اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / بهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست در تابستان

بهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست در تابستان

گرمای شدید تابستان می‌تواند روی پوست اثرات ناخوشایندی داشته باشد مانند: آلودگی، آفتاب شدید، گرما و رطوبت که باعث بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود. برنزه کردن، خشکی، غدد چربی بیش از حد فعال، آفتاب‌سوختگی، رنگ دانه‌های تیره وآکنهمواردی هستند که ممکن است در طول تابستان با آنها روبرو شوید. به همین دلیل باید در این فصل از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. شما همچنین باید با تغییر فصول نیز روال مراقبت از پوست خود را به روز کرده و آنها را انجام دهید.

اگر در فصل تابستان، با مشکلات حاد ناشی از گرمای هوا مواجه شدید؛ می‌توانید به پزشکان پوست مراجعه نمایید و از درمانهای کلینیکال در این زمینه بهره مند شوید. دکتر رامین مدرسی در اصفهان آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی در ارتباط با مشکلات و امراض پوستی می‌باشند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

محصولات مناسب با شرایط آب و هوایی استفاده کنید

ماه‌های گرم تابستان نیازمند استفاده از محصولاتی است که اجازه تنفس طبیعی را به پوست شما بدهند. لوسیون ها، کرم‌ها و سرم های سبک‌تر را انتخاب کنید. محصولاتی که باعث بستن منافذ پوست می‌شوند می‌توانند مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کنند.

مرطوب‌کننده های مبتنی بر آب برای پوست‌های معمولی خیلی بهتر عمل می‌کنند. برای پوست‌های چرب، مرطوب‌کننده های که مبتنی بر ژل هستند انتخاب بهتری می‌باشند. برای پوست‌های خیلی چرب و دارای آکنه، اسپری‌های صورت حاوی مواد معدنی مفید برای پوست گزینه بهتری می‌باشند. همین‌طور، شما می‌توانید مرطوب‌کننده های طبیعی مثل گلیسیرین و گلاب را به آب وان حمام خود اضافه کنید.

مراقبت از پوست

پوست صورت خود را در تابستان پاکسازی کنید

یکی از اتفاقاتی که در روزهای سرد سال برای پوست پیش می‌آید، خشکی و تحریک‌پذیر شدن آن است. گاهی مواقع حساسیت بهاری، این مشکل را تشدید خواهد کرد و به همین علت پوست برای ورود به تابستان نیاز به پاک‌سازی دارد. بعضی از افراد گمان می‌کنند پاک‌سازی پوست تنها از طریق لایه‌برداری‌های شیمیایی در کلینیک با لایه‌برداری به کمک ترکیبات شیمیایی امکان‌پذیر است.

این در حالی است که لایه‌برداری‌های شیمیایی باعث نازک‌تر و حساس‌تر شدن پوست صورت در برابر آفتاب سوزان تابستان می‌شود و می‌تواند پوست صورت را در معرض آفتاب‌سوختگی و یا لکه‌های ناخواسته قرار بدهد. به همین خاطر،پیشنهاد می‌شود برای پاک‌سازی پوست صورت به‌منظور ورود به تابستان، از محصولات طبیعی همانند مخلوط نمک و عسل کمک بگیرید. استفاده از ترکیب سفیده تخم‌مرغ و آبلیمو هم می‌تواند ترکیب بسیار خوبی برای پاک‌سازی پوستی باشد.

از حمام آفتاب استفاده نکنید

بسیاری از متخصصان پوست، حمام آفتاب را بسیار مضر می‌دانند، زیرا باعث کاهش آب بدن و افزایش پیری پوست شده و منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود. همچنین، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. در صورت تمایل به برنزه کردن پوست می‌توانید از محصولات آرایشی در حد اعتدال استفاده کنید، زیرا مواد شیمیایی نیز همانند نور خورشید به پوست آسیب وارد می‌کند.

ضرورت استفاده از پوشش مناسب در فصل تابستان

پوشش مناسب در فصل تابستان الزامی است و باید با استفاده از لباس‌های مناسب، آفتاب‌گیر و نقاب، کرم ضد آفتاب و عینک دودی در برابر پرتوهای آسیب‌رسان نور آفتاب، خود را در برابر این بیماری‌ها ایمن کرد.

از لباس‌هایی استفاده کنید که گشاد و نخی بوده و پوست را تحریک نکند. لباس‌های تنگ و مواد دار باعث تحریک پوست و ایجاد بوی نامناسب در اثر عرق کردن خواهد شد.

رژیم غذایی مناسب

پوست سالم ناشی از تغذیه سالم است و تابستان زمان ایده آلی برای ایجاد تغییر در رژیم غذایی است.
میزان مصرف شکر و غذاهای فرآوری شده را که باعث نامتعادل شدن سطح قند خون و در نتیجه پیری زودرس می‌شود، کاهش دهید.
به میزان فراوانی میوه و سبزی مصرف کنید.
رژیم غذایی فاقد چربی موجب خشک شدن، چروک و پیری پوست می‌شود. برای مرطوب ماندن پوست، چربی‌های ضروری را در رژیم غذایی خود قرار دهید ولی از مصرف چربی‌های مضر (چربی‌های هیدروژنه، ترانس و چربی‌های گرمادیده) خودداری کنید. آجیل، دانه‌ها و ماهی تازه منابع غنی از چربی‌های مفید هستند.

استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب را به حداقل برسانید

یکی دیگر از عوامل شایع که مسئول ایجاد آکنه است، استفاده از لوازم آرایشی نامناسب و نامرغوب است. از مصرف لوازم آرایشی چرب و موادی که به آنها حساسیت دارید، خودداری کنید. این محصولات منافذ پوست را بسته، مانع از تنفس سلولی شده ضمن تحریک پوست، در نهایت باعث بروز جوش و آکنه می‌شوند.

بعد از ورزش کردن حتماً دوش بگیرید

بعد از ورزش حتماً دوش بگیرید تا عرق ناشی از فعالیت از روی پوست از بین برود. این امر از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و تنفس سلولی را افزایش می‌دهد.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مقدار فراوانی آب بنوشید

به‌طور منظم در طول روز و ترجیحاً بین وعده‌های غذایی آب بنوشید. آب باعث هیدراته شدن پوست و دفع سمومی می‌شود که به رنگ چهره شما آسیب می‌رساند.

مراقبت از لب‌ها را فراموش نکنید

اشعه آفتاب هم باعث خشکی لب ها و پوسته پوسته شدن و هم ایجاد کانسر می‌نماید (کانسرهای لب از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین کانسرها می‌باشند) استفاده از مرهم‌های لب یا lipstick هایی که حاوی روغن‌های طبیعی و دارای spf حفاظتی هستند در جلوگیری از عوارض فصل تابستان روی لب‌ها مؤثر است.

کلینیک تخصصی پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دانستنی های عمل سرپایی تزریق چربی به باسندانستنی های عمل سرپایی تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن نوعی عمل زیبایی است که برای افزایش حجم و فرم دادن به باسن استفاده شده و باعث لیفت باسن و رفع افتادگی آن نیز می‌ شود. برای تزریق چربی به باسن از چربی‌ های بدن خود فرد استفاده می شود. در این بخش به معرفی روش حجم دهی به باسن با تزریق چربی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

لیفت کامل اندوسکوپی پیشانی ابرو شقیقه و گونه هالیفت کامل اندوسکوپی پیشانی ابرو شقیقه و گونه ها

لیفت آندوسکوپی صورت یک نوع عمل زیبایی برای پوست صورت است که برای جوانسازی چهره افراد استفاده می شود. ... ادامه مطلب

بوتاکس دیسپورت چیست و چه کاربردی دارد؟بوتاکس دیسپورت چیست و چه کاربردی دارد؟

تزریق بوتاکس یکی از روش‌ های زیبا سازی غیر تهاجمی به شمار می‌ رود، به این معنا که داوطلبان انجام آن بدون نیاز به بیهوشی، برش و بخیه می‌ توانند به نتایج دلخواه خود دست یابند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.