اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / روش های مختلف خال برداری

روش های مختلف خال برداری

خال شايع‌ترين و متداول‌ترين ضايعه‌ي پوستي است. در واقع يك جور تومور پوستي است كه از سلول‌هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌شود. به همین دلیل روش های خال برداری مورد توجه افراد قرار گرفته است. خال که در اصطلاح پزشکی نووس نامیده می‌شود دسته‌هایی از سلول‌های رنگ‌دانه دار هستند که به‌صورت نقاط تیره و کوچک پوست ظاهر می‌شود و در اندازه و رنگ‌های مختلف هستند. خال‌ها عموماً بر روی صورت، دست، پا و نیم‌تنه ظاهر می‌شود، اما می‌توانند در هرجایی از بدن به وجود بیایند.

اگرچه اغلب خال‌های پوستی بی‌ضرر و بی‌خطر هستند، در موارد نادر پیش سرطانی می‌شوند و باید با جراحی آن‌ها را برطرف کرد. بسیاری از افراد برای زیباتر شدن اقدام به برداشتن خال هایشان می کنند . درمان خال تنها با هدف زیبایی صورت نمی‌گیرد بلکه برای بیمارانی که به ملانوم مبتلا شده اند ضروری است. بعضی از بیماران ترجیح می‌دهند با استفاده از روش‌های برداشتن خال صورت و بدن به شکل طبیعی یا با جراحی یا با لیزر بنا به دلایل زیبایی خال‌های خوش‌خیم خود را بردارند.

روشهای متعددی برای برداشتن انواع خال وجود دارد که همگی در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان، در کنار انواع روشهای کاشت مو، تزریق چربی، ژل و بوتاکس و بسیاری خدمات دیگر در حیطه پوست، مو و زیبایی، با مدرن ترین تجهیزات و مجرب ترین کادر درمانی، قابل انجام می‌باشد. اگر مایل به بهره مندی از خدمات این مرکز می‌باشید؛ با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع خال

خال ها ممکن است در سنین مختلف و به دلایل متفاوتی به وجود بیایند و رشد کنند. همین امر باعث شده است تا دسته بندی های خاصی برای انواع خال در نظر گرفته شود.

روش های مختلف خال برداری

روش های مختلف خال برداری

با توجه به اینکه محل به وجود آمدن خال ها و نوع آن ها می تواند تفاوت هایی با هم داشته باشد، می توان از روش های مختلفی برای خال برداری استفاده نمود. البته فاکتور های دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می‌توان به سن بیمار، بزرگ یا کوچک بودن خال، عمق خال، رنگ خال و حتی محل خال اشاره نمود. اما به طور کلی خال هایی که در گذر زمان، شکل، اندازه، تقارن و رنگ آنها دچار تغییراتی می شود باید تحت انجام آزمایشات مختلف قرار بگیرند و در صورت نیاز عمل خال برداری بر روی آن ها از طریق یکی از روش های زیر انجام بگیرد.

روش جراحی برای خال برداری:

پرکاربردترین روش برای برداشتن خال روش جراحی است. خال ها با بی حس کردن پوست و حذف بخش رشد کرده با قیچی یا با چاقوی جراحی خال برداشته می شوند. سه روش برای برداشتن خال صورت و بدن با جراحی وجود دارد: خارج سازی کامل تراشه ای، بیوپسی پانچ و جراحی برشی.

روش خارج سازی کامل تراشه ای:

در این روش پزشک برای برداشتن خال از بیهوشی موضعی استفاده می کند و با چاقوی جراحی تیز و کوچک جراحی سطح خال را برش زده و آن را با پوست مجاور همسطح می سازد.

روش بیوپسی پانچ:

در این روش با یک دستگاه مخصوص خال ها را برمی دارندو قطعه مکعبی شکلی از پوست را پانچ می کنند . این روش برای برداشتن خال های پوستی کوچکتر مناسب است.

جراحی برشی :

با روش جراحی همراه با برش، خال را کامل برش زده و زخم را بخیه می زنند. این روش برای خال های پوستی که صاف یا بدخیم هستند، مناسب است.

کرایو :

یکی دیگر از روش های خال برداری که مورد استفاده قرار می گیرد، روش کرایو می باشد. در این روش گاز اکسید نیتروژن از طریق دستگاه های مخصوص به سطح پوست زده می شود تا خون رسانی به سلول های تشکیل دهنده ی خال را از طریق سرمای ایجاد شده مختل نموده و از این طریق عمل خال برداری بر روی صورت و یا پوست دیگر اعضای بدن انجام بگیرد.

کوتر :

یکی از روش های بسیار قدیمی و منسوخ شده برای خال برداری، روش حرارتی یا کوتریزاسیون می باشد. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد در ایجاد اسکار، به خصوص برای برداشتن خال های صورت امروزه استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

لیزر :

لیزر یکی از روش های مناسب برداشتن خال است که امروزه با استقبال خوبی نیز از طرف مخاطبان زیبایی رو به رو شده است. در روش برداشتن خال با لیزر بر خلاف روش کوتر، عمق آسیب بافتی به طور دقیق تعیین می شود این روش برای خالهای مسطح پوستی و یا خالهای جانکشنال ( ریشه دار) تنها روشی است که می تواند استفاده شود.

خال برداری با لیزر چگونه انجام می شود؟

پزشکان به وسیله ی دو نوع لیزر خال ها را بر می دارند:

لیزر co2

لیزرco2 خال را از ریشه بر می دارد و مانند جراحی عمل ممی کند که حتی جای بخیه از خود باقی نمی گذارد. خال های عمیق و بر جسته که گاهی مو هم روی آنها وجود دارد، بعضی اوقات به وسیله پزشک به دلیل ملاحظاتی از عمق بر داشته نمی شوند، چون امکان عود وجود دارد. اما اگر از عمق بر داشته شوند و روند ترمیم زخم در فرد هم خوب باشد، مشکلی به جا نمی ماند

لیزر روی

لیزرهای دیگری داریم که برای برداشتن خال های صاف کاربرد دارند. این خال ها را می شود با لیزر ظریف تر هم برداشت، اما اغلب با لیزر های مخصوص ضایعات رنگدانه های آن را بر می داریم، مانند لیزر روی یا ان دی یاگ (Nd:YAG) . و این کار چند بار باید صورت بگیرد تا کم کم سلول های رنگدانه ای تخریب شوند. بدین ترتیب اگر چند بار لیزر استفاده شود و از تماس با نور آفتاب پرهیز شود، احتمال عود خال خیلی کم خواهد بود. به طور معمول فاصله انجام لیزر برای از بین بردن خال ها، حدود هشت تا چهارهفته یکبار است تا بدن فرصت کافی پیدا کند که ماده رنگی تخریب شده را دفع کند و دوباره مرحله بعد صورت گیرد.

رادیو فرکانسی یا RF بهترین روش خال برداری

بهتر است بدانید بهترین روش خال برداری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد، روش رادیوفرکانسی یا RF می باشد. در این روش از تکنولوژی تولید و انتقال امواج مایکروویو بر روی سطح پوست استفاده می شود و همین دلیل باعث می شود تا بهبودی و ترمیم جای خال برداشته شده به سرعت نسبت به روش های دیگر انجام بگیرد. روش RF با توجه به قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای که دارد در میان مخاطبین و علاقه مندان به خال برداری به عنوان بهترین روش خال برداری شناخته می شود. از دیگر مزایای استفاده از روش RF برای خال برداری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

نکاتی بسیار مهم برای برداشتن خال

کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهراب صابری [ 1400-11-11 ]
درود تشکر از ارایه مطالب خوب شما ومایل به استفاده بیشتر از اطلاعات با ارزشتان دکتر صابری پزشک عمومی شیراز

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزريق چربی به سينه چگونه انجام می شود؟تزريق چربی به سينه چگونه انجام می شود؟

برخی از خانم ها از اندازه و فرم سینه های خود ناراضی هستند و به دنبال راهکاری جهت افزایش حجم آنها هستند؛ اما برای رسیدن به این هدف، به روش پروتز سینه که از متداول ترین روش افزایش حجم و تقویت پستان می باشد علاقه ای ندارند.چنین امری با تزریق چربی به سینه امکان پذیر است. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با روشهای تزریقیجوانسازی پوست با روشهای تزریقی

از ابتدای خلقت، تمایل انسان به جوانی و ماندگاری آن، همواره وجود داشته و بشر در همه اعصار، تلاش کرده تا روشهایی برای جوانسازی ابداع نماید. تزریق چربی و تزریق ژل یا فیلر به عنوان شیوه‌هایی برای جوانسازی محسوب می‌شوند که با افزایش حجم و فرم دهی با بافت‌ها این کار را انجام می‌دهند ... ادامه مطلب

برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق ژل و چربی به عنوان روشهای حجم دهی به صورت و بدن، از پرکاربردترین اقداماتی هستند که این روزها در کلینیک های پوست و مو انجام می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم تزریق چربی و تزریق ژل را در مقایسه با هم قرار دهیم و ببینم کدام یک از این روشها برای تزریق به صورت مناسب تر هستند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.