اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / درباره پرکننده های پوستی بیشتر بدانید

درباره پرکننده های پوستی بیشتر بدانید

یکی از رایج ترین اقداماتی که این روزها در کلینیک ها و مراکز پوست و زیبایی انجام می‌شود؛ تزریق پرکننده های پوستی است. از این روش برای افزایش حجم در نقاط مختلف صورت و بدن، رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست و درمان برخی از اسکارها استفاه می‌شود. در نتیجه تزریق فیلرها یا پرکننده های پوستی، در کمترین زمان، بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه، می‌توان شاهد نتایج چشمگیری در بهبودی ظاهری پوست بود.

در کلینیک تخصصی پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی مرداویج، تزریق انواع پرکننده های پوستی (فیلرها) توسط دکتر رامین مدرسی در اصفهان با بهترین نتایج همراه است. لطفا جهت هماهنگی و کسسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیلرها یا پرکننده های پوستی

پرکننده ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. پرکننده ای که از بدن خود فرد تهیه می‌شود (سلولهای چربی)
  2. پرکننده های ساخته شده در لابراتوار (انواع ژل)

پرکننده ای که از بدن خود فرد تهیه می‌شود (سلولهای چربی)

پر کننده های اتولوگ مثل چربی بطور کلی ایمنی بسیار بالایی دارند. نتایج درمان با آنها بسیار طبیعی و در صورت رعایت نکات علمی و تخصصی حین تزریق چربی، میزان رضایتمندی بیماران در حد خوب تا عالی قابل پیش بینی خواهد بود. باید توجه داشت آنچه در استفاده از این پر کننده ها (چربی) از ران یا شکم به صورت انتقال می یابد چربی نیست بلکه سلول چربی است و در حقیقت تزریق چربی یک عمل جراحی پیوند اعضا محسوب می گردد.

به این معنی که سلول چربی از ران یا شکم جدا شده و برای گونه ها، اطراف چشم، چانه، لب، سینه، باسن و ... پیوند می شود. عمل پیوند چربی زمانی موفق خواهد بود که در یک محدوده زمانی کوتاه (چند ساعت) بین سلول پیوندی و بافت گیرنده ارتباط عروقی برقرار شده و از طریق جریان خون اکسیژن و مواد غذایی به سلول چربی برسد تا زنده بماند.

در غیر این صورت، سلولها در اثر کاهش اکسیژن خواهند مرد و محتوای چربی آن ظرف 3 هفته تا 3 ماه بتدریج توسط گلبولهای سفید خورده شده و به جریان خون برمی گردند. بنابراین موفقیت تزریق چربی وابسته به موفقیت پیوند سلول چربی است. و اگر سلول چربی پیوند شده با جریان خون ارتباط برقرار کند برای همیشه در موضع خواهد ماند و با بقیه نسوج چربی بدن چاق و لاغر می شود یعنی توانایی رشد هم دارد.

اما متاسفانه در ایده آل ترین شرایط هیچگاه میزان پیوند موفق از 50 الی 60 درصد سلول های تزریق شده فراتر نمی رود. که علل مختلفی دارد از جمله روش ساکشن و فرآوری سلول های چربی، روش تزریق و مشکلات ترمیمی، عدم مراقبت صحیح پس از تزریق و بیماری های مختلف.

بنابراین بیمار تزریق چربی باید این آگاهی را داشته باشد که آنچه بعد از انجام تزریق می بیند و اغلب خوشایند وی است؛ مجموعه ای از سلول های چربی زنده، سلول های چربی مرده یا در حال مردن و تورم و التهاب تزریق است؛ که با طی دوره بهبودی (2 هفته تا 3 ماه ) از حجم ایجاد شده فقط 30-40 % باقی خواهد ماند. به همین دلیل در تزریق چربی اغلب موارد over correction انجام می شود. یعنی بیش از حجم نیاز تزریق می گردد. اما آنچه بعد از 3-6 ماه باقی ماند برای تمام طول عمر فرد در موضع باقی می ماند .

بدین ترتیب ممکن است بعد از 6 ماه تا یک سال لازم باشد عمل تزریق چربی مجدد انجام پذیرد اما میزان حجم بدست آمده از تزریق دوم در اکثر موارد از عمل اول بیشتر است چون سلول های چربی پیوند شده در بار دوم به سلول های پیوندی عمل اضافه می شود. علیرغم تمام مسائل ذکر شده تزریق چربی، امروزه بهترین و طبیعی ترین و ایمن ترین روش حجم دادن به نواحی مختلف صورت و بدن محسوب می گردد.

بعد از Dermo fat چربی پرکننده شایع دیگری که از بدن ابتیاع شده و به صورت منتقل می گردد؛ پیوندی است که لایه های عمقی پوست و زیر پوست (چربی) را شامل می شود، کاربرد عمده این پیوند در افرادی است که به دلیل دیگری تحت عمل جراحی هستند و جراح با انجام برش مقداری پوست اضافی ( معمولا از شکم یا سینه ) فرد را در اختیار دارد و با برداشتن لایه ای سطحی و ایجاد تونل در نواحی مختلف صورت اقدام به پیوند میکند. Dermo fat
از این روش برای حجم دادن به لب یا پر کردن خط خنده استفاده می کنند و میزان موفقیت در آن بسیار بالاتر از تزریق چربی است .خود به دو دسته مهم تقسیم می شوند :

تزریق پرکننده های پوستی برای جوانسازی  | دکتر رامین مدرسی پزشک پوست در اصفهان

پرکننده های ساخته شده در لابراتوار (انواع ژل)

پرکننده های ساخته شده در آزمایشگاه هم به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1- پرکننده های دائمی

پرکننده های دائمی آنهایی هستند که با گذشت زمان در موضع باقی می مانند و سیستم دفاعی بدن قدرت جذب، هضم یا خارج کردن آنها را ندارد .پرکننده های دائمی نسبت به پرکننده های قابل جذب، به صرفه تر هستند. چون نیاز به تکرار ندارند. ولی مزایای آنها در همین جا به اتمام می رسد. متاسفانه بسیاری از پرکننده های دائمی پس از کسب مجوز در آمریکا و اروپا با بروز عوارض مختلف از جمله عفونت، ترشح، قرمزی، خارش، تشکیل گرانولوم، مهاجرت و ... مجوز خود را از دست داده اند.

نکته دیگر در استفاده از پرکننده های دائمی که مصرف آنها را بالقوه خطرناک می نماید عدم برگشت پذیر بودن پروسه تزریق است به این معنا که جهت خارج کردن این مواد امکانات بسیار محدودی وجود دارد (از جمله جراحی باز)؛ که اغلب هم موفقیت آمیز نیست. بنابراین اگر نتیجه تزریق خوشایند بیمار نباشد یا محل تزریق صحیح انتخاب نشود یا مقدار آن بیش از اندازه باشد؛ گاه فرد را برای تمام عمر نادم و پشیمان می سازد.

ما به شما توصیه می کنیم هیچگاه از مواد پرکننده دائمی برای بار اول استفاده نکنید. بهتر است ابتدا به عنوان تست از پرکننده های قابل جذب استفاده شود و اگر بعد از یک یا دو بار تزریق مواد قابل جذب، تصمیم گرفتید از پرکننده های دائم استفاده نمایید؛ باید تمام عوارض و مشکلات آن برای شما شرح داده شود و حداقل حجم قابل قبول تزریق گردد. با وجود تمام اینها افرادی که از پرکننده های دائم استفاده می کنند همیشه باید منتظر بروز عوارض آن باشند!

2- مواد پر کننده قابل جذب

اکثر این حجم دهنده ها گرچه در آزمایشگاه تولید می شوند پایه ارگانیک دارند؛ و به همین دلیل سیستم دفاعی بدن و آنزیم ها در طول زمان ( ماه تا 2 سال) این مواد را جذب و هضم می کنند. به لحاظ تاریخی اولین ماده در این گروه همان کلاژن بود که به دلیل طول عمر کوتاه و نیاز به تست جلدی یک ماه قبل از تزریق و هزینه های سنگین امروزه مصرف آن بسیار محدود شده است .

آنچه در این گروه امروزه بیشتر از همه مواد دیگر مصرف می شود مشتقات اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک یک پلی ساکارید و از مواد اصلی تشکیل دهنده نسج نرم در تمام دوره درمان است و از دو منشا حیوانی و غیر حیوانی تهیه می گردد. امروزه اکثر ترکیبات اسید هیالورونیک تزریقی غیر حیوانی هستند و با چسباندن زنجیره های اسید هیالورونیک به صورت پهلو به پهلوهضم و جذب آنها توسط بدن به تاخیر افتاده است.

آدرس صفحه اینستاگرام

انواع پرکننده های قابل جذب

این مواد طول عمری بین 6 ماه تا دو سال دارند و موثرترین محل مصرف آنها برای حجم دادن به لب و پرکردن خطوط اطراف آن است. با اکثر این فراورده ها عفونت، حاسیت و مشکلات دیگر بسیار نادر است و اگر شما فرم بدست آمده را خوشایند خود ندانید؛ پروسه تزریق برگشت پذیر است (با تزریق هیالورونیداز یا گذشت زمان). نکته اصلی در مصرف آنها نیاز به تکرار تزریق و هزینه های آن می باشد ولی در حال حاضر بهترین روش درمانی جهت حجم دادن به لب ها و خطوط نیمه عمیق قسمت تحتانی صورت استفاده از همین گروه یعنی پرکننده های قابل جذب می باشد .

کلام آخر

به طور خلاصه می توان نتیجه گرفت که گرچه هنوز یک پرکننده ایده آل و بی عیب تولید نشده است، در میان انبوه مواد تزریقی میتوان پرکننده یا حجم دهنده قابل قبول را با آگاهی کافی و بررسی مختصر یافت اما نباید فراموش شود که تکنیک تزریق به اندازه جنس ماده تزریقی در بدست آمدن یک نتیجه مطلوب یا بر عکس کاملا مصنوعی و ناخوشایند موثر است و تزریق حتما باید توسط یک پزشک با تجربه که مدارج علمی لازم را پشت سر گذاشته و دانش و تجربه کافی در این زمینه را دارد انجام پذیرد.

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش‌بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست با کربن تراپیجوانسازی پوست با کربن تراپی

کربن تراپی یکی از روشهای جوانسازی پوست است که موجب تولید کلاژن و سلول‌های پوستی جدید در لایه‌های زیرین پوست می‌شود و به شفافیت و بستن منافذ پوست کمک می‌کند ... ادامه مطلب

چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است؛ اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ... ادامه مطلب

میکرونیدلینگ و جوانسازی پوستمیکرونیدلینگ و جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ، یکی از جدیدترین روشهای غیرتهاجمی جوانسازی پوست است که با کمک سوزن‌های ریز، سوراخ‌های ریز و سطحی در پوست ایجاد می‌کنند که این سوراخ ها باعث تحریک و کلاژن سازی پوست می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.