اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / چه عواملی باعث ریزش شدید مو در زنان میشود؟

چه عواملی باعث ریزش شدید مو در زنان میشود؟

به طور کلی همه‌ی افراد ریزش مو دارند؛ اما موهای ریخته شده جایگزین می‌شوند. ریزش روزانه حداکثر 100 تار مو در انسان طبیعی در نظر گرفته می‌شود. وقتی تعادل بین ریزش و رویش موها به هم بخورد، فرد به ریزش مو مبتلا است. این ریزش مو بیشتر در هنگام شانه کردن موها، استحمام یا زمان خواب اتفاق می‌افتد. در یک فرد جوان، همزمان با ریزش یک تار مو، با فعالیت فولیکول‌های مو، تار موی جدید در همان محل جایگزین می‌شود. در واقع به طور طبیعی بین ریزش مو و رویش مو، یک تعادل وجود دارد، بنابراین کچلی و طاسی در افراد جوان به طور معمول دیده نمی‌شود.

گاهی ریزش مو در صورت عدم اقدامات درمانی به موقع و مناسب، غیر قابل جبران و برگشت ناپذیر می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم؛ در صورتی که دچار ریزش مو به طور غیر عادی هستید؛ در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید. بسیاری از روشها مانند پی آر پی ، مزوتراپی و در مواردی نیز کاشت مو، درمانهای مناسبی برای ترمیم و جایگزینی موهای از دست رفته شما می‌باشند. شما می‌توانید برای برخورداری از کلیه خدمات ترمیمی و پیوند مو، به کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم مشخص ریزش مو با الگوی زنانه

کم پشتی کلی

نازک شدن تدریجی موها در بالای سر، شایع‌ترین نوع ریزش مو است. این حالت هم زنان و هم مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. خط مو در مردان معمولاً عقب می رود؛ اما در زنان فرق آنها بازتر و وسیعتر می شود.

لکه های طاسی

این نوع از لکه‌ها ممکن است دایره ای یا تکه تکه باشند. لکه‌های طاسی ممکن است به اندازه یک سکه باشد که معمولاً در پوست سر ظاهر می شوند. حتی ممکن است پوست شما بلافاصله قبل از ریزش مو احساس خارش یا درد هم داشته باشد.

یک مشت پر از مو

در برخی مواقع ممکن است ریزش موهای ناگهانی بخصوص بعد از ترومای عاطفی یا جسمی را تجربه کنید. در این شرایط ممکن است مو به هنگام شستشو یا شانه کردن، به سرعت بریزد و این باعث کم پشتی کلی شود.

ریزش کامل

در برخی بیماری‌ها به ویژه در مورد درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی، ممکن است به طور ناگهانی و در تمام بدن متوجه ریزش مو شوید.

ریزش شدید مو در زنان

علل ریزش شدید مو در زنان

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

تشخیص ریزش مو در زنان

  1. بررسی سطح هورمون ها (دی هیدرواپیاندروسترون، تستوسترون، آندرواستندیون، پرولاکتین، هورمون FSH و هورمون LH)
  2. آهن سرمی، فریتین سرمی و ظرفیت کلی اتصال آهن (TIBC)
  3. سطح هورمون های تیروئیدی (T3, T4, TSH)
  4. شمارش سلول های خونی (CBC)
  5. نمونه برداری از پوست سر. بخش کوچکی از پوست سر معمولاً به قطر 4 میلی‌متر برداشته شده و برای تعیین علت ریزش مو، زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرد.
  6. کشیدن مو. پزشک تعدادی از تار موهای فرد را به آرامی می کشد (در حدود 100 تار مو) تا بتواند وجود ریزش مو شدید را مورد سنجش قرار دهد. در صورتی که بیش از 10 تار مو ریزش کند، فرد به ریزش مو شدید دچار است. در حالت نرمال با هر بار کشش باید یک تا سه تار مو ریزش کند.
  7. دانسیتومتری. دانسیتومتر یک وسیله بزرگ نمایی دستی است که برای بررسی و معاینه شفت مو به کار می رود.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه اسدی [ 1403-01-02 ]
سلام آقای دکتر من واقعا الان پنج شیش ماهه شدت ریزش موی زیادی دارم موهام درد میگیره وشروع به ریزش میکنه سکه ای نیست

فاطمه جعفری [ 1402-12-26 ]
ریزش شدیدمو

ملی ش [ 1402-07-11 ]
سلام من موقعی ک موهام خشکه ریزش نداره در حد دو سه تا دونه هست بعد موقعی ک حموم میرم ریزش مو شدید میگیرم

مهناز میرزایی [ 1401-10-24 ]
مطالب عالی و آموزنده بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی موثرترین روش رفع غبغبهایفوتراپی موثرترین روش رفع غبغب

با افزایش سن حتی در صورتی که وزن مناسبی داشته باشید، ممکن است در زیر چانه خود برجستگی را مشاهده نمایید. رفع غبغب با هایفو، یکی از موثرترین، روشهایی است که در بهبود پف زیر چانه و ایجاد زاویه بهتر چانه بکار گرفته می‌شود.در این مطلب می‌توانید با چگونگی انجام این روش آشنا شوید. ... ادامه مطلب

سلولیت چیست و چگونه درمان می شود؟سلولیت چیست و چگونه درمان می شود؟

سلولیت، نوعی عارضه‌ی پوستی است که به صورت موضعی بر روی پوست بدن به وجود می‌آید و باعث می‌شود که سطح پوست، دارای فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های ریز و درشت شود. ... ادامه مطلب

تزریق پی آر پی چه مزایایی برای مو دارد؟تزریق پی آر پی چه مزایایی برای مو دارد؟

یکی از روش‌های جدید و نوین جهت تقویت مو و درمان ریزش مو، پی آر پی مو می‌باشد. این روش، کاملاً طبیعی است و بدون نیاز به جراحی و بدون درد انجام می‌شود و تأثیر بسیار زیادی بر تقویت مو دارد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.