اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشی

راکوتان چیست؟

آکوتان یا راکوتان، نام تجاری داروی ایزوترِتینوئین است. این دارو در برخی کشورها مانند آمریکا با این نام تجاری تولید نمی‌شود؛ اما با نام‌های تجاری دیگری مانند ابزوریکا هنوز در دسترس است. راکوتان برای درمان نوعی آکنه، موسوم به آکنه‌ی گره‌ای تجویز می‌شود. این نوع آکنه در پوست، برآمدگیِ قرمز و ملتهبی ایجاد می‌کند و اگر به‌موقع درمان نشود، جای جوش و آکنه برای همیشه روی پوست باقی می‌ماند. پزشکان، فقط زمانی راکوتان تجویز می‌کنند که درمان‌های دیگر مانند مصرف آنتی‌بیوتیک، نتیجه‌ی مثبتی به همراه نداشته باشند. هرچند که راکوتان به درمان جوش‌ها کمک می‌کند؛ اما عوارض متعددی هم به همراه دارد.

کلینیک مجهز پوست، مو و لیزر دکتر رامین مدرسی، آماده ارائه خدمات درمانی رفع آکنه و اسکار آکنه در اصفهان می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش مصرف راکوتان

پیش از مصرف دارو راهنمای مصرف دارو را با دقت مطالعه نمایید و در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد این دارو حتماً با پزشکتان مشورت نمایید.

راکوتان باید به شکل کامل بلعیده شود و از جویدن و خراشیدن آن خودداری نمایید. معمولاً دو بار در روز و به مدت پانزده تا بیست هفته مصرف می‌شود که البته میزان مصرف آن را پزشک تعیین می‌کند. در بیشتر موارد دستورالعمل مصرف این دارو به این صورت است که باید همراه با غذا و با آب زیاد مصرف شود و حداقل به مدت ده دقیقه پس از استفاده از دراز کشیدن خودداری نمایید. میزان استفاده از راکوتان بسته به شرایط بیمار، وزن وی و واکنش بدن فرد متفاوت است که به منظور اطلاعات بیشتر حتماً با پزشکتان مشورت نمایید.

بعد از چند روز اول مصرف این دارو وضعیت پوست امکان دارد بدتر شود و به مدت یک تا دو ماه به طول می‌انجامد تا این دارو به صورت کامل اثر کند. در صورتی که جوش‌ها با شدت دوباره بروز کنند دوره دوم درمان، دو ماه پس از توقف مصرف دارو شروع می‌شود. به خاطر داشته باشید بیشتر از زمان توصیه‌شده نباید از دارو استفاده کنید، به دلیل اینکه از راه پوست و ریه‌ها جذب می‌شود و سبب آسیب رساندن به جنین می‌شود؛ بنابراین این دارو برای خانم‌های باردار و یا کسانی که قصد باردار شدن دارند نباید مصرف شود و حتی از تنفس کردن گردو غبار کپسول نیز باید اجتناب کنند.

راکوتان

ترکیبات راکوتان

هر کپسول حاوی 20 یا 10 میلی‌گرم ایزوترتینوئین است و همچنین مواد زیر نیز در آن بکار رفته‌است:

روغن سویا، موم زرد، روغن نباتی هیدروژنه، ژلاتین، گلیسرول، آب، سوربیتول، مانیتول، نشاسته ذرت فراوری ‌شده، تیتانیوم دی اکسید و در ترکیب راکوتان، قند، گلوتن، ترترزین و دیگر رنگ‌های شیمیایی به کار نرفته است.

عملکرد راکوتان

ایزوترتینوئین مربوط به دسته‌ای از داروها است که با نام رتینوئیدها شناخته می‌شوند. مکانیسم اثر این خانواده دارویی از طریق کاهش میزان تولید چربی پوست (سبوم) است. عملکرد ایزوترتینوئین (راکوتان) مشخص نشده است؛ اما بر روی تمامی مسیر ایجاد آکنه اثر می‌گذارد و چربی پوست را کاهش می‌دهد (35% تا 58%) و همچنین باعث کاهش سایز غدد تولیدکننده چربی می‌شود. باکتری مولد آکنه روی چربی پوست زندگی می‌کند پس با کاهش چربی پوست باکتری مولد آکنه نیز از بین می‌رود.

کاربرد راکوتان

ایزوترتینوئین (راکوتان) در درمان آکنه‌های شدیدی که می‌توانند ایجاد کیست و ندول عمیق و دردناک کنند و معمولاً پس از درمان هم از خود جای اسکار باقی می‌گذارند تجویز می‌شود.

مراقبت و درمان آکنه شدید گاهی بسیار دشوار است. هنگامی‌که سایر درمان‌ها مثل مصرف آنتی‌بیوتیک، بنزوئیل پراکساید و لایه‌بردارها جوابگو نیستند، راکوتان بهترین و تنهاترین گزینه درمان است که در 85% موارد سبب درمان و بهبود همیشگی پوست می‌شود.

اقدامات احتیاطی مصرف راکوتان

اگر می‌خواهید از این دارو استفاده کنید، به این موارد توجه داشته باشید:

موارد منع مصرف راکوتان

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض جانبی رایج مصرف راکوتان

اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره پرکننده های پوستی بیشتر بدانیددرباره پرکننده های پوستی بیشتر بدانید

از تزریق پرکننده ها برای افزایش حجم در نقاط مختلف صورت و بدن، رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست و درمان برخی از اسکارها استفاه می‌شود. در نتیجه تزریق فیلرها یا پرکننده های پوستی، در کمترین زمان، بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه، می‌توان شاهد نتایج چشمگیری در بهبودی ظاهری پوست بود ... ادامه مطلب

جوانسازی با تزریق ژلجوانسازی با تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روشهای غیر تهاجمی با اثر بخشی بالا و سریع می باشد که برای افزایش حجم و از بین بردن چین و چروک و قرینه سازی روی صورت و دستها مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

چرا دچار خارش پوست میشویم؟چرا دچار خارش پوست میشویم؟

در مواردی که خارش علت خاصی ندارد باید به پزشک پوست مراجعه کرد. پزشک می‌تواند علت زمینه‌ای خارش را مشخص کرده و آن را درمان نماید. درمان‌های خانگی متعددی نظیر کرم‌ها و مرطوب کننده‌های بدون نسخه به خوبی خارش را برطرف می‌کنند. در ادامه به معرفی علل خارش پوست می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.