اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / کرم ضد آفتاب چیست و چه میکند؟

کرم ضد آفتاب چیست و چه میکند؟

نور خورشید برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تولید ویتامین D و حفظ و روحیه شبانه روزی شما ضروری است، با این وجود قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب نیز می تواند مضر باشد. اشعه ماوراء بنفش (UV) ممکن است منجر به آسیب پوستی کوتاه مدت و طولانی مدت، از جمله آفتاب سوختگی، علائم پیری و حتی سرطان پوست شود. کرم های ضد آفتاب با SPF های مختلف در بازار موجود هستند. . تأثیر ضدآفتاب براساس SPF یا همان Sun Protection Factor به معنای فاکتور محافظت از خورشید (نور خورشید) است که معمولاً بر روی ضدآفتاب‌ها درج شده و درصد فاکتور حفاظتی ضد آفتاب در مقابل اشعه UVB در قالب عدد SPF بر روی ضدآفتاب‌ها درج می‌شود.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع کرم ضد آفتاب

بسیاری از ما ضد آفتاب را به عنوان کرم محافظتی برای پوست می دانیم و از اینکه چه انواعی دارد، بی اطلاع هستیم. کرم های ضدآفتاب به سه نوع فیزیکی (معدنی)، شیمیایی تقسیم می شوند:

دو فیلتر فیزیکی در تهیه ضد آفتاب های فیزیکی استفاده می شوند که هر دو از مواد معدنی ساخته شده اند: اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم

کرم های ضد آفتاب شیمیایی با جذب انرژی اشعه ماوراء بنفش و تبدیل آن به گرمای پراکنده در پوست عمل می کنند. برخی از رایج ترین فیلترهای شیمیایی عبارتند از: آووبنزون، اکتینوکسات، اکتوکریلن و اکسی بنزون

کرم ضد آفتاب چیست و چه میکند

نحوه استفاده از ‌ضد آفتاب

ترکیبات کرم ضد آفتاب

  1. کرم های ضد آفتاب از نظر مواد سازنده و عملکرد به دو گروه تقسیم می شوند: ترکیبات فیزیکی و شیمیایی
  2. ترکیبات فیزیکی (معدنی) ضد آفتاب شامل مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است.
  3. ترکیبات شیمیایی ضد آفتاب که شامل مانند اکسی بنزون، آووبنزون، اکتوکریلن و هموسالات میباشد.

فواید استفاده از ضد آفتاب

1. محافظت از اشعه ماوراءبنفش مضر

کرم‌های ضد آفتاب به گونه‌ای درست شده‌اند که مانع از ورود اشعه‌های مضر به بدن می‌شوند و از ایجاد اختلالات پوستی جلوگیری می‌کنند.

2. جلوگیری از پیری زودرس

کرم‌های ضد آفتاب پوست را در مقابل چروک و خطوط نامتقارن و متقارن و همچنین پیری زودرس حفظ می‌کند. مطالعات نشان داده است افراد زیر 55 سال که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، علائم پیری و چروک در پوست آنها 24 درصد کمتر از افرادی است که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند.

3. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

در حالی که اکثر افراد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را عمدتاً برای زیبایی و فواید بهداشتی استفاده می‌کنند و آن را یک مزیت می‌دانند؛ اما توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب در تمام طول روز و ماه استفاده کنید تا پوست شما از خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم در امان باشد.

4. جلوگیری از آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی، پوست شما را ضعیف می‌کند و باعث کبود شدن آن نیز می‌شود. همچنین این عارضه پوست شما را در معرض بیماری‌های پوستی، تورم، قرمزی و نیز خارش پوست را زیاد می‌کند.

کرم ضد آفتاب برای چه کسانی مناسب است؟

هرکسی بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، سن و جنسیت در معرض سرطان پوست و آفتاب سوختگی است، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمام افراد بالای 6 ماه ضروری است.

مشخصات کرم ضد آفتاب خوب

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض نزدن ضد آفتاب

برخی از عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب عبارتند از:

اگر می‌خواهید بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه، لیفت پوست با هایفوتراپی در اصفهان را تجربه نمایید، می‌توانید به کلینیک تخصصی و مدرن دکتر رامین مدرسی مراجعه کنید تا در این مرکز با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها، بهترین نتایج را شاهد باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مو به روش fit با تراکم futکاشت مو به روش fit با تراکم fut

تنها راه درمان قطعی ریزش مو و افزایش تراکم مو، کاشت مو است. در افراد دچار به طاسی، عمل زیبایی کاشت موی طبیعی موجب افزایش نسبی تراکم موها خواهد شد که به عنوان بهترین روش افزایش تراکم موها در افراد مختلف مورد توجه قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

مزایا، نحوه تزریق، مراقبتها و ماندگاری تزریق چربی به ساق پامزایا، نحوه تزریق، مراقبتها و ماندگاری تزریق چربی به ساق پا

انتقال چربی یا پیوند چربی ساق پا یک روش جراحی کم تهاجمی برای افزایش حجم و زیبایی ناحیه ساق است. ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوستکاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست

یکی از روش‌های قدرتمند و جدید برای جوانسازی پوست و برخی از اجزای صورت، استفاده از مزوژل در جوانسازی با روش مزوتراپی است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.