اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / معرفی دستگاه CO2 فرکشنال

معرفی دستگاه CO2 فرکشنال

یکی از اصلی ترین و مهمترین لیزرهایی که در اغلب مراکز پوست و مو موجود است؛ لیزر فرکشنال CO2 می‌باشد. این دستگاه با کاربردهای فراوانی که دارد؛ علاوه بر استفاده توسط پزشکان پوست، ابزاری قدرتمند در دست جراحان پلاستیک همچنین متخصصان زنان جهت زیبایی واژینال می‌باشد.

جدیدترین لیزر فرکشنال CO2 در اصفهان، یکی از دستگاه های مدرن و به روز کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی می‌باشد. این دستگاه با طیف وسیعی از کاربردها، می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات و عوارض پوستی، بهترین راه حل باشد. شما می‌توانید جهت تعیین نوبت با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

معرفی دستگاه CO2 فرکشنال

دستگاه ليزر Co2 فركشنال يک روش درمان غير تهاجمی است كه با استفاده از تكنولوژی پيشرفته، اشعه ليزر را به هزاران اشعه ميكروسكوپيك تقسيم می كند، در نتيجه فقط بخشی از پوست تحت تأثير اشعه قرار می گيرد. براي تشبيه می توان گفت كه پوست پس از تابش اشعه لیزر Co2 فرکشنال مانند تصوير ديجيتالی است كه پيكسل های آن يک در ميان ظاهر می شود. در واقع ليزر Co2 فركشنال حد واسط ليزرهای تخريبی (ablative) و غير تخريبی (nonablative) است. در حالی كه ليزرهای تخريبی فقط روی اپيدرم (سلول های سطح پوست) اثر می كند و ليزرهای غير تخريبی فقط روی درم (لايه ميانی پوست) مؤثر است، ليزر Co2 فركشنال همزمان روی اپيدرم و درم مؤثر است.

معرفی دستگاه CO2 فرکشنال

دستگاه ليزر Co2 فركشنال لايه اپيدرم و درم پوست را هدف قرار می دهد، ولی اين عمل را با ايجاد هزاران ستون اشعه كه بسيار ظريف ولی عمقی هستند انجام می دهد. به هر يک از ستون های اشعه ليزر MTZ یا Microthermal treatment zone گفته می شود. تابش هر يک از ستون های اشعه ليزر موجب تخريب اپيدرم و درم به صورت ستونی می شود. نتيجه تخريب اپيدرم بيرون ريخته شدن محتوای آن است كه به همراه آن سلول های رنگدانه ای هم خارج می شود. نتيجه تخريب درم ايجاد واكنشی است كه باعث بازسازی و ساخت كلاژن جديد می شود.

کاربرد لیزر فرکشنال CO2

کاربرد لیزر فرکشنال CO2 | جدیدترین دستگاه فرکشنال CO2 در کلینیک دکتر رامین مدرسی

عوارض لیزر فرکشنال CO2

به طور کلی لیزر دی اکسید کربن فرکشنال یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی شدید یا ماندگار است. درد و التهاب پوستی در این روش بسیار کم است. هرچند پس از انجام لیزر قرمز شدن و تورم پوست تا حدی وجود دارد که طبیعی است و به سادگی کنترل می‌شود. اگر این تورم و التهاب آزاردهنده باشد، با کمک داروهای ضد التهاب درمان خواهد شد.

بسته به نوع عارضه پوستی، گستردگی و شدت آن، لیزر CO2 فرکشنال باید در چند جلسه انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. همچنین با توجه به میزان درمان انجام شده، شدت انرژی دستگاه و با نظر پزشک، ممکن است دوره نقاهت این روش بین 4 روز تا دو هفته متغیر باشد. خوشبختانه در درمان با لیزر CO2 فرکشنال مانند لیزرهای نسل قدیمی، نیاز به پانسمان پوست ندارید.

برای افزایش سرعت بهبود پوست و جلوگیری از التهاب یا عفونت پوستی، کرم‌هایی مانند زینک اکساید، آنتی‌بیوتیک و لوسیون‌های ترمیم کننده پوست تجویز می‌شود. چند روز بعد از انجام لیزر درمانی، باید از داروها و پمادهای ویژه‌ی مراقبت از پوست استفاده کنید. از آنجایی که در این روش به پوست آسیب می‌رسد باید در دوره نقاهت به خوبی از پوست خود مراقبت کنید.

بهتر است تا جای ممکن از خانه خارج نشوید، فعالیت شدید بدنی نداشته باشید، عرق نکنید و به طور کلی استراحت کنید. خواب کافی و تغذیه مناسب به ترمیم هرچه سریعتر پوست شما کمک می‌کند. چند ساعت پس از لیزر CO2 فرکشنال، حس سفت شدن پوست همراه با خارش و سوزش خواهید داشت. ظاهر پوست آفتاب‌سوخته می‌شود و رفته رفته رنگ آن به صورتی همراه با ورم و التهاب جزئی تغییر خواهد کرد. می‌توانید از کمپرس یخ برای کنترل التهاب پوستی استفاده کنید.

معمولا پس از 2 تا 3 روز این التهاب برطرف خواهد شد. پس از چند روز لایه‌های آسیب دیده پوست شروع به جدا شدن می‌کنند و شما پوسته پوسته شدن پوست را تجربه خواهید کرد. دقت داشته باشید که با آب داغ حمام نکنید. پوست را نخارانید و یا نخراشید. اجازه دهید تا فرایند ترمیم به آرامی انجام شود. معمولا پس از دو هفته، قرمزی و دلمه‌های تشکیل شده روی پوست، از بین خواهد رفت.

یکی دیگر از مزیت‌های این لیزر درمانی این است که تغییرات رنگی یا بروز لک‌های موقت در پوست در روش لیزر CO2 فرکشنال بسیار ناچیز است و یا رخ نمی‌دهد. البته بسته به میزان انرژی به کار رفته در درمان، ممکن است عوارض گفته شده کمتر یا بیشتر شود.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مراقبتهای پس از لیزر CO2 فرکشنال

اگر دستور خاصی مبنی بر مراقبتهای پس از لیزر CO2 فرکشنال از پزشک خود نداشته باشید؛ نکات مراقبتی کلی پس از این روش به قرار زیر می‌باشد:

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق ژل در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نازنین احتشامی [ 1402-06-28 ]
سلام خوب هستید؟ آقای دکتر خواستم بدونم چقدر طول می کشه تا نتیجه جوانسازی پوست رو ببینیم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کلینیک کاشت موکلینیک کاشت مو

در این بحث بر آن شدیم تا برای یاری رساندن شما در انتخاب مناسب ترین روش کاشت مو، انواع روشهای کاشت مو را معرفی کنیم ... ادامه مطلب

معرفی فیلر ژوویدرم Juvedermمعرفی فیلر ژوویدرم Juvederm

فیلرهای ژوویدرم با طیف وسیعی از پرکننده های مناسب با بافت های مختلف پوست بدن انسان، جزو بهترین و باکیفیت ترین فیلرهای موجود می‌باشد. این فیلر پس از تزریق با ماندگاری مناسب، زیر پوست بافتی نرم را ایجاد می‌کند که بر خلاف فیلرهایی که از مرغوبیت مناسبی برخوردار نیستند؛ ظاهری طبیعی و زیبا به پوست می‌دهد ... ادامه مطلب

نحوه عملکرد و کاربرد لیزر CO2 فرکشنالنحوه عملکرد و کاربرد لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال یکی از معروف‌ترین لیزرها در پزشکی است. به نظر می‌رسد که لیزر CO2 برای لایه‌برداری پوست به نتایج خوبی با عارضه‌های جانبی کم‌تر، دست پیدا می‌کند. در این روش‌ها یک ناحیه از پوست توسط انرژی نور هدف قرار داده‌شده و تخریب می‌شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.