اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / از چه روشهایی برای کاشت مو میتوان استفاده کرد؟

از چه روشهایی برای کاشت مو میتوان استفاده کرد؟

اگر دچار طاسی یا ریزش موی سر شده‌اید، کاشت مو یا پیوند مو یکی از روش‌های مؤثر برای رفع این نقص است. در عمل کاشت مو، پزشک متخصص تکه‌های باریک پوست را از قسمت پرپشت‌تر که معمولاً پشت سر است می‌برد، خرد می‌کند و به قسمت‌های بدون مو یا کم مو پیوند می‌زند یا گرافت می‌کند. این تکه‌های سالم پوست که حاوی فولیکول‌های مو هستند، در هر قسمتی از بدن توانایی رشد کردن دارند.

عمل کاشت مو را در قسمت‌های مختلف مثل موی سر، ابرو و ریش هم می‌توان انجام داد. اگر پیوند و کاشت واحدهای فولیکولی به‌درستی انجام شود، موهای کاشته شده در ناحیه‌ی موردنظر به‌طور طبیعی رشد می‌کنند، دائمی هستند، حالت داده می‌شوند، به مراقبت خاصی نیاز ندارند و نمی‌ریزند. ذکر این نکته ضروری است که طبق بخشنامه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واجد شرايط برای انجام کاشت مو، متخصصان پوست، جراحان پلاستيک و جراحان سر و گردن هستند که دانش کافی در زمينه‌ی بيماری‌های پوست و مو را دارند.

چندین روش برای کاشت مو وجود دارد که با توجه به شرایط و اولویت‌های بیمار و تشخیص پزشک از یکی یا ترکیبی از آن‌ها برای عمل کاشت مو استفاده می‌شود. کلینیک دکتر رامین مدرسی ارائه دهنده مناسب ترین روشهای کاشت مو برای شما و شرایطتان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از این متدها با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

1. کاشت مو به روش FIT یا FUE

در روش کاشت مو موسوم به FIT یا FUE که مخفف Follicular Unit Transplantation است، فولیکول‌های مو یا واحدهای مو که به آن‌ها FUG می‌گویند به‌صورت گروهی یا تک‌تک از پشت سر با وسیله‌ای به نام «هولدر» یا «پانچ» برداشته می‌شوند و در نواحی‌ای که مو ندارد، کاشته می‌شوند. در این روش که چند جلسه به طول می‌انجامد، در حقیقت یک عمل جراحی انجام نمی‌شود و در هر جلسه میانگین 1000 تا 1500 فولیکول مو از پشت سر برداشته و در نواحی موردنظر کاشته می‌شوند.

روش کاشت موی FIT یک روش بدون درد با بی‌حسی موضعی است که برای کاشت مو در نواحی‌ای که وسعت کمتری دارند مثل ریش، ابرو، مژه، سبیل یا کسانی که طاسی وسیع ندارند یا زمانی که امکان برداشت بافت به هر دلیلی از پشت سر بیمار وجود ندارد کاربردی‌تر است.

بد نیست بدانید در روش کاشت مو FIT یک تا چهار هفته بعد از کاشت مو، فولیکول‌ها وارد فاز استراحت می‌شوند و موهای کاشته شده دچار ریزش می‌شوند. در ماه دوم تا چهارم بعد از کاشت مو به خاطر این ریزش احتمالاً ممکن است تصور کنید حجم موهایتان کم شده است اما نگران نباشید، در حقیقت موها در وضعیت شوک به سر می‌برند و دوباره رشد می‌کنند. در فاصله‌ی زمانی 4 تا شش ماه بعد از پیوند، موهای کاشته شده به‌تدریج از پوست سر خارج می‌شوند و بلند می‌شوند. در مجموع یک سال زمان لازم است تا موهای کاشته شده صد درصد رشد کنند و موهایتان پرپشت به نظر برسند. در فاصله‌ی زمانی سال‌های اول تا دوم کاشت، موها زیاد شده و ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کنند.

روش‌های کاشت مو

مزایای کاشت مو به روش FIT

افرادی که تمایلی به انجام عمل جراحی برای کاشت مو ندارند، اشخاصی که طاسی سر گسترده ندارند و نیز کسانی که تراکم موها‌یشان در ناحیه‌ی پیوند اندک است، با این روش راحت‌تر به خواسته‌شان می‌رسند.

معایب کاشت مو به روش FIT

2. کاشت مو به روش FUT

در روش کاشت مو FUT یا Follicular Unit Transplantation، یک تکه نوار باریک از بافت پوست پشت سر فرد برداشته می‌شود و سپس توسط پزشک مجرب در زیر میکروسکوپ‌های مخصوص کاشت مو به واحدهای مو یا FUG تبدیل می‌شود. پس از آن در نواحی‌ای که قرار است کاشت انجام شود، برش‌هایی ایجاد می‌شود و واحدهای مو یا FUG در این برش‌ها کاشته می‌شوند.

مزایای کاشت مو به روش FUT

آنچه که طبق تجربه و طی سال‌ها در مقایسه میان دو روش کاشت موی FIT و FUT به‌دست آمده حاکی از آن است که روش FUT از بسیاری جهات ازجمله ایجاد جای زخم، مدت‌زمان خشک نشدن گرافت‌ها، درصد آسیب گرافت‌ها، کیفیت گرافت‌ها از لحاظ ساختار و بافت، مدت زمان عمل، عوارض و حتی هزینه‌ی عمل نسبت به FIT برتری دارد. دیگر مزایای کاشت مو به روش FUT عبارت‌اند از:

معایب کاشت مو به روش FUT

بزرگ‌ترین ایراد کاشت مو به روش FUT ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر است که احتمال باقی ماندن جای زخم در آن وجود دارد. از سوی دیگر کم شدن حجم بانک مو به‌نحوی‌که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک یا حداکثر دو بار دیگر نمی‌توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد و خونریزی، تورم سر و صورت و درد در محل برش از دیگر معایب کاشت مو به روش FUT است. یکی دیگر از معایب اساسی کاشت مو به روش FUT محدودیت انجام کاشت مو در کسانی است که پوست سرشان قابلیت کشیده‌شدن را ندارد یا در مراحل اولیه‌ی ریزش مو قرار دارند.

3. کاشت مو به روش SUT

طبق ادعای برخی متخصصین کاشت مو، عمل پیوند مو به روش SUT نسبت به سایر روش‌های کاشت مو از قبیل FIT و FUT روشی جدیدتر است که تقریباً اکثر مراحل آن از برداشت تا کاشت فولیکول‌های مو بدون دخالت دست و توسط دستگاه‌های اتوماتیک و زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود. در روش کاشت مو SUT که بیشتر شبیه روش کاشت FIT است، پیاز مو به‌صورت دستی و با پانچ معمولی برداشت و کاشت نمی‌شود بلکه وسیله‌ی برداشت و کاشت مو در این روش پانچ لیزری است.

با پانچ لیزری فولیکول‌های مو به‌صورت گروهی یا دانه‌ای از بانک مو که معمولاً پشت سر فرد است جدا و سپس فریز می‌شوند و درنهایت به نواحی کم‌مو و طاس انتقال می‌یابد. در روش SUT به‌دلیل فریزشدن فولیکول‌های مو تا زمان کاشت از تخریب آن‌ها جلوگیری می‌شود. به ادعای متخصصین کاشت مو در روش SUT کمتر از یک درصد ریشه موها در جریان عمل کاشت و برداشت از بین می‌روند و خشک و کم‌آب می‌شوند.

مزایای کاشت مو به روش SUT

در روش کاشت موی SUT که با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، درست مثل روش FIT صرفاً فولیکول‌های مو منتقل می‌شوند با این تفاوت که با پانچ لیزری فولیکول‌های مو تخریب نمی‌شوند و نتیجه‌ی کار راضی‌کننده‌تر است. مزیت دیگر این روش سرعت بالای انجام کار است به‌نحوی که در هر جلسه حداقل ده هزار فولیکول مو از نقاط مختلف بدن منتقل می‌شوند و به دلیل همین سرعت بالا معمولاً کاشت مو به روش SUT برخلاف روش‌های دیگر در یک جلسه انجام می‌شود. خط رویش طبیعی، عدم درد و خونریزی، نداشتن دوره‌ی نقاهت و رعایت بهداشت به خاطر عدم دخالت دست ازجمله مزایای کاشت مو به روش SUT محسوب می‌شوند.

معایب کاشت مو به روش SUT

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد روش SUT مزیت‌هایی نسبت به روش‌های دیگر کاشت مو دارد اما بعد از مدتی بسیاری از پزشکان نقایص زیر را مطرح و روش کاشت مو SUT را منسوخ اعلام کردند.

با همه‌ی این‌ها به نظر می‌رسد که اگر قصد انجام عمل کاشت مو را دارید، حتماً می‌بایست با توجه به تمام شرایط و نظر قطعی و تخصصی پزشک متخصص کاشت مو، روش مناسب را انتخاب کنید.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض کاشت مو

اگر کاشت مو توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود هیچ عارضه‌ای ندارد. پیوند مو باید توسط متخصصان پوست‌و‌مو، پزشک جراح سر‌و‌گردن و جراح پلاستیک که دوره‌های جراحی پوست و پیوند مو را گذرانده‌اند، با رعایت استانداردهای فیزیکی و تجهیزاتی مناسب انجام شود. با این‌همه کاشت مو هم یک عمل پزشکی است که مانند سایر اعمال پزشکی می‌تواند در برخی موارد مشکلاتی هم ایجاد کند؛ اما بسیاری از این عوارض و مشکلات موقتی هستند.

همچنین اگر در محل کاشت مو احساس خارش کردید به‌هیچ‌وجه آن را نخارانید، اگر خارش ادامه پیدا کرد با مرطوب نگه‌داشتن محل کاشت به‌وسیله‌ی سرم شست‌وشوی خنک‌کننده، لوسیون بتامتازون و مصرف آنتی‌هیستامین البته زیر نظر پزشک این مشکل رفع می‌شود؛ اما یکی از عوارض عجیب و دور از انتظار کاشت مو، سکسکه است! این عارضه معمولاً چند ساعت تا چند روز بعد از کاشت مو ادامه دارد اما اگر بیشتر از این زمان طول بکشد، لازم است با پزشک معالج تماس بگیرید.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جای جوش چگونه درمان میشود؟جای جوش چگونه درمان میشود؟

جای جوش اثری است که بعد از آسیب پوستی یا آکنه بر روی پوست باقی می‌ماند. وقتی فولیکول‌ مو یامنافذ پوست با چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده یا حتی عوامل خارجی مانند باکتری‌ها پُر می‌شوند، جوش‌ ایجاد می‌شود. سپس این منافذ متورم می‌شوند تا در مناطق جداکننده‌ی فولیکول‌ شکاف ایجاد کنند ... ادامه مطلب

پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پلاسما تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی پوست، درمان جوش ، از بین بردن چین و چروک های صورت ، کاهش نقاط قرمز پوست ، درمان اسکار آکنه، درمان افتادگی پلک ، لیفت بینی و همچنین کاهش لکه ها و خال های پوستی است که بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه انجام می‌شود ... ادامه مطلب

زاویه سازی صورت در زنانزاویه سازی صورت در زنان

زاویه فک در زیبایی چهره بسیار اهمیت دارد و می‌تواند صورت را مسن‌ تر یا جوان‌ تر نشان دهد. به عبارت بهتر زنان با صورت V شکل اغلب به علت باریک بودن قسمت پایینی صورت، خط فک واضح و چانه تیز، جوان تر دیده می شوند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.