیم خود باشید

برخی افراد نسبت به ید موجود در نمک طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد کهیر و جوش روی پوست می شود.

به خالهای صورت توجه کنید

با استفاده از آینه سر تا پای خود را چک کنید، بخصوص به خالهای جدید خود خوب دقت کنید. زیرا در اکثر موارد، بیماری ملانوم که خطرناک ترین شکل سرطان پوست است از خالها ناشی می شود.

مقدار کمی روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید

رژیم غذایی با روغن بسیار کم که در آن کمتر از 10 درصد کالری روغن تأمین می شود، ممکن است در طی زمان باعث خشکی پوست شود. روغنهایی که برای پوست خوب هستند؛ شامل روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و روغن دانه های گیاهی و مغزهای آجیلی است.

نوشیدن آب و هیدراته کردن پوست

وقتی تشنه هستید پوستتان خشک و تیره به نظر می رسد اما توجه کنید که از نوشیدنی های ساده به جای نوشیدنی های گازدار استفاده کنید. میوه ها و سبزیجات نیز به دلیل اینکه ساختار اصلی آنها آب است، منابع خوبی برای تأمین آب بدن میباشند.

خواب کافی و به موقع

کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. شب بهترین زمان برای درمان پوست است. مطالعات نشان می دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می کند.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر مدرسی

پوزیشن صحیح خواب

خوابیدن روی صورت باعث کاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین و چروک روی پوستتان می گردد.

امروزه با پیشرفت‌های اساسی در زمینه پوست، مو و زیبایی و انتقال این پیشرفت‌ها به اقصی نقاط کشورعزیزمان، امکان استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان نیز فراهم گردیده است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این خدمات به کلینیک‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداقل عوارض، با موهای زائد خداحافظی کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به صورت های لاغرتزریق چربی به صورت های لاغر

به جرات می‌توان گفت بهترین گزینه درمانی در افرادی که از لاغری صورت رنج می‌برند، تزریق چربی است ... ادامه مطلب

بیماری پیسی یا لک و پیس چیست و چگونه درمان میشود؟بیماری پیسی یا لک و پیس چیست و چگونه درمان میشود؟

بیماری لک و پیس که با نام‌های ویتیلیگو و برص نیز شناخته می‌شود، یکی از عوارض اکتسابی مربوط به رنگدانه‌های پوست است که در اثر آن، سلول‌های سازنده رنگدانه (ملانوسیت‌ها) از دست می‌روند. ... ادامه مطلب

عدم تقارن پلک بعد از عمل بلفاروپلاستیعدم تقارن پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی پلک یکی از اعمال جراحی کم خطر و کم عارضه است؛ اما هیچ عملی نیست که در آن احتمال خطر و عارضه صفر باشد. از جمله عوارض بسیار شایع جراحی پلک عدم تقارن پلکها می باشد. عدم تقارن ناشی از بلفاروپلاستی، زیبایی چهره را مختل می‌ کند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.