اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / لیزر جوش صورت چیست؟

لیزر جوش صورت چیست؟

انواع جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های مرده پوست و چربی همراه با باکتری‌ها در منافذ پوست انباشته ‌شوند. این موضوع باعث ایجاد تورم و زخم می‌شود. بدن شما برای رویارویی با این آسیب، مکانیسم خود را دارد و با تشکیل کلاژن بیشتر سعی می‌کند که این مشکل را حل کند. این امر سبب ایجاد برآمدگی‌هایی مانند گوشت اضافه (اسکار کلوئید) یا اسکار هایپرتروفیک بر روی پوست می‌شود که در نهایت موجب ایجاد اسکار می‌شود. به عبارت دیگر شما زمانی اسکار‌های آکنه را می‌بینید که پوستتان در حال درمان است.

از بین بردن جای جوش با لیزر می‌تواند در رفع برخی مشکلات ظاهری افراد به‌شدت مؤثر و مفید باشند. گاهی ایجاد جوش‌های متعدد در صورت یا بدن می‌تواند اثرات و علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت‌ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باشد، اینجاست که بایستی از روش‌های مناسب پزشکی برای درمان استفاده کرد. لیزر درمانی یک روش درمانی تهاجمی است که جایگزین مناسبی برای جراحی اسکار صورت می‌باشد. در این روش با استفاده از اشعه، لیزر جای جوش را برطرف می‌کنند.

اشعه لیزر تا لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و سبب تحریک کلاژن‌سازی و ایجاد سلول‌های جدید در پوست می‌شود. به همین خاطر ممکن است بلافاصله بعد از انجام لیزر درمانی، شاهد بهبود اسکارها نباشید و تا کامل شدن روند کلاژن‌سازی باید کمی منتظر بمانید. لیزرها، نورهای قوی تک‌رنگی هستند که به یک بازه‌ی باریک طول موج، محدود می‌شوند. این نورهای تک‌رنگ روی پوست شما تابیده می‌شوند تا فیبروپلاست‌های پوست را تحریک کنند. این فیبروپلاست‌ها کلاژن و الاستین را که در اثر تشکیل جای جوش از بین رفته‌اند، بازسازی می‌کنند.

کلینیک مجهز پوست، مو و لیزر دکتر رامین مدرسی، آماده ارائه خدمات درمانی آکنه و اسکار آکنه در اصفهان می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر جوش صورت

لیزر جوش صورت

انواع لیزر جوش صورت

لیزرهای تخریبی یا ABLATIVE:

این دستگاه‌ها موجب تخریب و تبخیر بافت‌های سخت و قدیمی زخم‌ها می‌شوند و می‌توانند ظاهر پوست را بهتر کنند. همچنین بافت زیرین اسکار را تحریک به تولید کلاژن می‌کنند تا سفت و محکم شود و به حالت قبل از جوش برگردد. این لیزرها برای مشکلات سطحی و از بین بردن بافت‌های مزاحم لایه اپیدرم یا بالایی پوست، کارایی دارند. به همین دلیل دوره درمان و نقاهت با این لیزرها، طولانی‌تر است. معمولاً 3 تا 10 روز زمان نیاز دارد تا التهاب و قرمزی پوست پس از لیزر، از بین برود. لیزرهای اربیوم (Erbium YAG) و دی اکسید کربن (CO2)، از معمول‌ترین دستگاه‌های لیزر تخریبی هستند.

لیزرهای غیرتخریبی یا NON-ABLATIVE:

این لیزرها بافت‌های قدیمی را از بین نمی‌برند و تنها با تحریک پوست به بازسازی کلاژن‌سازی، فرایند کاهش جای جوش و اسکار را سریع‌تر می‌کنند. دوره نقاهت این لیزرها کوتاه‌تر است؛ زیرا آسیبی به سطح پوست وارد نمی‌کنند و اثرگذاری آنها نیز بسیار کمتر است. لیزرهای دایود و ان دی یاگ (Nd: YAG) از این دست لیزرها هستند که در رفع موهای زائد بدن نیز نقش دارند. در واقع امواج لیزر در این دستگاه‌ها، طیف‌های آغازین فروسرخ را شامل می‌شوند که بیشتر با تولید گرما، پوست را به جوانسازی تحریک می‌کنند.

دستگاه‌های لیزر فرکشنال یا فراکسل (Fraxel):

این لیزرها می‌توانند بافت‌های مرده و زیرین زخم را از بین ببرند. در واقع اسکارهای عمیق پوستی و جای زخم‌های ناشی از سوختگی یا مشکلات عمیق پوستی که در درم یا لایه‌های میانی پوست تشکیل شده‌اند، با لیزرهای فرکشنال قابل درمان هستند.

متداول‌ترین لیزرها برای از بین بردن جای جوش

بهترین زمان انجام لیزر جوش

آکنه‌ها و جوش‌ها به دلایل مختلفی مانند نوع تغذیه، بلوغ، مصرف داروهای خاص، نوسانات هورمونی و یا اختلالات کبدی به وجود می‌آیند؛ بنابراین بهترین زمان برای انجام لیزر اسکارهای آکنه، زمانی است که علل بروز آکنه بررسی شود و این علل رفع شود.مادامی که آکنه‌های فعال بر روی پوست دارید، انجام لیزر جای جوش نتیجه مطلوبی به همراه ندارد؛ بنابراین اگر در سن بلوغ هستید و یا دارای اختلالات هورمونی هستید برای لیزر جای آکنه و جوش کمی صبر کنید.

نکات لازم پیش از لیزر جای جوش

ممکن است پیش از اقدام به درمان نیاز به رعایت برخی موارد خاص باشد تا واجد شرایط برای لیزر زخم‌های آکنه باشید. آماده‌سازی برای این درمان اغلب شامل موارد زیر است:

اینستاگرام دکتررامین مدرسی

نکات مهم برای مراقبت بعد از لیزر جای جوش

درمان با لیزر جای جوش را کاملاً از بین نمی‌برد. در بهترین حالت، اسکارها بسیار کمرنگ خواهد شد. مراقبت بعد از لیزر جای جوش بسیار مهم است. بعد از درمان با لیزر، باید در هفته‌ها و ماه‌های بعدی در مورد مراقبت از پوست خود بسیار هوشیار باشید. پوست شما در معرض آسیب در برابر آفتاب قرار خواهد گرفت؛ بنابراین استفاده از ضد آفتاب قبل از ترک خانه بسیار ضروری است. همچنین باید 6 تا 8 هفته پس از درمان، از برنزه کردن یا فعالیت‌های دیگری که منجر به قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب می‌شود خودداری کرد. ممکن است پزشک، یک تونر یا مرطوب کننده مخصوص را تجویز کند. استفاده از این داروهای جانبی موجب می‌شود تا بهترین نتایج، از لیزر حاصل شود.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باید ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید. ممکن است پوست شما به مدت چند روز یا حتی چند هفته دچار قرمزی باشد. همچنین استفاده از کرم‌های آرایشی تا یک هفته بعد از درمان توصیه نمی‌شود. نتایج درمان لیزر جای جوش فوراً قابل مشاهده نخواهد بود. در طی 7 تا 10 روز، متوجه می‌شوید که درمان تا حدود زیادی مفید بوده است.

عوارض لیزر جوش صورت

از عوارض این روش درمانی می‌توان به ایجاد تاول، حساسیت و آلرژی‌های مختلف پوستی، ایجاد عفونت، قرمزی پوست، التهاب و… اشاره کرد که البته این عوارض در برخی از افراد بلند مدت است و در برخی از افراد ظرف مدت چند هفته از بین می‌رود. همچنین در برخی از نواحی پوست، فرد احساس خارش و تغییر رنگ نیز می‌کند. گفتنی است که بیشتر افراد بعد از استفاده از این روش مانند افراد آفتاب‌سوخته می‌شوند. هرچند که این عارضه دوام زیادی ندارد. درصورتی‌که عوارض این مشکل تا مدت‌ها در صورت افراد باقی ماند، باید حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع بیماری ها و عفونت های قارچی پوستانواع بیماری ها و عفونت های قارچی پوست

قارچ پوست نوعی بیماری عفونتی پوست می باشد که بسیار مسری است و به سرعت با تماس فرد دیگری منتقل می شود. قارچ‌ ها میکروارگانیسم‌ هایی هستند که در همه جا، هم در فضاهای سرپوشیده و هم در فضاهای باز، وجود دارند. ... ادامه مطلب

چین و چروک های پوست چگونه درمان میشوند؟چین و چروک های پوست چگونه درمان میشوند؟

جوانسازی پوست جزو خواسته های دیرینه بشر بوده و هست. امروزه روشهای متنوع و موثری برای رفع چین و چروک های پوست و جوانسازی ابداع شده است که بدون نیاز به جراحی می‌توانند با نتایج شگفت انگیزی همراه باشند ... ادامه مطلب

لیزرهای پوستی در چه مواردی استفاده میشوند؟لیزرهای پوستی در چه مواردی استفاده میشوند؟

به طور کلی لیزرها در رفع چین و چروک، جوانسازی، لایه‌برداری سطحی و عمقی، لیفتینگ و جوانسازی پوست، رفع موهای زائد صورت و بدن،لک‌های پوستی، کک و مک، بعضی خال‌ها، جای زخم، جای آکنه و جوش، پاک کردن تاتو، ترک‌های پوستی و غیره کاربرد دارند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.