اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / اسکلروتراپی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکلروتراپی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

زیبایی و سلامت پوست، نقش بسزایی در زیبایی چهره شما دارد. هرگونه تورم و یا تغییر رنگ در سطح پوست که بر اثرعارضه‌ها، مشکلات یا بیماری‌های پوستی ایجاد شود، می‌تواند بر زیبایی صورت تأثیر بگذارد. یکی از این مشکلات، قرمزی و تورم رگ‌های سطحی است که بر اثر تلانژکتازی ایجاد می‌شود و واریس صورت نام دارد. تلانژکتازی نوعی بیماری عروقی است که بر اثر آسیب به رگ‌های سطحی، ظاهری شبکه‌ای و قرمز به آنها می‌دهد و باعث متورم و منبسط شدنشان نیز می‌شود؛ به همین دلیل این مشکل به «رگ‌های عنکبوتی» نیز معروف شده است.

اسکلروتراپی یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. در کلینیک دکتر رامین مدرسی جهت درمان عروق واریسی، یک محلول را به طور مستقیم به درون عروق آسیب دیده تزریق ‌می‌کند که این محلول باعث التهاب دیواره داخلی رگ می‌شود و منجر به تورم و چسبیدن آنها به هم خواهد شد. با گذر زمان رگ‌های واریسی به بافت اسکار تبدیل می‌‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت واریس صورت

در هر سنی احتمال ایجاد رگ‌های عنکبوتی روی صورت وجود دارد، هرچند برخی افراد بیشتر مستعد این عارضه هستند. شایع‌ترین دلایل نمایان شدن رگ‌های عنکبوتی صورت به شرح زیر است:

علائم واریس صورت

رگ‌های عنکبوتی خطوط ظریف و تارمانندی هستند که معمولاً رنگ رگ‌های عنکبوتی صورت از قرمز تا آبی یا بنفش متغیر است. پهنای رگ‌های خونی متسع شده معمولاً بین یک تا سه میلی‌متر است. رگ‌های عنبکوتی معمولاً خطری ندارند؛ اما گاهی با درد و خارش همراه هستند. رگ‌های عنکبوتی معمولاً روی صورت، بینی، چانه و گونه‌ها ایجاد می‌شوند و رنگی قرمز رنگ به پوست می‌دهند.

اسکلروتراپی صورت

کاربرد اسکلروتراپی

اسکلروتراپی اغلب برای درمان رگ های واریسی استفاده می شود. واریس ممکن است دردناک باشد و باعث ایجاد مشکلات پوستی شود. با کوچک شدن رگها، اسکلروتراپی اثرات آسیب به ورید را کاهش می دهد، باعث می شود رگهای واریسی کمتر دیده شده و درد کمتری داشته باشند.

اسکلروتراپی همچنین برای درمان برخی بیماری های دیگر استفاده می شود، از جمله:

مزایای اسکلروتراپی

مزایای این روش شامل موارد زیر است:

  1. نیاز نداشتن به بستری شدن یا بیهوشی
  2. موفقیت بالای روش در درمان واریس
  3. کوتاهی جلسات درمانی
  4. نداشتن محدودیت سنی
  5. دوره نقاهت بسیار کم
  6. هزینه مناسب

مراحل درمانی اسکلروتراپی صورت

در مراکز تخصصی انجام اسکلروتراپی صورت مراحل زیر انجام می شود:

  1. بسته به اندازه و تعداد رگ های واریسی، بیمار ممکن است 2 تا 3 جلسه درمانی نیاز داشته باشد. در افرادی که رگ های زیادی دارند ممکن است تعداد جلسات درمانی بیش از این باشد.
  2. رگ های سطحی و قابل درمان صورت، معاینه و مشخص می شوند.
  3. گاهی بیحسی موضعی استفاده می‌شود؛ ولی برای اکثر بیماران درد ناشی از تزریق قابل تحمل است و نیازی به بیحسی نیست.
  4. در این مرحله ماده اسکلروزانت با سوزن های بسیار ظریف و به مقدار کم در هر یک از رگها تزریق می‌شود.
  5. پس از تزریق، سریعاً بانداژ رگ انجام می‌شود که باعث می‌شود احتمال کبودی و سایر عوارض به حداقل برسد.

مراقبت قبل از اسکلروتراپی صورت

مراقبت بعد از اسکلروتراپی صورت

موارد منع انجام اسکلروتراپی صورت

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض اسکلروتراپی صورت

کلینیک دکتر رامین مدرسی علاوه بر اقدامات جوانسازی و زیبایی مانند تزریق چربی ، تزریق ژل و بوتاکس ، بلفارو پلاستی ، لیفت با نخ و ...، ارائه دهنده اسکلروتراپی به عنوان یکی از بهترین روشهای درمان عروق واریسی در اصفهان نیز می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افراد منع از انجام هایفو چه کسانی هستند؟افراد منع از انجام هایفو چه کسانی هستند؟

تکنیک های درمانی مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد اما بسیاری از این روش ها، تهاجمی هستند و عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می کنند. هایفوتراپی را می توان امن ترین روش برای لیفت پوست صورت دانست. در ادامه به بررسی روش هایفوتراپی برای لیفت پوست پرداخته می شود. ... ادامه مطلب

آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت میشود؟آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت میشود؟

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین روش ها برای لاغری بدن است که طرفداران زیادی دارد. تزریق گاز دی اکسید کربن به چربی بدن باعث تبدیل شدن این گاز به اسید کربنیک می شود. اسید کربنیک با سرعت زیاد شروع به حل یا آزاد کردن سلول های چربی می کند و باعث لاغری و خوش اندامی می شود. ... ادامه مطلب

پلاسما تراپی و آشنایی با کاربردهای آنپلاسما تراپی و آشنایی با کاربردهای آن

پلاسماتراپی یا پلاسما جت یکی از جدیدترین روش های رفع افتادگی، برطرف کردن چین و چروک و لیفت قسمت های مختلف صورت می باشد که بدون هیچ گونه عمل جراحی و تنها با یک دستگاه انجام می شود. این دستگاه از روش تبدیل جامد به گاز برای لیفت و احیای مجدد پوست استفاده می کند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.