اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / انواع اگزمای پوست و راهکارهای تشخیص و درمان اگزما

انواع اگزمای پوست و راهکارهای تشخیص و درمان اگزما

اگزما یک اصطلاح عمومی برای گروهی از شرایط پزشکی است که باعث ملتهب شدن پوست، قرمزی، خشکی و خارش می‌شود و یک نوع بیماری پوستی محسوب میشود. در بعضی موارد، بثورات ممکن است در یک ناحیه‌ای خاص یا در کل بدن ایجاد شوند. بیماری اگزما، الگوی واکنشی است که پوست در برخی از بیماری‌ها ایجاد می‌کند. این مورد غیر از علائم رایج، به عنوان تاول‌های ریز و قرمز حاوی یک مایع شفاف نیز مشاهده می‌شود. اگزما انواع مختلفی دارد که هر کدام نشانه‌ها، نحوه تشخیص و درمان متفاوتی دارند. برای درمان اگزما در ابتدا باید عامل آلرژی زا یا به وجود آورنده اگزما در پوست را شناسایی کرده و سپس درمان متناسب با آن را انتخاب کنید. اگر علت به وجود آمدن اگزما عوامل ژنتیکی باشد، درمان آن کمی دشوار است؛ اما این امکان وجود دارد که با رعایت برخی موارد، علائم اینگونه از اگزما را کاهش داد. هدف تمام درمان‌های مورد استفاده برای این بیماری، کنترل یا از بین بردن خارش پوست می‌باشد که در صورت عدم درمان، عفونت‌های پوستی ایجاد می‌کند.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد اگزما

علت اصلی و دقیق اگزما هنوز ناشناخته باقی‌مانده است؛ اما اعتقاد بر این است که ترکیبی از عوامل ارثی (ژنتیک) و محیطی باعث بروز این بیماری می‌شوند. اگر یکی از والدین مبتلا به اگزما باشند، شانس مبتلا شدن فرزند آنها به اگزما یا بیماری آتوپیک افزایش خواهد یافت. اگر هر دو والد مبتلا به بیماری باشند، شانس مبتلا شدن فرزند باز افزایش خواهد یافت.

عوامل محیطی نیز در بروز علائم اگزما مؤثر دانسته شده‌اند. مواردی از قبیل:

انواع اگزمای پوست

علائم اگزما

  1. خشک و حساس شدن پوست
  2. خارش شدید پوست
  3. قرمز و ملتهب شدن پوست
  4. بثورات عودکننده
  5. پوسته‌پوسته شدن بخش‌هایی از پوست
  6. خشن و چرمی شدن تکه‌هایی از پوست
  7. تراوش یا ترشحات پوستی
  8. تورم مناطقی از پوست
  9. ایجاد تکه‌های تیره‌رنگ در پوست

انواع اگزما

اگزما نام گروهی از بیماری‌هایی است که موجب قرمز شدن پوست، خارش و ملتهب شدن آن میشوند. اگزما انواع مختلفی دارد:

تشخیص اگزما

پزشک می‌تواند اگزمای پوستی را بعد از شنیدن علائم و نشانه‌های شما و نیز معاینه پوست شما تشخیص دهد. پزشک ممکن است انجام نمونه برداری پوست یا سایر آزمایش‌ها را نیز برای نفی احتمال سایر بیماری‌های پوستی، توصیه کند. اگر به گمان پزشک، شما مبتلا به اگزمای پوستی تماسی هستید، ممکن است تست پچ را بر روی پوست شما انجام دهد. در این آزمایش، پزشک مقدار کمی از مواد مختلف را بر پوست شما زیر پوشش یک برچسب اعمال می‌کند. در مراجعات بعدی شما چند طی روزهای آینده، پزشک پوست شما را برای مشاهده واکنش به هر یک از آن مواد، معاینه می‌کند. بهترین زمان انجام این تست، حداقل دو هفته پس از ناپدید شدن اگزمای پوستی است. این تست مخصوصاً برای تعیین نوع خاص آلرژی تماسی مفید است.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

درمان اگزمای پوستی

در حال حاضر درمانی برای اگزما وجود ندارد. با این حال، درمان تنها جهت کنترل و به حداقل رساندن بیماری است. درمان بستگی به علائم اگزما و دلایل ایجاد یا بدتر شدن نشانه‌ها دارد. همچنین، هر درمانی برای هر فردی مناسب نیست. گزینه‌های درمانی شامل موارد زیر هستند:

جراحی لیفت ابرو و پیشانی در اصفهان توسط دکتر رامین مدرسی پزشک پوست مو و زیبایی برای لیفت پیشانی و رفع خطوط اخم انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عبداله درویش متولی [ 1402-06-25 ]
روغن بدن بچه حاوی اسطوخودوس عالیه

پریسا [ 1402-03-13 ]
سلام وقت بخیر نزدیک شش ماه هست که ناحیه اگزما گرفته همان موقع به دکتر مراجعه کردم اما نتیجه نگرفتم و پماد ضد حساسیت و آنرا سایکلین نوشتن که پاسخگو نیست از همون موقع هم استفاده میکنم سطح اگزما هم وسیع تر شده راهکار برایجلو گیری از پیشرفتش وجود داره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر جراحی لیفت شقیقه در زیبایی و عوارض آنتاثیر جراحی لیفت شقیقه در زیبایی و عوارض آن

برخی از افراد به دلایل ژنتیکی گوشه چشمهای افتاده‌ای دارند و برخی دیگر هم ممکن است به دلیل افزایش سن به مرور زمان دچار افتادگی گوشه چشم شوند.در این مطلب به معرفی هرچه بیشتر لیفت شقیقه به جهت رفع افتادگی گوشه چشم و ابروها خواهیم پرداخت. ... ادامه مطلب

تاثیر و مزایای استفاده از آر اف برای اطراف چشمتاثیر و مزایای استفاده از آر اف برای اطراف چشم

دستگاه آر اف یکی از روش های درمانی کاملاً غیر تهاجمی و جدید برای جوانسازی نواحی اطراف چشم می باشد. دستگاه آر اف، خطوط و چین و چروک های اطراف چشم را از بین می برد، سیاهی و پف دور چشم را کاهش می دهد، دوره نقاهت بسیار کوتاهی داشته و باعث لیفتینگ پوست ناحیه اطراف چشم میگردد. ... ادامه مطلب

کرم ضد آفتاب چیست و چه میکند؟کرم ضد آفتاب چیست و چه میکند؟

کرم های ضد آفتاب با SPF های مختلف در بازار موجود هستند. تأثیر ضدآفتاب براساس SPF به معنای فاکتور محافظت از نور خورشید است که معمولاً بر روی ضدآفتاب‌ ها درج شده و درصد فاکتور حفاظتی ضد آفتاب در مقابل اشعه UVB در قالب عدد SPF بر روی ضدآفتاب‌ ها درج می‌ شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.