اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / تقویت فولیکولهای مو با مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر

تقویت فولیکولهای مو با مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر

فولیکول مو تعیین‌کننده‌ وضعیت رشد و فرم موهای سر است. این واحدهای فولیکولی در سلول‌های پوستی، پیاز مو را ایجاد می‌کنند و سپس از این قسمت ریشه‌ مو را به وجود می‌آورند. در محل هر ریشه‌ مو، نواحی برآمده‌ای دیده می‌شود که پستانک نام دارند و مواد مغذی را از مویرگ‌های خونی گرفته و به موها جهت رشد می‌رسانند. در حقیقت در همه‌ افراد، این واحدهای فولیکولی دیده می‌شوند و می‌توان گفت که محل زایش مو در پوست هستند. رسیدگی به تغذیه فولیکول موی سر از آنجایی اهمیت دارد که در اثر نرسیدن مواد مغذی به فولیکول و ضعف در ساختار آن، موها دچار ریزش شده و در نتیجه حجم زیادی از مو از دست خواهد رفت. این واحدها در حقیقت محل زایش و رشد مو هستند، لذا مراقبت از آن به روند رشد موهای بهتر و بیشتر کمک می‌کند. مزوتراپی، پی آر پی و هیر فیلر از روشهای درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت فولیکولهای موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند.

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که از طریق تزریق داروها، ویتامین‌ها و عناصر غذایی به داخل پوست سر عمل می‌کند و به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلی‌متری پوست سر (محل وجود فولیکول‌های مو) قرار داده می‌شود.

پی آر پی مو یک روش مؤثر در درمان ریزش مو است. این روش جدید کاملاً مبتنی بر اصول علمی است و باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک رشد و تقویت ساقه مو می‌شود. PRP مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که تأثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو دارد. پلاکت نوعی ماده موجود در خون است که به ترمیم زخم ها وارد کمک می‌کند. در حقیقت، هنگامی که قسمتی از بدن خم می‌شود پلاکت ها اولین ماده هایی هستند که برای ترمیم زخم و بند آمدن خونریزی وارد عمل می‌شوند. این روش به جلوگیری از ریزش مو ، تقویت ریشه مو و افزایش حجم مو نیز کمک می‌کند.

هیر فیلر یک ماده تزریقی است که با تکنیک میکرو تزریق به زیر پوست سر تزریق می‌شود و بعد از نفوذ در ریشه موها باعث تقویت فولیکول‌های مو و رشد مجدد موها خواهد شد. در واقع هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات این ماده موها را هیدراته می‌کند و با تحریک فیبروبلاست‌ها باعث تولید کلاژن جدید خواهد شد. به‌علاوه این مواد باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شوند و ضمن حفظ خاصیت ارتجاعی و جوانسازی این ناحیه به عملکرد بهتر فولیکول‌ها نیز کمک می‌کنند.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی از روشهای موثری مانند پی آر پی، مزوتراپی و هیر فیلر برای تقویت مو استفاده می‌شود. با این وجود برای افرادی که دچار کاهش شدید حجم موهای خود هستند؛ کاشت مو می‌تواند روش موثرتری باشد که البته تشخیص و انتخاب بهترین روش برعهده پزشک است. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مزوتراپی مو

برای مزوتراپی مو مزایای زیادی بیان شده است. از جمله آنها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع روش‌های مزوتراپی مو

مزوتراپی برای مو به دو روش انجام می‌شود:

1-مزوتراپی شیمیایی

در طی آن موادی مانند ماینوکسیدیل ، فیناستراید، دوتاستراید، بیوتین، ویتامین‌ها و سیلیسیم آلی به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شود. این مواد با هم کار می‌کنند تا رشد طبیعی مو صورت پذیرد. این امر از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT اضافی، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن انجام خواهد شد.

تقویت فولیکولهای مو

2-مزوتراپی مکانیکی

در این روش، پزشک سوراخ‌های ریزی در ناحیه آسیب دیده ایجاد می‌کند که باعث رشد مو می‌شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین خواهد شد. این فرآیند به تشکیل بافت‌های جدید در مو کمک خواهد کرد. در طی این فرآیند، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی‌شود.

ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی‌ مو

برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و محرک ها: دکسپانتنول (ویتامین B5)، بیوتین، ویتامین C، ویتامین A، مولتی ویتامین ها، ویتامین B5، ویتامین H (ویتامین B7)، کبالت، مس، گوگرد، منیزیم، گینکوبوبیلوبا، ماینوکسیدیل، گشاد کننده‌های عروقی: هپارین پریدیل و سیلیسیوم آلی Buflomedil، لیدوکائین.

روش انجام مزوتراپی مو

با انجام ماساژ ویژه پوست سر با استفاده از ترموتراپی (بخار)، پوست سر نرم شده و برای تزریق آماده می‌شود. در روش مزوتراپی مو ، ترکیب شیمیایی که برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر اساس ساختار مو، شکل و شدت ریزش موی مراجعه کننده، آماده می‌شود. این مخلوط، شامل مواد افزایش دهنده گردش خون، ویتامین‌ها و عناصر مختلف است.
مخلوط آماده شده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست سر تزریق می‌گردد. در مزوتراپی مو به وسیله دست، تنظیم دوز دارو و توزیع آن به طور مساوی به پوست سر زمان بر و دشوار است. مزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص می‌تواند به راحتی و به طور مساوی به کل پوست سر اعمال شود. دوز دارو تزریق شده را می توان در صفحه کامپیوتر کنترل کرد.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

  1. موهای خود را به مدت 3 الی 4 روز نشویید، به خصوص با شامپو. آب و شامپو می تواند تأثیر منفی در نتیجه تزریق داشته باشد و پروسه بهبود زخم ها را به تأخیر بیندازد.
  2. به مدت 2 الی 3 روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  3. در 10 ساعت اول بعد از مزوتراپی نباید استحمام کنید.
  4. از سونا و استخر برای حداقل 7 روز استفاده نکنید.
  5. محل های تزریق را تا زمان بهبود کامل ماساژ ندهید.
  6. الکل مصرف نکنید؛ زیرا اتساع عروق را تحریک می کند. این امر تأثیر منفی در اثربخشی مزوتراپی دارد.

جلسات مورد نیاز تزریق مزوتراپی مو

این امر بسته به نازکی تار موهای هر فرد متفاوت است و می تواند بین 4 تا 8 جلسه باشد. در نهایت پزشک، بسته به وضعیت مو و کف سر هر شخص، تعداد جلسات و فواصل زمانی بین این جلسات را تعیین می‌کند.

عوارض جانبی مزوتراپی مو

شایان ذکر است که همه این عوارض، نادر هستند. تنها التهاب است که ممکن است موقتاً ظاهر شود.

مزایای تزریق پی آر پی مو

برخی از مزایای روش پی آر پی عبارت‌اند از:

  1. در اکثر موارد نیاز به بیهوشی ندارد و درمان تقریباً غیر تهاجمی است.
  2. نیاز به بستری و اتاق عمل ندارد.
  3. از آنجایی که خون از خود فرد گرفته می‌شود، احتمال انتقال بیماری وجود ندارد.
  4. دوره بهبودی خیلی سریع
  5. تزریق آن کوتاه و آسان است.
  6. به دلیل اینکه خون از خود فرد گرفته می‌شود، امکان حساسیت و عفونت بسیار پایین است.

نحوه تزریق پی آر پی

به طور معمول در این روش از بیحسی موضعی جهت کاهش درد تزریق، استفاده شده و در برخی موارد جهت تعیین محل دقیق سوزن نیز، از سونوگرافی استفاده می‌شود و در مرحله آخر پلاسمای غنی از پلاکت به آرامی به موضع تحت درمان تزریق خواهد شد. تمامی این مراحل در کلینیک‌های زیبایی و در مطب پزشک قابل‌اجرا بوده و بیمار پس از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهد. به طور خلاصه:

  1. پزشک یا تکنسین، پلاسمای غنی از پلاکت را جهت تزریق آماده می‌کند.
  2. قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر با مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل کاملاً تمیز می‌شود.
  3. موضع موردنظر با استفاده از لیدوکائین و یا انواع دیگر از بیحس‌کننده های موضعی بیحس می‌شود.
  4. به وسیله سرنگ مخصوص، مقدار مشخصی از پی آر پی (عموماً 3 تا 6 میلی لیتر) توسط پزشک و یا تکنسین مربوطه به موضع تزریق می‌شود. سپس ناحیه تزریق، تمیز و بانداژ خواهد شد.

انواع روش های پی آر پی مو

روش درمانی پی آر پی برای مو به طور کلی به دو صورت زیر انجام می‌شود:

جلسات مورد نیاز تزریق مزوتراپی مو

دستورالعمل های توصیه شده برای عمل موفقیت‌آمیز پی آر پی بیان میکند که این عمل باید در یک دوره اولیه به مدت 3 ماه و شامل چند جلسه تزریق انجام شود و پس از آن، تزریق پی آر پی به فاصله هر 3 تا 6 ماه یک بار برای حفظ و تقویت نتایج عمل، تکرار شود.

عوارض جانبی پی آر پی مو

بنا به این دلیل که در این روش، مواد تزریق شونده متشکل از خون شخص می‌باشد در نتیجه نمی‌تواند عوارض چندانی برای فرد داشته باشد؛ اما به هر حال باید دانست که در هر روشی احتمال عوارض جانبی حتی به صورت خیلی خفیف وجود دارد. برخی از این عوارض در روش پی آر پی به شرح زیر هستند:

  1. عفونت
  2. آسیب های بافتی
  3. احساس درد در محلی که تزریق در آن صورت گرفته است.
  4. مشاهده قرمزی.

ترکیبات هیر فیلر

هیر فیلر حاوی 7 ترکیب اصلی برای تقویت موها است که در ادامه در خصوص خواص هریک از آنها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم:

مزایای هیرفیلر

نحوه تزریق هیر فیلر

در این روش درمانی پس از پاکسازی محل تزریق توسط پد الکلی و استفاده از بیحسی موضعی، پزشک سرنگ محتوی فیلر را با استفاده از سوزن های مخصوص و بسیار نازک به روش میکرواینجکشن به قسمت هایی از پوست سر تزریق می کند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

تعداد جلسات تزریق هیرفیلر

تعداد جلسات مورد نیاز توسط پزشک، بعد از مشاوره و معاینه تشخیص داده می‌شود؛ اما به طور کلی بهترین تأثیر بعد از 4 جلسه قابل مشاهده است. فاصله هر جلسه تزریق هر دو هفته یک بار می‌باشد.

عوارض جانبی تزریق هیر فیلر

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آلوپسی چیست و انواع آن کدام است؟آلوپسی چیست و انواع آن کدام است؟

به نداشتن مو یا از دست دادن مو بخصوص در سر، طاسی یا آلوپسی گفته می‌شود. انواع آلوپسی از طاسی با الگوی مردانه (که آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آندروژنتیک، و آلوپسی آندروژنتیکا نیز نامیده می‌شود). در ادامه این مقاله به معرفی انواع آلوپسی خواهیم پرداخت و توضیحات مختصری پیرامون هر کدام ارائه خواهیم کرد ... ادامه مطلب

اهداف درمانی تزریق بوتاکس دیسپورت چیست؟اهداف درمانی تزریق بوتاکس دیسپورت چیست؟

بوتاکس دیسپورت از نظر کیفیت جزو بهترین برندهای جهانی است و در ایران هم طرفداران زیادی دارد بوتاکس دیسپورت دارای تاییدیه از وزارت بهداشت ایران است ... ادامه مطلب

ماندگاری ژل لب چقدر است؟ماندگاری ژل لب چقدر است؟

یکی از مواردی که بعد از ایجاد فرم و حجم مطلوب در تزریق ژل لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. عوامل متعددی در ماندگاری تزریق ژل لب دخیل هستند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.