اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / کربوکسی تراپی چیست و چگونه انجام میشود؟

کربوکسی تراپی چیست و چگونه انجام میشود؟

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین متدهای درمانی است که نخستین بار در دهه 90 در فرانسه معرفی شد. اثربخشی این متد درمانی به اندازه ای قابل توجه بوده است، که در حال حاضر در سراسر جهان توسط بهترین پزشکان ، مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش، برای جوانسازی پوست، کربن دی اکسید به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق میشود.این عمل در هر نقطه از بدن، از جمله صورت، گردن، بازوها، باسن و پاها قابل انجام است. گاز دی اکسید کربن حتی می تواند در مناطق ظریف یا پوست نازک مانند اطراف چشم تزریق شود. از این درمان به منظور کاهش چربی و سلولیت، افتادگی پوست، جای آکنه ، خطوط و چین و چروک و حتی گودی زیر چشم مورد استفاده میشود.
اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا این درمان، غیر تهاجمی در نظر گرفته میشود؟
بدن ما به طور طبیعی کربن دی اکسید تولید میکند. بنابراین فرقی نمیکند که چند دوز از این ماده به بدن تزریق شود؛ میتوان مطمئن بود که بدن واکنشی بدی به این ماده خارجی نشان نداده و به خوبی آن را میپذیرد. بنابراین درمان از این طریق برای طیف گسترده ای از افراد، با نتیجه موثر و کمترین عوارض جانبی امکانپذیر است.

در کلینیک مدرن و مجهز دکتر رامین مدرسی، کربوکسی تراپی به عنوان یکی از روشهای جوانسازی و رفع برخی ضایعات پوستی، در بهترین سطح ممکن قابل انجام است. لطفاً جهت مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما، با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید. همچنین برای رزور نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

کاربرد کربوکسی تراپی

در این روش بسته به ناحیه تحت درمان، مقداری کربن دی اکسید به بدن تزریق میشود. گرچه این ماده به صورت طبیعی توسط سلولهای بدن تولید میشود، اما زمانی که مقدار آن بیش از حد نرمال شود؛ بدن را مجبور به پاسخ میکند.
زمانی که این ماده وارد بدن میشود، سیستم گردش خون در ناحیه تحت درمان تحریک میشود. بدن این شرایط جدید را به منزله کمبود اکسیژن در نظر گرفته و سعی میکند با استفاده از رگهای خونی، شرایط را کنترل کند. این پاسخ باعث میشود که هم اکسیژن کافی به این ناحیه ارسال شده و هم میزان تولید کلاژن افزایش یابد. و همانطور که به احتمال زیاد میدانید، کلاژن یک ماده اساسی و لازم برای صاف کردن و سفت شدن پوست است.
بسته به این که این درمان برای چه قسمتی از بدن استفاده میشود، میزان کربن دی اکسید تزریق شده متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای درمان سلولیت و کاهش رسوبات چربی، به حجم بیشتری از دی اکسید کربن نیاز است. این ماده به سلولهای چربی و بافت های همبند عامل سلولیت حمله کرده و آنها را از هم میشکند.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چگونه انجام میشود؟

درمان کربوکسی تراپی نسبتاً سریع است و معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.پزشک از طریق یک مخزن شامل کربن دی اکسید، لوله استریل شده و سوزن بسیار نازک، گاز را وارد زیر پوست میکند. در طی درمان احساس کمی سوزش و درد طبیعی است که با استفاده از کرم بی حسی رفع میشود. هنگام انجام تزریق، کمی فشار احساس میکنید که به دلیل گسترش گاز زیر پوست است. بعد از درمان، کمی کبودی در ناحیه تحت درمان ایجاد میشود. این احتمال وجود دارد که تا 24 بعد از درمان، کمی سوزش و درد را تجربه کنید.

کاندیدای مناسب Carboxytherapy

با توجه به اینکه این عمل تهاجمی نیست و عوارض خاصی هم به همراه ندارد، انجام آن برای تمامی افراد بلامانع است. با این وجود اگر در یکی از دسته های زیر قرار دارید، حتما قبل از انجام درمان پزشکتان را در جریان قرار دهید:

موارد استفاده

برخی از موارد استفاده کربوکسی تراپی عبارتند از:

نحوه اثر کربوکسی تراپی

علت به وجود آمدن سلولیت، ترک بدن و سیاهی اطراف چشم به علت کاهش خونرسانی به بافت های مختلف بدن است. سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان ماده اضافی دفع می کنند. سلولهای قرمز، اکسیژن را از شش ها می گیرند و در خون به بافت ها حمل می کنند و دی اکسید کربن اضافی را از بافت گرفته و توسط شش ها این گاز خارج می شود.
پزشک با تزریق دی اکسید کربن می تواند خونرسانی به یک منطقه را افزایش دهد که موجب افزایش سرعت رسیدن گلبولهای قرمز به محل می شود و با رسیدن آنها به منطقه جریان خون افزایش می یابد که موجب بهبود کشش پوست و این موارد موجب کاهش حلقه سیاه زیر چشم و تغییر پیگمانت به حالت عادی و سالم می شود.

تاثیر کربوکسی تراپی روی ترک بدن:

ترک بدن که روی پوست ایجاد می شود به علت کمبود کلاژن است و کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که عمق پوست را افزایش می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

تاثیر کربوکسی تراپی روی سلولیت:

دی اکسید کربن هم چنین می تواند به سلولهای چربی تزریق شود که موجب از هم پاشیدن سلول چربی و محو آن می شود. سلولیت هنگامی تشکیل می شود که چربی در پوست انباشته می شود و تحقیقات مختلفی در مورد تاثیر کربوکسی تراپی روی درمان سلولیت وجود دارد.

حلقه زیر چشم:

حلقه سیاهی که اطراف چشم به وجود می آید اغلب به علت کم بودن خونرسانی به بافت است. تزریق دی اکسید کربن به بافت سبب افزایش خونرسانی و تغییر پیگمانت مایل به آبی به پیگمانت سالم و سرخ و سفید می شود.

آلوپسیا:

آلوپسیا که نوعی ریزش مو است که می تواند در مناطق گسترده یا به صورت پراکنده رخ دهید نیز می تواند به علت کاهش خونرسانی رخ دهد و به همین علت کربوکسی تراپی در درمان این عارضه نیز موثر است.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تزریق چربی زیر چشم دائمی است؟آیا تزریق چربی زیر چشم دائمی است؟

تزریق چربی یکی از بهترین روشهای افزایش حجم، فرم دهی و جوانسازی پوست صورت و بدن است. چین و چروک زیر چشم و گودی و تیرگی این ناحیه نیز از مواردی است که در بهترین شکل ممکن می‌تواند با تزریق چربی رفع شود و نفوذ چشماها را بیشتر نماید ... ادامه مطلب

کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به ‌شمار می‌ رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌ شود. کلوئیدها هنگامی ایجاد می‌ شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می‌ شود. در ادامه این مطلب به راه های درمان ضایعات کلوئیدی پوست پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

جوانسازی با میکرونیدلینگجوانسازی با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه‌های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحات پوستی و جوانسازی است. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روشهای درمانی غیرتهاجمی در نظر گرفته می‌شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.