اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / مقایسه رفع موهای زائد با لیزر و اپیلاسیون

مقایسه رفع موهای زائد با لیزر و اپیلاسیون

موهای زائد با ایجاد ظاهری نامناسب در افراد باعث شرمندگی و خجالت‌زدگی می‌شوند. مسئله‌ای که برای ما مهم است توقف و یا حداقل کم شدن موهای زائدی است که در صورت و بدن پدید می‌آیند. لیزر و اپیلاسیون در واقع هر دو روش‌هایی برای از بین بردن موهای زائد هستند، با این تفاوت که در اپیلاسیون از مواد چسبنده‌ای روی پوست برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود؛ اما در لیزر از پرتوهای نوری استفاده می‌شود که منجر به تخریب پیازچه موهای زائد می‌شود.

برای لیزر موهای زائد در اصفهان با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی بدون درد و ایجاد عوارض، در کوتاه ترین زمان ممکن، به رفع موهای زائد خود بپردازید. لطفا جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اپیلاسیون

روند اپیلاسیون مو بسیار ساده است. با مقداری موم داغ، اپلیکاتور و نوار پارچه‌ای، می‌توانید در عرض چند ثانیه موها را از بین ببرید. از اپلیکاتور برای استفاده از موم روی پوست در جهت رشد مو استفاده می‌شود. سپس، یک نوار پارچه‌ای مانند ماسلین روی پوست زده می‌شود و در همان جهتی که رشد مو ادامه دارد کشیده می‌شود و در مرحله آخر شامل کشیدن نوار ماسلین از پوست در جهت مخالف رشد مو است.

با استفاده از تکنیک مناسب اپیلاسیون مو را از فولیکول خارج می‌کند و در نتیجه این کار پوستی صاف و بدون موهای زائد قابل مشاهده است. همچنین فولیکول در لایه درم پوست دست نخورده باقی می‌ماند.

لیزر موهای زائد

نکات قبل و بعد از انجام اپیلاسیون

در نظر داشته باشید که اپیلاسیون برای هراندازه مویی نمی‌تواند پاسخگویی خوبی داشته باشد. لذا حداقل مویی که باید روی پوست وجود داشته باشد در حدود 2 سانتی‌متر است. داروهایی که دارای رتینول هستند، پوست را بسیار حساس می‌کنند، لذا اگر از داروهای حاوی رتینول استفاده می‌کنید، حتماً 2 الی 3 روز قبل از اپیلاسیون، مصرف آن را متوقف کنید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود.

عوارض اپیلاسیون

یکی از شایع‌ترین مشکلات بعد از انجام اپیلاسیون، ایجاد کبودی در پوست است. باید بدانید که بیشتر این عوارض، موقتی هستند و درصورتی‌که آرایشگر شما مهارت و تجربه خوبی در زمینه اپیلاسیون داشته باشد عوارض و مشکلات به حداقل می‌رسند. بعضی از عوارض و مشکلات روش اپیلاسیون عبارت‌اند از:

لیزر موهای زائد

در فرآیند رفع موهای زائد با لیزر، نور از مولد نور لیزر تابانده شده و سپس توسط رنگدانه های مو جذب می‌شود. این نور در حین جذب و عبور از راه مو، به گرما تبدیل شده و سپس گرما بر روی فولیکول‌های مو (حفره‌های کوچکی در پوستی که مو از آن رشد می‌کند) تأثیر می‌گذارد. در ریشه‌ی موها بلافاصله تبخیر اتفاق افتاده و به اصطلاح، می‌سوزند و بدین ترتیب دیگر رشد نمی‌کنند. برای از بین بردن فولیکول مو، لازم است پیاز فولیکول مو که در آن، خون، موها را با اکسیژن تغذیه می‌کند و همچنین سلول‌های اصلی که مسئول بازسازی موها هستند سوزانده شوند. برای این منظور، گرمای تولیدشده توسط لیزر در ساق و ریشه مو، به دمای حدود 70 درجه می‌رسد.

مزایای لیزر موهای زائد

استفاده از لیزر به منظور از بین بردن موهای ناخواسته بدن مزیت‌های منحصر به فردی دارد. به طوری که نمی‌توان این نکات مثبت را در سایر روش‌ها مشاهده کرد.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

برخلاف تصور بسیاری از مردم لیزر موهای زائد کاملاً بی‌خطر بوده و هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. این درحالی است که در روش‌های دیگری نظیر اپیلاسیون می‌توان شاهد کشیده‌ شدن یا تحریک پوست بود. تنها در صورتی می‌توان نگران عوارض جانبی و خطرات ناشی از لیزر بود که در انتخاب کلینیک و پزشک خود سهل‌انگاری کرده باشید. اگر تمامی پروسه درمانی با دقت بالا و در نظر گرفتن نوع پوست و موهای بیمار انجام شود هیچ خطری کاندیدهای لیزر را تهدید نخواهد کرد.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مقایسه لیزر موهای زائد و اپیلاسیون

موم در مقایسه با لیزر، یک روش موقت و کوتاه‌مدت برای از بین بردن موهای زائد به شمار می‌رود. پس از موم‌اندازی، می‌توانید بلافاصله شاهد نتایج آن باشید؛ اما به احتمال زیاد حین کار، دچار درد و ناراحتی خواهید شد. تأثیر موم بیش از چند روز تا چند هفته نیست و موهای زائد دوباره رشد می‌کنند (در بعضی از افراد شاید کمی نازک‌تر شوند) با این وجود، از بین بردن موهای زائد با موم، عوارض جانبی نامطلوبی در پی دارد. افرادی که پوست حساس دارند پس از استفاده از موم معمولاً دچار ناراحتی پوست مثل اگزما و خارش می‌شوند که آثار آن چندین روز و حتی تا یک هفته باقی خواهد ماند. گاهی اوقات، قسمت‌هایی از بدن که موهای ضخیم‌تری دارند، پس از موم اندازی دچار کبودی ناشی از خونریزی رگ انتهای پیاز مو می‌شوند و بعضی از این کبودی‌ها به لک دائم تبدیل خواهد شد. به علاوه، موم انداختن معمولاً باعث افزایش موهای زیر پوستی می‌شود که از بین بردن آنها دشوار است.

به‌طور خلاصه می‌توان نتیجه گرفت که لیزر نسبت به سایر روش‌های رفع موهای زائد مزایای بیشتری دارد که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تأثیر طولانی‌مدت، آسیب نزدن به پوست (زیرا لیزر نوری ست که فقط به وسیله رنگدانه های ملانین که به میزان زیادی در موها وجود دارند جذب می شود) و همینطور نداشتن عوارض جانبی سایر روش‌ها مثل ایجاد لک‌های تیره، التهابات پوستی (پوست مرغی شدن، حساسیت و…) و موهای زیرپوستی.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم تزریق ژل لب چیست و به چه منظور انجام میشود؟ترمیم تزریق ژل لب چیست و به چه منظور انجام میشود؟

پس از تزریق ژل لب ممکن است پس از دو هفته ترمیم تزریق ژل لب نیاز باشد. از دلایلی که نیازمند ترمیم پس از تزریق ژل لب میباشد؛ غیر قرینه بودن و نیاز به افزایش حجم بیشتر لبها است ... ادامه مطلب

درمان لبخند لثه ای با بوتاکسدرمان لبخند لثه ای با بوتاکس

لبخند لثه ای به شرایطی گفته می‌شود که هنگام خندیدن، لب بالایی بیش از اندازه بالا رفته و سطح وسیعی از لثه در حین خندیدن نمایان می‌شود ... ادامه مطلب

بیماری پیسی یا لک و پیس چیست و چگونه درمان میشود؟بیماری پیسی یا لک و پیس چیست و چگونه درمان میشود؟

بیماری لک و پیس که با نام‌های ویتیلیگو و برص نیز شناخته می‌شود، یکی از عوارض اکتسابی مربوط به رنگدانه‌های پوست است که در اثر آن، سلول‌های سازنده رنگدانه (ملانوسیت‌ها) از دست می‌روند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.