اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / دانستنی های پوست چرب

دانستنی های پوست چرب

پوست انسان برای اینکه کیفیتی انعطاف‌پذیر و نرم داشته باشد، نیاز به روغن طبیعی دارد. این روغن طبیعی که به آن سبوم (Sebum) گفته می‌شود، از غده‌های چربی زیر پوست که در بیشتر سطح بدن قرار دارند، ترشح می‌شود. انواع مختلف پوست، بر اساس مقدار ترشح همین روغن طبیعی به سه دسته‌ی خشک، مختلط و چرب طبقه‌بندی می‌شوند.

پوست چرب، پوستی است که ترشح سبوم در آن زیاد است و ظاهری براق و درخشنده دارد. اگر از پوست چرب به خوبی مراقبت نشود، مشکلاتی مانند مسدود شدن منافذ پوست و بزرگ شدن آنها، انباشته شدن سلول‌های مرده‌ی پوست روی هم و ظاهر شدن جوش‌های سر سیاه و آکنه بر سطح پوست به وجود می‌آیند.

در کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دکتر رامین مدرسی کلیه خدمات جوانسازی ، کاشت مو، لیزر موهای زائد و درمان مشکلات، ضایعات و بیماری های پوستی انجام می‌پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم و ویژگی پوست چرب

چرب شدن پوست با یک سری علائم همراه خواهد بود. علائمی که در عین سادگی می‌توانند به شما کمک کنند که چربی پوست خود را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام نمایید. از جمله ویژگی‌های پوست چرب عبارتند از:

موارد مضر برای پوست‌‏های چرب

  1. استفاده از محصولات مراقبت از پوست، پوست را بیش از حد خشک می‏کند. اگر پوست چرب بیش از حد خشک شود چربی بیشتری تولید می‏‌کند.
  2. شستشوی بیش از حد یا مالش باعث تحریک و افزایش تولید چربی می‏‌شود.
  3. غذاهای چرب نیز وضعیت را بدتر می‌کنند. روغن یا چربی از طریق منافذ به سطح پوست می‏‌آیند و پوست چرب را بدتر می‏کنند.
  4. استفاده از مرطوب‌کننده هنگامی که پوست بیش از حد چرب است.
  5. استفاده از رژیم غذایی مناسب پوست‏‌های خشک.
  6. رژیم غذایی نامناسب، استرس، هورمون.

پوست چرب

مراقبت از پوست‌های چرب

پاک‌سازی پوست چرب

اولین چیزی که در رابطه با نگهداری روزانه ی پوست‌های چرب مورد توجه است، قسمت پاک‌سازی است. بخش پاکسازی و از بین بردن چربی صورت دارای سه اصل مهم است:

- شوینده
- تونر
- اسکراب

شوینده به عنوان مهم‌ترین بخش یک مواظبت روزانه در پوست‌های چرب و آکنه‌ای است. به این علت که بیشترین مشکل افرادی که پوست چرب و آکنه دارند، ترشح زیاد از غدد چربی پوستشان است. در یک مراقبت پوست روزانه دو بار پوستتان را بشویید، یک بار صبح و یک بار شب. نوبت صبح می‌تواند تنها پاکسازی سطحی باشد که به وسیله شوینده‌ها می‌باشد؛اما بهتر است نوبت شب یک پاک‌سازی عمقی همراه با پاک‌سازی سطحی باشد. یعنی این‌که شما در نوبت شب بهتر است بعد از استفاده از شوینده‌ی ملایم حتماً از تونر استفاده بکنید. سومین بخش قسمت پاک‌سازی، اسکراب است. در افرادی که جوش خیلی شدید ندارند و تحت درمان آکنه نیستند، توصیه می‌شود که هفته‌ای یک تا دو بار به‌ خصوص در فصل پاییز و زمستان از اسکراب‌های خانگی و یا اسکراب‌هایی که در محصولات آرایشی-بهداشتی معرفی شده استفاده کنند. اسکراب‌ها سبب می‌شوند که یک لایه‌برداری مناسب و نفوذ بهتر مرطوب‌کننده و داروهای درمانی به پوست صورت بگیرد.

مرطوب‌کننده و ضد آفتاب مخصوص پوست چرب

با اینکه پوست چرب، نسبت به انواع دیگر پوست رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارد، با این حال همچنان نسبت به سرما، شرایط آب و هوایی سخت، باد و قرارگیری در محیط‌های خشک در ماه‌های گرم سال، حساس است. برای به حداقل رساندن احساس سنگینی و براقی غیر عادی پوست از استفاده از روغن‌هایی مثل روغن نارگیل پرهیز کنید. بنابراین از کرم مرطوب‌کننده‌ صورت بدون چربی که دارای اسید هیالورونیک و گلیسیرین هستند، مصرف کنید. همچنین از ماسک صورت برای پوست چرب نیز می‌توانید استفاده کنید.

اشخاصی که چربی صورت دارند، زیاد از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند؛ اما باید در نظر داشته باشید، قرار گرفتن در برابر آفتاب بدون محافظت، آسیب‌های جبران‌ناپذیری مانند چین‌وچروک و هایپرپیگمنتیشن به پوست وارد می‌کند. کرم ضد آفتاب به عنوان محافظ، همراه با پوشش‌هایی مانند کلاه، می‌تواند از اثرهای مخرب نور خورشید پیشگیری کند.

خوشبختانه ضد آفتاب‌های آبرسان و مرطوب کننده‌های فاقد چربی، با محافظت مطلوب، به راحتی در دسترس شما هستند؛ اما بهتر است به علت حساسیت پوست چرب نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی، هنگام خرید این محصولات، با پزشک پوست مشورت کنید تا با شناخت محصولات و دانستن مشکلات پوست چرب، بهترین فرآورده‌های بهداشتی را برای شما تجویز نمایند.

درمان پوست چرب

فواید چربی پوست

وجود چربی در پوست نه تنها عامل بدی محسوب نمی‌شود، بلکه فواید زیادی نیز برای سلامت و زیبایی پوست و حتی مو‌ها نیز به دنبال خواهد داشت. مهم‌ترین فواید چربی پوست شامل موارد زیر است:

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض افزایش ترشحات چربی پوست

اگرچه وجود چربی در پوست امری حیاتی و لازم به شمار می‌آید؛ اما گاهی وجود بیش از اندازه آن می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. افزایش بیش از حد چربی پوست در اثر ترشح زیاد غدد چربی به وجود می‌آید که مشکلاتی را نظیر موارد زیر برای فرد خواهد داشت:

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه احمدی [ 1402-10-08 ]
سلام وقت بخیر ، من ۱۸ سالمه و پوستم در کل چرب هست ولی شبها میزان چربی پوستم خیلی بیشتر میشه ، علتش چیه؟ روتین پوستیم هم صبح ها شوینده و شبها هم شوینده و تونر و آبرسان هست .

حمیدرضاخزایی [ 1401-11-20 ]
سلام خسته نباشیدمن پوستم چربه تامیشورمش ۲دقه بعدچرب میشه دکترم رفتم صابون قرص داکسی ساکلین داده فایده نداشت آزمایش کبدهورمون دادم مشکلی نداشتم چکارکنم ازشرپوست چرب خلاص شم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین و جدیدترین روشهای کاشت مو طبیعیبهترین و جدیدترین روشهای کاشت مو طبیعی

کاشت مو تنهاترین و بهترین روش احیاء موهای از دست رفته در مناطق مختلف سر و صورت است که با پیشرفتهای چشمگیری که اخیراً به دست آمده، نتایج بسیار درخشانی در پی خواهد داشت. برای آشنایی با روش های کاشت مو در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست؟روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست؟

روزاسه بیماری پوستی التهابی شایعی شبیه به آکنه است که بیشتر افراد سالخورده و میانسال را در سراسر جهان درگیر می کند. علائم و نشانه های اصلی این بیماری شامل برآمدگی های قرمز و صورتی رنگ، نمایان شدن رگ های خونی، ملتهب شدن چشم ها و به وجود آمدن برآمدگی های چرکی بر روی پوست صورت می شود. ... ادامه مطلب

درمان تعریق بیش از حد با تزریق بوتاکسدرمان تعریق بیش از حد با تزریق بوتاکس

تعرق بیش از حد یکی از معضلات افرادی است که با این قضیه دست و پنجه نرم می‌کنند. ایجاد بوی بد، لک عرق روی لباس و احساس ناخوش آیند مرطوب بودن لباس و بدن از جمله عواملی است که شخص را به رفع این معضل ترغیب می‌نماید ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.