اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / تفاوت مزوتراپی و پی آر پی چیست؟

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی چیست؟

همانطور که می دانید در کنار کاشت موی سر، در حال حاضر از روش هایی مانند مزوتراپی مو و یا روش PRP هم برای برخی از کسانی که مشکل ریزش مو دارند ، استفاده می شود. البته هر یک از این روش ها عوارض و معایبی به همراه دارند که موجب می شوند، هیچ کدام از آنها به عنوان یک روش صد در صد مطمئن جهت درمان ریزش مو به شمار نروند و در واقع باز هم برای بیشتر کسانی که دچار این مشکل شده اند، معمولا کاشت مو با روشهایی مانند FIT و ... جهت درمان کامل و قطعی تجویز می شود.

اما گاهی برای کسانی که تازه دچار ریزش مو شده و در سنین جوانی هستند؛ یا سریع تحت درمان قرار گرفته اند؛ می توان با استفاده از تکنیک های ترمیم مو ، این مشکل را تا حد زیادی درمان و برطرف نمود. دو روش مناسب که معمولا توسط پزشکان پوست و مو برای درمان و جلوگیری از ریزش مو تجویز می شود ، روش های مزوتراپی و prp هستند که هر دو روش جدید بوده و تا حد زیادی موثراند. این دو روش توسط سازمان جهانی بهداشت مورد تایید هستند و در هر دوی این روش ها، تزریق در ناحیه مورد نظر که دچار کم پشت شدن مو شده، صورت می گیرد. این تکنیک ها عمدتا برای تقویت نواحی از سر که دچار ریزش تارهای مو شده بکار می روند و تا حدی می توانند موجب تقویت فولیکول های مو شوند.

پی آر پی و مزوتراپی همچنین برای جوانسازی پوست با افزایش تولید کلاژن، و درمان بسیاری از مشکلات پوستی کاربرد دارند که در ادامه این مطلب به مقایسه این دو روش می‌پردازیم و تاثیر این روشها را بررسی می‌کنیم.

مزوتراپی و پی آر پی روشهایی کم عارضه و سرپایی برای درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو هستند که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی است که معمولا به درمان لایه میانی پوست می پردازد و حوزه کاربرد آن گسترده است و از جوانسازی پوست تا لاغری موضعی و حتی توقف ریزش مو را در بر می گیرد. مزوتراپی یک روش درمانی است که با حداقل تهاجم و بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی، با استفاده از سوزن های بسیار ریز و تزریق میکرو، مواد مورد نیاز پوست را به آن تزریق می کند و باعث دستیابی به نتیجه مطلوب در کمترین زمان و با کمترین درد می شود.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

سوزن های به کار رفته در این روش بسیار ریز هستد و حدودا در عمق دو تا چهار میلیمتری پوست نفوذ پیدا می کنند. در ابتدا شاید با شنیدن این مسئله که این روش با سوزن و به روش تزریق انجام می شود؛ در شما ترس یا نگرانی ایجاد کند اما باید گفت این روش درد یا خون ریزی ندارد و سوزن ها بسیار ریز هستند و عمق تزریق به قدری نیست که باعث ناراحتی شما شود.

کاربردهای درمانی مزوتراپی

پی آر پی (PRP)

PRP یک فراورده خونی به معنای پلاسمای غنی از پلاکت است که طی یک فرایند جداسازی از خون تازه و لخته نشده تهیه می گردد. پی آر پی روشی طبیعی است که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک و نوسازی بافت های آسیب دیده در مناطق صورت ، سر ، گردن ، سر ، سینه و دست ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی که در ایران با نام پلاکت درمانی نیز شناخته می‌شود، برای درمان ریزش مو، بهبود رشد موها بعد از کاشت مو، آسیب دیدگی‌های ورزشی و بیماری‌های التهابی کاربرد دارد. پی آر پی معمولاً با استفاده از سرنگ و به صورت تزریقی انجام می‌شود.

در این روش چند سی سی از خون بیمار گرفته می شود و با استفاده از کیت های خاص ، غلظت پلاکت را به 3 تا 5 برابر مقدار اولیه خواهند رساند. این پلاکت ها حاوی عوامل رشد بافتی (Growth Factor) هستند که می توانند عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافت ها را به بدن ارائه نمایند. این عوامل سبب رشد ، تکثیر و تمایز سلول های مختلف پوستی و بافتی شده و منجر به افزایش کلاژن ، الاستین ، ماده بین سلولی و تولید رگ های جدید می شود.

در نهایت سلول های بنیادی به سلول های بافت آسیب دیده تبدیل می شوند. این فرایند توسط مواد ترشح شده از پلاکت ها هدایت شده و موجب ترمیم بافت آسیب دیده می شود. پلاکت ها دارای ظاهری کروی شکل هستند که از ریز شدن سیتوپلاسم سلول های مگاکارپوسیت در مغز استخوان به وجود می آید. پلاکت های خون باعث می شود زمانی که آسیبی به بافت ها وارد می شود از خونریزی رگ ها جلوگیری کرده و با به وجود آوردن پلاک پلاکتی و با ترشح پروتئین های خاص بافت را ترمیم نمود.

کاربرد پی آر پی

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مقایسه مزوتراپی و PRP

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خواش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت کامل اندوسکوپی پیشانی ابرو شقیقه و گونه هالیفت کامل اندوسکوپی پیشانی ابرو شقیقه و گونه ها

لیفت آندوسکوپی صورت یک نوع عمل زیبایی برای پوست صورت است که برای جوانسازی چهره افراد استفاده می شود. ... ادامه مطلب

تزریق چربی صورتتزریق چربی صورت

تزریق چربی یکی از روشهای جوانسازی و حجم دهی اجزای بدن به ویژه صورت است که اگر به درستی و در فرد مناسب انجام شود، نتایج درخشانی در افزایش زیبایی خواهد داشت ... ادامه مطلب

نقش کلاژن در سلامت پوستنقش کلاژن در سلامت پوست

بارز‌ترین دلیل کاهش کلاژن در بدن افزایش سن است که باعث خشک شدن پوست، از دست رفتن خاصیت ارتجاعی و کشانی پوست و ایجاد چین و چروک خواهد‌شد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.