اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / نرم کننده مو چه تأثیری بر روی موها دارد؟

نرم کننده مو چه تأثیری بر روی موها دارد؟

مو یکی از فاکتورهای اصلی و مهم زیبایی در افراد به شمار می‌رود که تشکیل شده از سه لایه است. بیرونی ترین لایه مو که نقش آن محافظت از لایه های زیرین است، زمانی که لایه بیرونی دچار آسیب شود لایه زیرین نیز در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. شامپو زدن مو به طور مرتب علاوه بر از بین بردن آلودگی ها و دوده های جمع شده روی مو، چربی های طبیعی و مفید را نیز از بین خواهد برد. علاوه بر این، استفاده ی مدام از سشوار، مواد شیمیایی و آب و هوای نامناسب باعث می شود موهایی خشک، وز و آسیب دیده داشته باشید. با این حال مشکلات به وجود آمده را می توان با استفاده از نرم کننده مو به راحتی برطرف کرد. این محصول همانطور که از نامش پیدا است، یک ماده غلیظ و کرمی ‌است که برای نرم کردن ساقه مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت نرم کننده‌ها از ترکیباتی سیلیکونی، روغنی و امولینت استفاده می‌شود. این ترکیبات می‌توانند به ترمیم ساقه مو و بستن کوتیکول‌های آن کمک کنند. همچنین باعث به دام انداختن رطوبت و آب درون ساختمان مو می‌شوند. نرم‌کننده‌ها ورم کوتیکول را کاهش می‌دهند تا دوباره محکم و بدون هیچ فاصله‌ای به ساقه مو بچسبد. حالا به راحتی می‌توان موها را حالت داد بدون اینکه در طول روز آسیب ببیند. اگر از نرم‌کننده درست استفاده کنید، موها انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کنند و با حفظ رطوبت مو براق می‌مانند. نرم کننده ها به سه دسته ی نرم کننده های معمولی، نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی مانند اسپری ها و نرم کننده های عمیق مانند کرم نرم کننده موی سر تقسیم بندی می شوند که وظیفه ی اصلی هر کدام از آنها نرم کردن مو، بازکردن گره های ایجاد شده در موها، رطوبت رسانی و درمان خشکی مو است.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو ، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل آسیب دیدن مو

نرم کننده مو چه تأثیری بر روی موها دارد

فواید نرم کننده مو

انواع نرم‌کننده مو

استفاده صحیح از نرم کننده مو

پس از شامپو کردن، موی خود را به خوبی آبکشی نموده تا هیچگونه اثری از شامپو بر روی موی شما باقی نماند. سپس موی خود را با دستتان آبگیری کنید. مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب نرم کننده روی آن کمتر است. حال مقداری نرم کننده در کف دست خود ریخته و مو را مالش دهید تا به خوبی در کف دست شما پخش شود. سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید.

پس از پخش نرم‌کننده به اندازه لازم و به نسبت بلندی و حجم مو، پس از مدتی که روی بسته بندی نرم کننده نوشته، مو را به خوبی آبکشی نمایید. (به طور معمول این زمان بین 3 تا 5 دقیقه می‌باشد).

نکات حین استفاده از نرم کننده مو

عوارض نرم کننده مو

با این حال استفاده بیش از حد از نرم کننده ها به خصوص برخی از آنها که حاوی مواد مضر هستند می تواند موها را ضعیف و شکننده کند؛ زیرا برای موها بسیار سنگین می باشند. نرم کننده های کرم مانند بیشتر از سایر شامپوهای نرم کننده ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند و به این ترتیب باعث ایجاد حساسیت در پوست سر و تارهای مو می شوند. به عنوان مثال سولفات موجود در نرم کننده ها باعث ایجاد چنین واکنش هایی روی پوست های حساس می گردد.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

آیا نرم کننده مو باعث ریزش مو میشود؟

در پاسخ به این سوال که آیا نرم کننده باعث ریزش مو میشود باید بگوییم؛ تحقیقات علمی مستندی در این باره وجود ندارد. با این وجود پزشکان پوست و مو توصیه می کننده در استفاده از نرم کننده های مو بهتر است این مواد با ریشه موها تماس پیدا نکنند و فقط به ساقه مو با ماساژ نرم مالیده شوند. سپس با مکثی کوتاه (حدود 3 الی 5 دقیقه) با دقت شسته شده و موها آبکشی شوند.

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :ثمین محتشم زاده [ 1402-06-14 ]
سلام من از نرم کننده استفاده کردم وبه ریشه مو برخورد کرده یک با ر این کارو کردم آیا ریزش مو میگیرم ،لطفا جواب درست بگید ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل پیشانیتزریق ژل پیشانی

تزریق ژل به پیشانی به عنوان یکی از روشهای جوانسازی محسوب می‌شود که در آن خطوط غیر فعال پیشانی، با ژل پر شده از بین می‌روند ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش SUT چگونه انجام میشود؟کاشت مو به روش SUT چگونه انجام میشود؟

کاشت مو به روش SUT یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو با تراکم بالا است. این روش برای آقایان با درصد موفقیت بالا انجام می‌شود ... ادامه مطلب

جای جوش چگونه درمان میشود؟جای جوش چگونه درمان میشود؟

جای جوش اثری است که بعد از آسیب پوستی یا آکنه بر روی پوست باقی می‌ماند. وقتی فولیکول‌ مو یامنافذ پوست با چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده یا حتی عوامل خارجی مانند باکتری‌ها پُر می‌شوند، جوش‌ ایجاد می‌شود. سپس این منافذ متورم می‌شوند تا در مناطق جداکننده‌ی فولیکول‌ شکاف ایجاد کنند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.