اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پلک / جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی در چه مواردی انجام میشود؟

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی در چه مواردی انجام میشود؟

جراحی زیبایی پلک (blepharoplasty) یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نیست و صرفاً برای بهبود ظاهر شما انجام می‌شود. برای اغلب مردم، عمل پلک (بلفاروپلاستی) یک عمل جراحی پلاستیک برای زیبایی صورت محسوب می‌شود. البته این عمل تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی و شادابی چهره دارد و تأثیر نگاه را، بسیار بیش از پیش می‌کند؛ اما در برخی موارد هم بلفاروپلاستی یک جراحی درمانی محسوب می‌شود.

خصوصاً در زمانی که افتادگی پلک فوقانی، میدان دید چشم را کم کرده باشد. شما با عمل جراحی بلفاروپلاستی، طی مدت زمانی بین 1 تا 3 ساعت، می‌توانید حالت خسته و افتاده‌ی چشم‌ها و افتادگی پلک‌های خود را درمان کرده و چشمانی جذاب، شاداب و جوان داشته باشید. در این عمل، افتادگی پلک های بالا و همچنین پف زیر چشم کاملاً اصلاح می‌شوند.

جراحی بلفاروپلاستی یک عمل سرپایی می باشد که بدون نیاز به بیهوشی در کلینیک دکتر رامین مدرسی اصفهان انجام می‌شود. شما برای انجام بلفاروپلاستی در این مرکز می‌توانید با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل افتادگی پلک

دلایل استفاده از روش بلفاروپلاستی

جراحی پلک می‌تواند بر روی پلک‌های فوقانی، پلک‌های پایین یا هر دو انجام شود. تا زمانی که شما به طور کلی سالم هستید، سیگار نمی‌کشید، دچار مشکل چشمی جدی دیگری نیستید و در مورد اهداف خود برای جراحی واقع‌بین هستید، شما می‌توانید یک نامزد خوب برای انجام بلفاروپلاستی باشید.
بلفاروپلاستی می‌تواند برای درمان موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

بلفاروپلاستی چیست؟

افراد مناسب جهت انجام بلفاروپلاستی

1-این عمل معمولاً بر روی افرادی با سن بالاتر از 30 سال انجام می‌شود؛ اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث می‌شود که در سنین پایین‌تر هم انجام شود.
2-در چشمه‌ای برخی افراد شیار پلک بالا به‌درستی تشکیل نشده است. لذا این افراد چشمانی شبیه به چشمان چینی‌ها و ژاپنی‌ها دارند. این افراد هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند.
3-جراحی پلک برای جوانسازی پلک‌ها در افراد مسن هم بکار می‌رود که یک عمل زیبایی محسوب می‌شود.
4-این عمل برای ترمیم شلی بیش از اندازه‌ی پلک بالا و پایین چشم هم انجام می‌پذیرد. در این جراحی پلک، عملکرد پلک‌ها اصلاح می‌شود. به این مدل از عمل پلک هم Functional Blepharoplasty میگویند.

انواع تکنیک‌های بلفاروپلاستی

جراحی پلک که به‌عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌شود ظاهر پلک‌های بالا و پایین را بهبود می‌بخشد. گزینه‌های بدون نیاز به جراحی که علائم قابل‌مشاهده‌ی افزایش سن در دور چشم‌ها را از بین می‌برند نیز در دسترس می‌باشند. گزینه‌های موجود شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. تزریق بوتاکس: بوتاکس، شل کننده‌ی عضلانی می‌باشد که در چندین نواحی در اطراف چشم‌ها به منظور از بین بردن چین و چروک‌ها تزریق شده و ظاهر جوان چشم‌ها را باز می‌گرداند.
  2. تزریق ژل: ژل یا فیلرهایی هستند که در اطراف چشم برای از بین بردن چین و چروک ها تزریق شده و برای از بین بردن پف زیر چشم نیز کمک‌کننده می باشد.
  3. تزریق چربی: این درمان شامل تزریق چربی بدن خود که از ناحیه‌ی دیگری از بدن گرفته شده به زیر چشم‌ها به منظور از بین رفتن پف و بهبود زیبایی ظاهری چشم می‌باشد.
  4. پلکسر یا پلاسما تراپی : این روش که به بلفاروپلاستی غیر جراحی معروف می‌باشد با بکارگیری شکل چهارم ماده که پلاسما (گاز یونیزه شده) است؛ و ایجاد آسیبهای کنترل شده بر روی پوست پلک، به لیفت و جوانسازی این ناحیه می‌پردازد.

جراحی پلک با استفاده از تکنیک‌های مختلفی صورت گرفته و انواع مختلفی دارد. این انواع شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. جراحی پلک بالا: بر روی پلک بالا به منظور برداشتن پوست افتاده، چربی اضافه و چین و چروک صورت می‌گیرد.
  2. جراحی پلک پایین: بر روی پلک پایین به منظور برداشتن پف و چین و چروک زیر چشم صورت می‌گیرد.
  3. جراحی هر دو پلک بالایی و پایینی چشم: هنگامی که جراحی پلک بر روی هر دو پلک انجام می‌شود، بلفاروپلاستی ترکیبی بالا و پایین نام می‌گیرد.

اقدامات لازم قبل از عمل بلفاروپلاستی

قبل از برنامه ریزی برای انجام عمل بلفاروپلاستی، با پزشک خود ملاقات خواهید کرد تا درباره سابقه پزشکی و انتظارات شما از عمل جراحی صحبت شود. این روند تقریباً به این شکل است:

به شما گفته خواهد شد که از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن یا هر داروی دیگری که سبب افزایش خونریزی می‌شود برای یک مدت زمان مشخص قبل و بعد از جراحی خودداری کنید.

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه‌های عمل پلک به عوامل مختلفی مربوط می‌شود. عواملی نظیر تعداد پلک‌های مورد نظر برای جراحی، شهری که در آن قصد عمل پلک را دارید، کلینیکی که انتخاب کرده‌اید، پزشکی که در نظر گرفته‌اید، آزمایش‌هایی که احیاناً برای شما پیش از عمل در نظر گرفته می‌شود، پیشرفته بودن تجهیزات و ابزارها و مدلی که برای عمل پلک شما در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید برای آگاهی از هزینه بلفاروپلاستی در اصفهان توسط دکتر رامین مدرسی با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض بلفاروپلاستی

خطرات احتمالی بلفاروپلاستی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

خطرات عمومی جراحی بلفاروپلاستی نیز شامل واکنش به بیهوشی، لخته شدن خون و عوارض قلبی یا ریوی می‌باشد.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع ضایعات عروقی با لیزر ان دیاگرفع ضایعات عروقی با لیزر ان دیاگ

لیزر ان دیاگ از لیزرهای رایج و کارآمد است که با بهترین تکنولوژی در جهت درمان انواع ضایعات عروقی مورد استفاده پزشکان قرار گرفته است ... ادامه مطلب

سابسیژن و درمان جای جوشسابسیژن و درمان جای جوش

سابسیژن یکی از روشهای ایده‌آل، با پاسخ دهی مناسب است که در درمان اسکارهای فرو رفته کاربرد دارد. اسکار آکنه یکی از مشکلات رایج پوستی است که در بسیاری از افراد در پی ابتلا به جوش، جراحات ناشی از تصادف یا آسیب‌های پوستی، ابتلا به آبله مرغان و بسیاری علل دیگر ایجاد می‌شود ... ادامه مطلب

عوامل ایجادکننده چین وچروک پوست و روشهای درمان آنهاعوامل ایجادکننده چین وچروک پوست و روشهای درمان آنها

با افزایش سن، کاهش تدریجی کلاژن و افتادگی و نازکی پوست، اتفاقاتی طبیعی است که روش‌هایی برای مبارزه با این روند وجود دارد. یادگیری چگونگی تشخیص اولین علائم و نشانه‌های ایجاد چروک یکی از مراحل اساسی در کاهش آنها و یا حتی به تأخیر انداختن ظهور آنها برای مدت زمان طولانی‌تری است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.