اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / مزوتراپی، درمان موضعی مشکلات پوستی

مزوتراپی، درمان موضعی مشکلات پوستی

مزوتراپی روش درمانی است كه با تزريق مكرر مقادير كم برخی از داروها و مواد مغذی، در لايه های مختلف پوست انجام می‌شود و نتايج درمانی بسیار خوبی را در بر دارد. اين تكنيك درسال 1952 توسط دكتر ميشل لوئي پيستور كشف شد و به مرور زمان كاربردهای متعددی برای آن شناسايی شد. اين تكنيك ازسال 2002 وارد كلينيك های آمريكا گردید و از سال 2005 در ايران و بسياری از كشورهای دیگر جهت درمان مواردی كه در ادامه به ذكر آنها خواهیم پرداخت؛ بكار گرفته شد.

اگر پوست شما پیر شده و ایجاد چین و چروک‌ها شما را آزرده کرده‌اند و به دنبال یک روش جوانسازی غیرتهاجمی برای پوست خود می‌گردید، مزوتراپی پوست روشی مؤثر و مناسب است. متخصصین ما در کلینیک دکتر رامین مدرسی، نوع و شدت عارضه‌ی پوستی شما را بررسی کرده و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای ایجاد آثار دلخواه را مشخص می‌کنند. ما از مزوتراپی به ‌عنوان یک روش جوانسازی موثر بدون جراحی استفاده می‌کنیم که می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست شما بازگرداند. به‌ منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مزوتراپی پوست در اصفهان و یا تعیین وقت قبلی در کلینیک دکتر رامین مدرسی می‌توانید با شماره‌های تلفن : 8-36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی در واقع، تزریق ترکیباتی خاص (مانند ویتامین، آنزیم یا هرمون)، در محل مورد نظر است. از مزوتراپی، برای اهداف مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال، برای تقویت مو (چه بعد از کاشت مو، چه به طور معمولی) یا جوانسازی، کشش پوست یا از بین بردن چربی های موضعی از مزوتراپی استفاده می شود.

مزوتراپی پوست

مزوتراپی پوست یک روش درمان جوانسازی غیر جراحی است که با هدف کاهش مناطق مشکل دار در پوست صورت و بدن انجام می شود. درمان های مزوتراپی می تواند برای جوانسازی صورت، گردن و زیر چشم استفاده شود. درمان های مزوتراپی شامل تزریق موادی مثل اسید هیالورونیک به طور مستقیم به مزودرم (لایه میانی پوست) است. اینکار باعث تغذیه و جوانسازی پوست با ترویج تولید کلاژن و الاستین شده و متابولیسم پوست شما را تحریک می کند. افراد پس از یک دوره تزریق مزوتراپی، پوست خود را بدون لک، هیدراته، درخشنده، براق و سفت تر توصیف کرده اند.

مزوتراپی مو

با استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از داروها و مواد مغذی تحریک کننده رشد مو در محل ریشه‌ مو تزریق می‌شود. در هیچ روش درمانی دیگری نمی توان اینگونه مواد مغذی را در محل و دقیقاً به مقدار کافی به ریشه مو رسانید. نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع اتفاق می‌افتد و می توان به صورت اختصاصی برای هر فرد ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه ای ریزش مو تزریق کرد.

مزوتراپی چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی به طور کلی با دو روش انجام می شود. در یک روش، با سرنگی که سوزن بسیار نازک و کوتاهی دارد، تزریق در زیر پوست انجام می شود. در روش دیگر، از تفنگ مزوتراپی (mesotherapy gun) استفاده می شود. روش دستی مزوتراپی نسبت به روش گان، رایج تر است. بنابراین، مزوتراپی بدون سوزن انجام نمی گیرد. لازم به ذکر است روشهایی که ماده مورد نظر در سطح پوست، مالیده شده و ماساژ داده می شود؛ مزوتراپی به حساب نمی آیند.

تزریق مزوتراپی بر پایه 4 اصل زیر انجام می‌شود:

  1. درمان موضعي برای مشكلات موضعي
  2. دسترسي مستقيم و سريع به بافت هدف
  3. استفاده از ميكرودوز دارو (هومیوپاتی)
  4. تزريق های مكرر و متعدد
مزوتراپی و کاربرد های آن | دکتر رامین مدرسی

مزایای مزوتراپی

اين تكنيك با بهبود جريان خون پوست در ناحيه تحت درمان واصلاح تخليه لنفاوي، حل كردن رسوب اضافی چربي و از بين بردن بافت پيوندی فيبروتيك و سخت، باعث بهبود وضعيت پوست و مو ميشود. این روش ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه میباشد؛ که به دلیل غير سمي بودن؛ باعوارض جانبي محدودود و بسیار کم همراه می‌باشد. همچنین داروهاي مورد استفاده در مزوتراپی نياز به عبور از دستگاه گوارش و کبد، و ایجاد آسیب در این ارگان ها ندارند.

کاربرد مزوتراپی در پوست و مو و زيبايی

آدرس اینستاگرام

تعداد جلسات و دوره نقاعت پس از مزوتراپی

برای اینکه مزوتراپی موثر باشد، دوره 4-6 جلسه در فواصل زمانی 2 تا 4 هفته توصیه می شود. پس از درمان ممکن است تورم سطحی و آثار بسیار ریز سوزن بر روی پوست قابل مشاهده باشد که در 24-48 ساعت بعد از مزوتراپی برطرف می شود. در این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن و بی نیازی از برش و بخیه، به محض انجام می‌توانید به کار و زندگی روزمره خود باز گردید و نیاز به استراحت نمی‌باشد.

مراقبت های پس از مزوتراپی

برای اینکه پس از درمان مزوتراپی بهترین نتایج حاصل شود؛ به مراقبت‌هایی نیاز داریم. برخی از مراقبت‌های پس از مزوتراپی عبارتند از:

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خواش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لایه برداری پوستلایه برداری پوست

پوست به این دلیل که بیرونی‌ترین لایه در بدن است دستخوش عوامل آسیب رسان زیادی همچون عواملی محیطی می‌شود. از این عوامل گذشته با بالا رفتن سن پوست پیر شده، درگیر خشکی،چین و چروک، لکه های پیری، اختلالات رنگدانه ای،شلی وافتادگی می‌شود. ... ادامه مطلب

انواع اگزمای پوست و راهکارهای تشخیص و درمان اگزماانواع اگزمای پوست و راهکارهای تشخیص و درمان اگزما

اگزما یک اصطلاح عمومی برای گروهی از شرایط پزشکی است که باعث ملتهب شدن پوست، قرمزی، خشکی و خارش می شود و یک نوع بیماری پوستی محسوب میشود. در بعضی موارد، بثورات ممکن است در یک ناحیه‌ ای خاص یا در کل بدن ایجاد شوند. ... ادامه مطلب

تزریق چربی زیر چشمتزریق چربی زیر چشم

یکی از روشهای رفع گودی‌، تیرگی و جوانسازی زیر چشم، تزریق پرکننده‌هایی مانند ژل و چربی است. گودی و سیاهی زیر چشم می‌تواند در اثر عوامل ژنتیکی ایجاد شود یا به دلایلی مانند کاهش وزن و افزایش سن، که همگی به کاهش چربی زیر چشم می‌انجامند، ایجاد می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.