اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / لک صورت چگونه به وجود می آید و راههای درمان آن چیست؟

لک صورت چگونه به وجود می آید و راههای درمان آن چیست؟

لک صورت به عنوان عارضه بسیار رایج پوستی، ممکن است به دلایل مختلف اعم از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، ماه گرفتگی، لک‌های ناشی از بارداری یا بیماری، لک صورت با منشاء ژنتیکی و ... ایجاد شود . این عارضه پوستی‌ که ممکن است برای مردان یا زنان رخ دهد؛ غالباً به رنگ‌های قهوه‌ای روشن تا تیره بر روی بینی، پیشانی و گونه دیده می‌شود. شایع‌ترین سن بروز این لک‌ها در بین سنین 20 تا 30 سالگی ست.

لکه های تیره (هایپر پیگمانتاسیون) هنگامی بر روی پوست پدیدار می شوند که پوست بیش از مقدار طبیعی ملانین تولید کند. این لکه‌ها درواقع بسیار کوچک و سطحی می‌باشند با توجه به اینکه خطری برای سلامتی ندارند، اما در روحیه و اعتماد به‌ نفس فرد بسیار تأثیرگذاراند. اکثر افراد مبتلا به لک صورت، از وجود این لکه‌ها ناراضی می‌باشند و همواره به دنبال راه‌ حلی برای درمان آن هستند. شاید مایل باشید در مورد لک صورت بیشتر بدانید؛ با مطالعه ادامه مطلب اطلاعات بیشتری از لک صورت و درمان آن خواهید آموخت.

لک صورت یکی از متداول ترین مشکلات پوستی است که به دلایلی از قبیل قرارگیری در معرض تابش نور مستقیم خورشید، ژنتیک و بسیاری دیگر از علل، در پوست دیده می‌شود. موثرترین و بهترین روشهای درمان لک صورت در اصفهان، قابل انجام در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی میباشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با شماره تلفن 8-36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع لک و علت ایجاد آن

انواع لک‌ها را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

لک ملاسما

ملاسما یا لک صورت ناشی از بارداری، در دوران بارداری یا هنگامی که فرد برخی از انواع قرص‌های ضد بارداری را مصرف می‌کند، به وجود می آید. در این شرایط، تغییرات هورمونی ، منجر به افزایش ملانین (سلولی است که به پوست رنگ می‌بخشد) می‌شود. تولید بیش از حد ملانین می‌تواند پوست را تیره تر کند.

کک مک یا فرکل (Freckle)

کک و مک نیز با دو عامل وراثت و تخریب پوست توسط آفتاب، ایجاد و تشدید می‌شود. این لک‌ها به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز و با گستردگی متفاوت در افراد دیده می‌شوند. با وجود اینکه کک و مک جزو ضایعات کاملاً بی‌خطر پوست محسوب می‌شود، ولی برخی از افراد مبتلا به آن به دلیل ایجاد اشکال در ظاهر پوستشان، در صدد درمان این لکه‌ها بر می‌آیند .

درمان لک صورت در اصفهان ، دکتر رامین مدرسی

لک‌های پیری

این لکه‌ها با بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند و معمولاً در نقاطی از پوست که در معرض آفتاب بیشتری باشند مانند صورت و پشت دست‌ها دیده‌ خواهند شد. تشخیص لک‌های پوستی ناشی از افزایش سن و افتراق آنها با سایر لک‌ها بسیار مهم است زیرا با تشخیص صحیح و انتخاب روش درمانی مناسب، می‌توان در رفع و بهبود این ضایعات بسیار مثبت عمل کرد. درمان لک ناشی از افزایش سن به دلیل قرارگیری این ضایعات در خارجی ترین سطح پوست، نسبتاً آسان است. به عبارت بهتر می‌توان گفت هر درمانی که به منظور روشن کردن این لکه‌های پوستی در سطح پوست انجام شود با صلاحدید پزشک می‌تواند مناسب باشد.

لک‌های ناشی از سوءتغذیه و کمبود ویتامین

کمبود ویتامین‌هایی همچون B12، A، C، اسیدفولیک و … می‌تواند به‌ مرور زمان باعث ایجاد لک صورت بشود.

لک صورت در اثر مصرف بعضی داروها

بعضی از داروها، همچون داروهای ضد سرطان، ضد مالاریا، داروهای مصرفی برای از بین بردن جوش و...، می‌تواند در صورت ناسازگاری با پوست، باعث ایجاد لک بشود.

لک صورت ناشی از التهاباتی مانند آکنه

در برخی موارد بیماری‌هایی مانند آکنه و عوارض ناشی از جراحت و التهابات پوست، می‌تواند تغییر رنگ در برخی نواحی پوست و لک پوستی ایجاد کند. در مورد لک ناشی از آکنه این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر درمان لک‌ها، درمان آکنه فعال هم به جهت پیشگیری از ایجاد لکه‌های جدید الزامی می‌باشد.

لک صورت ناشی از آفتاب

در افراد با سنین مختلف حتی جوانان، ممکن است قرار گرفتن در برابر نور خورشید، بدون استفاده از ضد آفتاب و پوشش مناسب، ایجاد لک نماید . بسیاری از لک‌های صورت و پوست، یا در نتیجه قرارگیری در مقابل نور خورشید ایجاد می‌شوند، یا تشدید می‌یابند. پس اهمیت استفاده از ضد آفتاب و محافظت در برابر نور خورشید کاملاً واضح است.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

درمان لک صورت

روش‌های اصلی درمان لک صورت را می‌توان به‌ صورت زیر دسته‌بندی کرد:

لیزر درمانی

در این روش لیزر با هدف قرار دادن ملانین موجود در پوست، پالس‌های سریع نور را برای تخریب لکه‌های تیره صورت ارسال می‌کند که رنگ‌دانه‌های ایجاد شده این پالس‌ها را دریافت کرده، خرد و تخریب می‌شوند. با این شرایط محیطی گرم برای رنگ‌دانه‌ها بوجود می‌آید که باعث تجزیه شدن آنها به ذرات ریزی می‌شود که به‌ صورت طبیعی امکان دفع آن‌ها با مرور زمان و رشد پوست وجود دارد.
در نهایت با رشد تدریجی پوست جدید بدون رنگ‌دانه در محل، درمان لک انجام می‌شود.

این روش بسیار مؤثر است و بهترین روش برای زمانی است که لکه‌ها بسیار قدیمی می‌باشند. با این روش حتی لکه‌های تیره تشکیل‌ شده در اعماق پوست نیز قابل‌ درمان هستند. این‌ یکی از مزیت‌های این روش است. چراکه باقی روشها قابلیت درمان لک‌های قدیمی را ندارند. لکه‌های بسیار روشن با 4 یا 5 جلسه قابل‌ درمان می‌باشند. لیزر درمانی در صورت مراقبت‌های بعد از لیزر تا 99 درصد مؤثر خواهد بود.

لایه‌برداری شیمیایی

برای درمان لکه‌های قهوه‌ای و کک‌ ومک معمولاً از روش لایه‌ برداری شیمیایی استفاده می‌شود. در این روش با قرار دادن یک محلول شیمیایی ‌بر روی پوست، لایه‌های خارجی پوست از بین می‌رود. در ادامه نیز با رشد پوست جدید در محل درمان، ظاهر پوست صاف‌تر و با چین‌ وچروک کمتر شکل می‌گیرد. معمولاً این روش زمانی استفاده می‌شود که دیگر روشهای درمان سطحی نتواند لکه‌های ایجاد شده را درمان کند. این لایه‌بردارها اسیدهایی هستند که به سه دسته اصلی ملایم، متوسط و عمیق تقسیم می‌شوند. اجزای اصلی لایه‌بردارهای ملایم اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک است. این نوع لایه‌بردارها مؤثرترین روشها برای درمان لک‌های تیره روی پوست هستند.

میکرودرم آبریژن

میکرودرم با پرتاب ذرات بسیار ریز برای از بین بردن و برداشتن لایه‌های سطح بالای پوست استفاده میکند. به‌ این‌ ترتیب پوست جدید به‌ جای پوست از بین رفته تشکیل می‌شود که لکه‌های قدیمی کمتر و خفیف‌تر دیده شوند. این روش معمولاً نیاز به چند جلسه تکرار دارد.

پیشگیری از لک صورت

ممکن است پیشگیری از بروز لکه های تیره پوست همیشه امکان پذیر نباشد. برای مثال، پیشگیری از تغییرات هورمونی دوره بارداری که منجر به ایجاد ملاسما می شوند امکان پذیر نیست. با این حال، اقداماتی وجود دارند که افراد با عمل به آنها می توانند احتمال ابتلا به لکه های تیره را کاهش داده و از تیره تر شدن آنها پیشگیری کنند. این روشها عبارتند از:

در کلینیک کاشت موی دکتر رامین مدرسی، با بهره گیری از به روزترین متدها و خدمات، همچنین مهارت پزشک و کادری زبده، می‌توانید بهترین نتایج کاشت مو و ابرو در اصفهان را تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ام لبنین نورایی [ 1402-06-24 ]
سلام من لک بارداری دارم نمیدونم کدوم روش استفاده کنم که لک برای همیشه بره خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

لعیا سادات لاجوردی [ 1402-03-19 ]
سلام از کاشان خدمتتان پیام می دهم جهت درمان لک نوبت صبح می خواستم چه تاریخی صبح میتوانم مراجعه کنم؟ممنون

نسرین کاظمی [ 1402-02-18 ]
برای درمان کک ومک وخال میخوام که پوستی سفید و شفاف داشته باشم بدون هیچ کک ومک وخال

آرزو [ 1402-01-18 ]
سلام عذر میخام جلسات لیزر برای لک معمولا تا چند جلسه ب نتیجه میرسه و چند وقت یک بار انجام میشه؟

الهه ترکی [ 1402-01-06 ]
درود روزتون بخیر همکاری در محصولات درماکازماتیک

ابوالفضل عبدالهی [ 1401-10-13 ]
من صورتم بخاطر جاهای جوش لکه داره و جوش های سر سیاه هم داره اگه میتونید حلشون کنین که صد درصدی باشه تماس بگیرید اگه هم نه خب مزاحم نشو

ابوالفضل عبدالهی [ 1401-10-13 ]
من صورتم بخاطر جاهای جوش لکه داره و جوش های سر سیاه هم داره اگه میتونید حلشون کنین که صد درصدی باشه تماس بگیرید اگه هم نه خب مزاحم نشو

کبرالک [ 1401-10-03 ]
سلام آقای دکتر آیا شما تهران هم میایید

صدف سخی زداه [ 1401-08-18 ]
سلام خسته نباشید آقای دکتر من صورتم لک داره چی کارش کنم

محمد محمدی [ 1401-08-12 ]
سلام من محمد محمدی صورتم لک داره از بچگی من سالم ۲۱ است چیکارش کرد ممنون از شما

اله وردی [ 1401-08-05 ]
سلام ایا با لیزر میتوان لکه های شیر قهوه ایی ک ناشی از،بیماری نورو فیبرو هست رو درمان کرد

اله وردی [ 1401-08-05 ]
سلام ایا با لیزر میتوان لکه های شیر قهوه ایی ک ناشی از،بیماری نورو فیبرو هست رو درمان کرد

صفا ولايي [ 1401-07-08 ]
من براي لك به دكتر رامين مدرسي مراجعه كردم تازه خيلي تيره تر شد تو رو خدا گول تبليغاتشونو نخوريد مثل من

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر فرکسل برای رفع چین و چروک پوستلیزر فرکسل برای رفع چین و چروک پوست

ترمیم سطح پوست با لیزر فرکسل درمان بی‌نظیری بوده است که می‌تواند به‌طور مؤثری بافت انواع مختلف پوست با هر رنگی را تغییر دهد. روش ترمیم پوست با لیزر فرکسل از تکنولوژی شکست لیزر استفاده می‌کند که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده و به برگرداندن پوست به حالت طبیعی خود کمک می‌کند ... ادامه مطلب

رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پیرفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پی

یکی از متداول ترین روش های درمانی رفع تیرگی دور چشم با پی آر پی می باشد. ... ادامه مطلب

عمل جراحی لیفت ابرو چگونه انجام میشود؟عمل جراحی لیفت ابرو چگونه انجام میشود؟

لیفت ابرو یا بالا کشیدن پیشانی نوعی درمان جراحی است که با هدف بالا بردن ابروها و بافت نرم پیشانی انجام میشود. در این روش با اصلاح و بازسازی پوست اضافی پیشانی، رفع چین و چروک ها، خطوط افقی و عمودی پیشانی و خط اخم بین ابروها صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.