اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

فک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های صورت است که تأثیر زیادی در جوانی و زیبایی فرد دارد. بسیاری از افراد از ظاهر فک خود ممکن است احساس نارضایتی داشته باشند. تغییر ظاهر فک میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از عوامل ژنتیکی گرفته تا افزایش سن، میتواند در تغییر ظاهر فک تأثیرگذار باشد.این افراد ممکن است تصمیم بگیرند ظاهر ناحیه فک خود را تغییر دهند. برای اصلاح عدم تقارن‌های جزئی ولی قابل توجه، می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. این روش به دلیل آنکه یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است، برای تغییر ظاهر فک میتواند مفید واقع شود. ژل ها برای برجسته‌سازی برخی قسمت‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تقارن صورت بازگردد. نتایج حاصل از تزریق این ژل‌ ها دائمی نیست.

بسته به نوع ژل مورد استفاده، برای افرادی که تمایل به انجام عمل‌های جراحی و نیاز به ایجاد تغییرات دائمی در صورت خود ندارند، یا دارای عدم تقارن‌های جزئی در صورت خود هستند، باید از چند ماه تا یک سال بعد دوباره تزریق را تجدید کرد. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از ژل های پر کننده، به قسمت های مختلفی از فک تزریق می شود. در این فرایند، با پر کردن بعضی از قسمت های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته تر و خوش فرم ایجاد می شود.

درمان عدم تقارن فک و صورت در کلینیک دکتر رامین مدرسی با روشهایی مانند تزریق ژل و تزریق چربی در اصفهان برای زیباجویان عزیز انجام می شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از طریق تماس با شماره تلفن 36703885 - 031 اقدام فرمایید.

دلایل عدم تقارن صورت

ژنتیک

گاهی اوقات عدم تقارن صورت به دلیل تفاوت در رشد و نمو ژنتیکی عضو‌های صورت بروز می‌کند. بیماری‌های ژنتیکی مانند شکاف لب و کام (لب شکری) می‌توانند منجر به نامتقارن بودن صورت شوند.

سیگار کشیدن

از آنجایی که سیگار کشیدن صورت را در معرض سموم قرار می‌دهد، این عمل می‌تواند به طور مستقیم با عدم تقارن صورت ارتباط داشته باشد.

پیری

با افزایش سن، نامتقارن شدن صورت به خصوص در ناحیه فک افزایش می‌یابد و غالب اوقات نیاز به اصلاح عدم تقارن صورت و فک خواهد بود.

عادات سبک زندگی

برخی از افراد در زمان خواب دائماً بر روی شکم یا صورت می‌خوابند. یک مطالعه معتبر نشان داده است که خوابیدن بر روی صورت می‌تواند باعث نامتقارن شدن صورت شود.

سکته

افتادگی صورت می‌تواند نشانه‌ای از سکته مغزی باشد. اگر لبخند شما ناگهان ناهموار و کج شد یا در یک طرف صورت خود احساس بی‌حسی کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

آسیب

ضربه یا آسیب به صورت در دوران کودکی یا بزرگسالی می‌تواند باعث عدم تقارن شود. صدماتی مانند شکستگی بینی یا بریدگی عمیق نیز می‌تواند منجر به عدم تقارن چهره شما گردد.

درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

مزایای تزریق ژل به فک

از ژل های پرکننده فک می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

انواع ژل

چربی انسانی

در این نوع تزریق، چربی بدن خود فرد، توسط تجهیزات خاص، از بدن گرفته می شود و پس از قرار دادن در دستگاه سانتریفوژ، مورد استفاده برای تزریق قرار می گیرد. دستگاه سانتریفوژ، چربی برداشته شده را برای تزریق در صورت فرد یا نقطه ی مورد نظر تزریق آماده می کند. واژه ی Autologous، به معنی «حاصل شده از بدن یک شخص مشخص» است. چربی برداشت شده از بدن به صورت تصفیه شده به پوست صورت تزریق می شود تا تقارن صورت را بازگرداند.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید، از ماده ای سازگار با بدن ساخته شده است و سبب پر شدن قسمت مورد نظر می شود. این نوع فیلر، بافتی نرم و ژله ای مانند دارد و محبوب ترین و مرسوم ترین فیلر در سراسر جهان می باشد. فیلرهای هیالورونیک اسید، نتیجه ای موقت دارند که بازه ی آن حدود 6 تا 12 ماه است. اکثر ژل های هیالورونیک با لیدوکائین (بیحس کننده ی موضعی) ترکیب می شوند تا در زمان درمان و بعد از تزریق، افراد حس ناخوشایند کمتری داشته باشند.

کلسیم هیدروکسیل اپاتیک

کلسیم هیدروکسیل اپاتیک ماده ی است که از استخوان بدن انسان حاصل می شود. ثبات این ژل ها به طور معمول بیشتر از ژل های نوع هیالورونیک می باشد و دوام آن به طبع بیشتر خواهد بود و در بیشتر موارد، دوام آن به 12 ماه می رسد.

پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید، سازگار با محیط است و استفاده از آن در بدن ضرری به بدن انسان نمی‌رساند و سال ها است از آن در تجهیزات پزشکی استفاده می شود، مانند بخیه های جذب شونده. محصولات پلی ال لاکتیک اسید، جزو محرک های کلاژن دسته بندی می شود و دوام آن به 2 سال می رسد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از اقدام به تزریق ژل، لازم است برای کاهش کبودی های احتمالی، از یک هفته قبل از هیچ نوع آسپیرین، ایپوبروفن و داروهای مشابه استفاده نکنید و از مصرف روغن ماهی و ویتامین E بپرهیزید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل، نیاز است که مراقبت هایی نسبت به نقاط تزریق شده صورت گیرد. باید از لمس و فشار دادن و تحریک کردن محل تزریق شده و همچنین اطراف نواحی تزریق شده تا حدود 6 ساعت خودداری کرد. از کشیدن سیگار و قلیان، استفاده از سونا و جکوزی و نوشیدن مایعات خیلی گرم بعد از تزریق بپرهیزید. این مراقبت ها در سه روز ابتدایی بعد از تزریق، حساس تر و مهم تر هستند.

افراد منع از تزریق ژل

افرادی که از انجام تزریق ژل به فک ممنوع شده اند شامل موارد زیر هستند:

  1. دارای بیماری‌های سیستم ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک هستند.
  2. سابقه سکته قلبی دارند.
  3. زنان باردار یا شیرده
  4. مبتلا به آسم و حساسیت‌های شدید هستند.
  5. مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می‌کنند.
  6. داروی آسپیرین یا وارفارین مصرف می‌کنند.
  7. دارای بیماری قلبی تحت درمان
  8. دارای سابقه سکته مغزی هستند.
  9. دارای مشکلات مربوط به انعقاد خون هستند.
  10. در 6 ماه گذشته و یا 6 ماه پیش رو؛ قصد یا سابقه مصرف اکوتان را دارند؛ چراکه این دارو خطر کلوئید یا اسکار به همراه دارد.
  11. پلاک دهان و دندان دارند.
  12. اختلالات روانی و انتظارات نا به جا دارند.

ماندگاری نتایج تزریق ژل

ژل‌های اسید هیالورونیک به طور طبیعی و به تدریج با گذشت زمان جذب بدن می‌شوند. اکثر ژل‌ها هنگامی که در ناحیه فک تزریق می‌شوند، بین 1 تا 2 سال دوام خواهند داشت. این مدت زمان بسته به آناتومی و میزان سرعت سوخت و ساز بدن شما متفاوت است. برای حفظ نتایج، لازم است جلسات بعدی تزریق را ادامه دهید.

هزینه تزریق ژل به فک

هزینه، بسته به آناتومی صورت شما متفاوت است. هزینه تزریق ژل، بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده، میزان تزریق، ناحیه درمان و تعداد سرنگ‌های تزریق ژل و دستمزد پزشک برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق ژل در افراد مختلف متفاوت است.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض جانبی تزریق ژل

تزریق ژل هم مانند هر روش درمانی دیگر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. هر چند این روش جزو روش‌های بدون عارضه محسوب می‌شود؛ اما ممکن است عوارضی زودگذر در برخی افراد بر جای بگذارد. برخی از عوارض تزریق ژل در زیر آمده است:

احتمال بروز مشکلات به روش تزریق، نسبت به دیگر روش های آن که به کمک جراحی انجام میشود، خیلی کمتر است.

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ەیروعبدی [ 1402-07-08 ]
سلام اگرکسی کجی لب داشتە باشە بافیلرازبین میرە؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت میشود؟آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت میشود؟

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین روش ها برای لاغری بدن است که طرفداران زیادی دارد. تزریق گاز دی اکسید کربن به چربی بدن باعث تبدیل شدن این گاز به اسید کربنیک می شود. اسید کربنیک با سرعت زیاد شروع به حل یا آزاد کردن سلول های چربی می کند و باعث لاغری و خوش اندامی می شود. ... ادامه مطلب

درمان ترک و خطوط بعد از حاملگیدرمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

ترک‌های پوستی که با عنوان استرچ مارک (stretch-marks) یا استریا (striae) نیز شناخته می‌شوند ضایعات پوستی هستند که به دلیل نازک شدن و فرورفتگی پوست به شکل خط خط‌هایی در نواحی از بدن مانند ران، باسن، شکم و سینه‌ها دیده می‌شود ... ادامه مطلب

کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به ‌شمار می‌ رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌ شود. کلوئیدها هنگامی ایجاد می‌ شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می‌ شود. در ادامه این مطلب به راه های درمان ضایعات کلوئیدی پوست پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.