اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / کرایوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

کرایوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

.کرایوتراپی یا سرمادرمانی روشی است که در آن با استفاده از گاز ازت، نیتروژن مایع و گاز دی اکسید کربن ضایعات پوستی مانند کلوئید، لک های پوستی، ضایعات عروقی و ... به صورت ناگهانی فریز شده و از بین می‌روند

دستگاه کرایو شامل یک مخزن دو جداره و عایق شده می باشد و زمانی که نیتروژن مایع درون آن به دمای منفی 320 تا 346 درجه فرنهایت برسد با استفاده از یک محفظه تو خالی که پروب کرایو نام دارد می تواند به زوائد مورد نظر اسپری شود و آن را منجمد کند، بافت را تخریب و آن را از بین ببرد

شما می‌توانید در صورت بروز برخی از مشکلات پوستی که با کرایوتراپی قابل درمان هستند؛ (مانند تبخال تناسلی) به کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36703885 - 031 اقدام فرمایید.

مکانیزم کرایوتراپی لک صورت چگونه است

در این روش پزشک پوست جریان هوای سردی را که از نیتروژن مایع تبخیر شده ساخته شده ،بر روی لک های صورت شما می وزد. پوست شما فقط برای چند دقیقه در معرض آن درجه سرما قرار خواهد گرفت. مکانیزم این روش به این صورت است که هنگامی که در معرض دمای سرد قرار می گیرید ، بدن شما فکر می کند که در حال یخ زدن است به همین دلیل به طور طبیعی و خودکار برای گرم نگه داشتن گردش خون در بدن افزایش می یابد. این باعث افزایش خون در مویرگ ها می شود و گلبول های سفید خون با سرعت بیشتری شروع به کار می کنند تا از شما محافظت کنند.

در طی این دقایق ، مغز شما نیز برای تحریک اعضای بدن هورمون هایی مانند آدرنالین و اندروفین را آزاد می کند. این کار واکنش سلول های جوانسازی را تسهیل می کند ، عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث بهبودی پوست می گردد.مطالعات نشان داده است که کرایوتراپی تولید کلاژن را افزایش می دهد . کلاژن پروتئینی است که وظیفه محکم نگه داشتن پوست ، انعطاف پذیری را بر عهده دارد. هنگامی که تولید کلاژن کاهش می یابد ، خط و چین و چروک در پوست شما افزایش می یابد.در نهایت این روش باعث کاهش انواع لک های پوستی خواهد شد. زیرا سلولهای مرده پوستی را از بین ببرد و پوست را مجبور به تولید سلول های جدید می کند.کرایوتراپی برای تسکین علائم اگزما ، پسوریازیس و درماتیت مانند قرمزی و خارش نیز موثر است.

کرایوتراپی

مراحل انجام کرایوتراپی صورت

  1. قبل از شروع درمان کرایوتراپی لک صورت ، صورت شما کاملاً تمیز و ماساژ داده می شود. بسته به نوع پوستان شاید قبل از شروع سرمادرمانی پزشک یک جلسه میکرودرم ابریژن و یا پرتودرمانی را برای شما تجویز نماید تا تاثیر کرایوتراپی را افزایش دهد.
  2. در ابتدا چشمان شما با عینک محافظ پوشانده می شود . سپس نیتروژن مایع با استفاده از لوله متصل به دستگاه کرایوتراپی در تمام صورت شما پمپاژ می شود. نازل لوله دارای لیزرهایی است که دمای پوست شما را بطور مداوم اندازه گیری می کنند. لوله به طور مداوم در تمام صورت شما جابجا می شود. این امر برای اطمینان از عدم سرد شدن قسمت خاصی از صورت است.
  3. یک جلسه کرایوتراپی صورت 2-3 دقیقه طول می کشد. پس از اتمام روند ، عینک ایمنی شما برداشته می شود. معمولا بعد از یک جلسه کرایوتراپی سایر روشهای درمانی آبگرم صورت انجام می شود. ممکن است برای تقویت سلامت پوست و افزایش درخشندگی آن نور درمانی LED ، ماساژ صورت انجام شود. استفاده از ماسک آبرساننده نیز بعد از این کار رایج است. بلافاصله پس از انجام عمل ، پوست شما سفت تر و نرم تر خواهد شد.

در صورت داشتن موارد زیر از کرایوتراپی خودداری کنید:

این روش عوارض موقتی همچون تهوع ، قرمزی پوست و یا سوزش در صورت را دارد. کرایوتراپی روشی غیر تهاجمی است. گرچه دما بسیار سرد است ، اما میزان سردی آن به اندازه ای نیست که به شما آسیب بزند.

چرا پوست لک می شود؟

لک پوست در واقع همان نقاط قهوه ای روشن روی پوست شما هستند. آنها دسته ای از سلول ها هستند که حاوی پیگمنتی به نام ملانین می باشند. بر خلاف خال که برجسته است، لک پوست یا صورت برجسته، دردناک یا مضر نیست.هیچ کس با لک پوست به دنیا نمی اید، حتی اگر دلیلش ژنتیک باشد. آنها در معرض اشعه خورشید قرار می گیرند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض کرایوتراپی لک صورت

در سرما درمانی یا کرایوتراپی از نیتروژن مایع برای فریز و تخریب سلول های غیر طبیعی استفاده می شود. معمولا سرما درمانی برای لک صورت، بی خطر است، و به بیهوشی نیاز ندارد. برخی عوارض جانبی عبارتند از: خونریزی، تاول زدن و عوارض نادری مانند زخم

ممکن است لک صورت خود به خود از بین برود

بعضی از لک های پوستی ممکن است برای مدت طولانی باقی بمانند در حالیکه برخی دیگر ممکن است در اثر تایش نور خورشید ایجاد شوند و در طول زمستان با اجتناب از نور مستقیم خورشید از بین بروند. لک های ارثی ممکن است با گذشت زمان و بالا رفتن سن افزایش یابند. لک و کک و مک هایی که بر اثر نور خورشید ایجاد می شوند، معمولاً با افزایش سن بیشتر می شوند.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیرحسین شریعت مدار [ 1401-12-13 ]
سلام دکترم گفته جلسه بعدی کرایو میخواد انجام بده صورتم هم جوش های برجسته و بسیار بزرگی زده که دردناکه میخواستم بدونم خیلی درد داره این روش برام ؟

امیرحسین شریعت مدار [ 1401-12-13 ]
سلام دکترم گفته جلسه بعدی کرایو میخواد انجام بده صورتم هم جوش های برجسته و بسیار بزرگی زده که دردناکه میخواستم بدونم خیلی درد داره این روش برام ؟

امیرحسین شریعت مدار [ 1401-12-13 ]
سلام دکترم گفته جلسه بعدی کرایو میخواد انجام بده صورتم هم جوش های برجسته و بسیار بزرگی زده که دردناکه میخواستم بدونم خیلی درد داره این روش برام ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل اصلاح فرم بینی یا رینوپلاستی غیر جراحیتزریق ژل اصلاح فرم بینی یا رینوپلاستی غیر جراحی

در معنای لغوی کلمه رینوپلاستی به زیبایی بینی گفته می‌شود که این فرایند به دو صورت جراحی و غیر جراحی قابل انجام است. در این مقاله بر آن شدیم تا این دو روش را با هم مقایسه کرده معایب و مزایای روش غیر جراحی را بررسی نماییم ... ادامه مطلب

بهترین دستگاه لیزر موهای زائدبهترین دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد اگر به درستی انجام شود و دستگاه لیزر مناسبی به این منظور مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به ریشه کن شدن دائمی درصد زیادی از موهای زائد بی‌انجامد ... ادامه مطلب

ماندگاری ژل لب چقدر است؟ماندگاری ژل لب چقدر است؟

یکی از مواردی که بعد از ایجاد فرم و حجم مطلوب در تزریق ژل لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. عوامل متعددی در ماندگاری تزریق ژل لب دخیل هستند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.