اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / آلوپسی چیست و انواع آن کدام است؟

آلوپسی چیست و انواع آن کدام است؟

به نداشتن مو یا از دست دادن مو بخصوص در سر، طاسی یا آلوپسی گفته می‌شود. انواع آلوپسی از طاسی با الگوی مردانه (که آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آندروژنتیک، و آلوپسی آندروژنتیکا نیز نامیده می‌شود). در ادامه این مقاله به معرفی انواع آلوپسی خواهیم پرداخت و توضیحات مختصری پیرامون هر کدام ارائه خواهیم کرد.

درمان آلوپسی با کاشت مو در اصفهان توسط دکتر رامین مدرسی با بهترین نتایج و بیشترین تراکم انجام می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آلوپسی آره‌آتا (تکه تکه)

آلوپسی آره آتا به صورت ریزش موی تکه ای (سکه ای)، معمولاً در یک یا چند قسمت به اندازه یک سکه (گرد یا بیضی) روی پوست سر یا سایر نقاط بدن که مو رشد می‌کند: مانند ریش ، ابرو ، مژه یا اندام ( دستها ، پاها ، دستها و پاها) ظاهر میشود.

انواع آلوپسی

آلوپسی تکه ای پایدار

آلوپسی تکه ای مداوم با ریزش موی تکه تکه مشخص می‌شود که برای مدت طولانی ادامه دارد، بدون اینکه به آلوپسی آره آتای گسترده ای مانند توتال یا جهانی تبدیل شود.

آلوپسی توتالیس

آلوپسی توتالیس منجر به ریزش مو در کل پوست سر می‌شود. علائم اولیه آلوپسی توتالیس، ریزش کامل موهای سر است. این نوع از آلوپسی می تواند ابتدا به شکل آلوپسی آره آتا شروع شود و در آن تکه های کوچکی از مو دچار طاسی شود. سپس این تکه ها به مرور زمان کل پوست سر را دربرگیرند. عموما ریزش مو در آلوپسی به صورت ناگهانی شروع شده و به سرعت رخ می دهد. در این آلوپسی ناخن ها نیز زبر و شکننده شوند. سیستم ایمنی به فولیکولهای مو حمله کرده و موجب التهاب و ریزش مو میشود

آلوپسی جهانی (سراسری)

آلوپسی جهانی نسبت به آلوپسی توتالیس پیشرفته‌تر است. باعث ریزش مو در کل پوست سر و صورت (از جمله ابروها و مژه ها) ، به علاوه بقیه قسمت های بدن (از جمله موهای شرمگاهی) می‌شود. فرد مبتلا به آلوپسی جهانی ، تمام موهای خود را از جمله ابرو و مژه ، موی صورت ، موهای بدن و موهای سر خود از دست می دهد. این اصطلاح مربوط به ریزش مو در سراسر بدن است ، به این معنی که کل اپیدرم از مو آزاد است. این شدیدترین نوع آلوپسی آره آتا است و به همین ترتیب بسیار نادر است.

این آلوپسی بعلت یک اختلال در سیستم ایمنی بدن است ، جایی که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند. این حمله باعث ریزش مو می شود. شرایط محیطی و استرس ممکن است در بروز این نوع آلوپسی نقش داشته باشد.

آلوپسی آره آتا منتشر

آلوپسی آره آتا منتشر باعث نازک شدن ناگهانی و غیر منتظره موهای سراسر پوست سر می‌شود. تشخیص آن دشوار است زیرا شباهت زیادی به اشکال دیگر ریزش مو مانند تلوژن افلوویوم یا ریزش موی مردانه یا مردانه دارد.

آلوپسی اوفیازیس

آفیسیا آلوپسیا آره آتا دارای الگوی منحصر به فردی از ریزش مو است که دور تا دور سر دچار ریزش می شود که به آن اوفیازیس میگویند.

تفاوت بین سه نوع آلوپسی آره آتا، توتالیس و جهانی

اکثر مردم آلوپسی را نوعی ریزش مو می‌دانند اما سه نوع اصلی از این بیماری وجود دارد: آلوپسی آره آتا ، آلوپسی توتالیس و آلوپسی جهانی. تفاوت این سه مورد چیست؟

آلوپسی آره آتا

این یکی از رایج ترین انواع ریزش مو است که به لکه های طاس یا لکه های پوست سر اشاره دارد.

آلوپسی توتالیس

این ریزش مو است که روی کل سر ، از جمله مژه ها و ابروها تأثیر می‌گذارد. این یک مرحله پیشرفته تر از آلوپسی آره آتا است که در حدود 1 تا 2 درصد موارد به توتالیس و جهانی تبدیل می‌شود.

آلوپسی تریکوتیلومانیا (کندن بیش از حد مو)

تریکوتیلومانیا، یکی دیگر از دلایل آلوپسی آسیب زا، یک رفتار اجباری است که شامل کنده شدن مکرر موهای فرد است. زنان این رفتار را بیشتر از مردان و کودکان بیشتر از بزرگسالان نشان می‌دهند. درمان تریکوتیلومانیا اغلب دشوار است. انواع عوامل دارویی ، عمدتا داروهای ضد افسردگی در مبارزه با کندن مو کارساز بوده است.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

انواع دیگر آلوپسی

علاوه بر سه نوع آلوپسی که در بالا ذکر شد، دو روش دیگر برای طبقه بندی آلوپسی وجود دارد.

  1. آلوپسی آره آتا باربا : این ریزش مو محدود به ریش مردانه است.
  2. آلوپسی آره آتا مولتیکولیس : این مربوط به مناطق مختلف یا ریزش مو است.
  3. آلوپسی آره آتا مونوکولاریس: یک منطقه از طاسی است که در هر مکان از پوست سر دیده می‌شود.

در حال حاضر بهترین و دائمی‌ترین راه درمان آلوپسی(طاسی)، انتخاب یکی از بهترین روشهای کاشت مو می‌باشد.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم بیماری روزاسه و راههای مقابله با آنعلائم بیماری روزاسه و راههای مقابله با آن

روزاسه بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود. این بیماری که اغلب از آن با نام آکنه بزرگسالان نیز یاد می شود، ممکن است در ابتدا تنها به شکل قرمزی و برافروخته شدن چهره در مواقع مختلف خود را نشان دهد و حالتی گذرا داشته باشد. بتدریج این بیماری به سمت قرمزی پایدار در میانه چهره پیشرفت کند ... ادامه مطلب

مزایای اوزون تراپی برای مو و پوست سرمزایای اوزون تراپی برای مو و پوست سر

اوزون تراپي مو به طور وسیع براي درمان مشكلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ريزش مو و صدمات مو استفاده مي شود. ... ادامه مطلب

لب هایی جذاب با لیفت لبلب هایی جذاب با لیفت لب

رایج ترین روش لیفت لب، انجام جراحی است. در این روش ایجاد برش و بخیه از اصول کار می‌باشد که بسته به انتظارات شما و صلاحدید پزشک، ممکن درست در بالای لب، کاملا زیر و چسبیده به بینی یا در امتداد خطوط کنار لب ایجاد شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.