اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو مؤثر است؟

قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو مؤثر است؟

بالا رفتن میزان هورمون تستوسترون در آقایان با سنین بالا سبب تولید دی هیدروتستوسترون در این افراد شده که به سبب این اتفاق این افراد دچار ریزش مو خواهند شد. این نوع ریزش مو که به ریزش موی مردانه معروف است یکی از اصلی ترین دلایل از دست دادن مو در آقایان می باشد. یکی از مؤثرترین و معروف‌ ترین درمان‌های دارویی، داروی فیناستراید (با نام تجاری Propecia) است که یک داروی خوراکی برای درمان الگوی ریزش موی مردانه است. این درمان، اختصاصی الگوی ریزش موی مردانه (MPHL) می‌باشد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) جهت تجویز تحت نظر پزشکان مورد تأیید قرار گرفته است. عملکرد داروی فیناستراید بدین شکل است که این دارو آنزیم 5 آلفادوکتاز که دلیل اصلی این مدل از ریزش مو در آقایان می باشد را مهار نموده و با مصرف آن می توان از افزایش میزان DHT در بدن جلوگیری نماید که در نتیجه شاهد کاهش میزان ریزش مو و رشد مجدد آن خواهیم بود.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ترکیبات داروی فیناستراید

ماده اصلی سازنده فیناستراید به دو صورت پودری و کریستالی موجود است. دمای ذوب این ماده 250 درجه سانتی‌گراد بوده و فرمول شیمیایی آن C23H36N2C2 است. این ماده حلال در آب نیست. بنابراین برای حل کردن آن باید از محلول‌های حاوی الکل رقیق یا محلول‌های کلروفورم استفاده کرد. ترکیبات این دارو به گونه‌ای است که تولید هورمون‌های کاهش‌دهنده رشد موها را کم کرده یا آن را به‌طور کامل متوقف می‌سازد. به‌این‌ترتیب استفاده از این دارو منجر به رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها خواهد شد.

مزایای فیناستراید

انواع فیناستراید

دو نوع ایرانی و خارجی قرص فیناستراید در بازار موجود است. نوع خارجی این دارو تحت عنوان فین پشیا و نوع ایرانی آن فین استراید شناخته می شود. هر دو نوع ایرانی و خارجی دارو در دوزهای 1 و 5 میلی گرم عرضه می شوند. دوز 5 میلی گرمی این دارو برای درمان مشکلات پروستات تجویز می شود. برای درمان ریزش مو از دوز 1 میلی گرمی استفاده می شود.

قرص فیناستراید

بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید

مصرف این دارو معمولاً روزانه یک مرتبه است. (و یا مطابق تجویز پزشک)

شیوه مصرف فیناستراید

داروی فیناستراید به شکل قرص عرضه می‌شود و طریقه مصرف آن مانند همه قرص‌هایی است که در طول عمر خود مصرف کرده‌اید. برای درمان ریزش مو دوز یک درصدی آن مناسب است که معمولاً همراه با غذا مصرف می‌شود. البته پزشک معمولاً زمان مشخصی را برای مصرف دارو تعیین می‌کند که بهتر است آن را تغییر نداده و هر روز دارو را به موقع مصرف کنید. توجه کنید که خوردن بیش از یک عدد قرص فیناستراید در روز می‌تواند خطرناک باشد.

توصیه های قبل و حین مصرف فیناستراید

موارد احتیاط مصرف قرص فیناستراید

قبل از شروع مصرف فیناستراید، اگر به این دارو (و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید) حتماً پزشک را در جریان قرار دهید. قبل از شروع مصرف این دارو، سوابق پرونده ی پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. به خصوص موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

دارو می تواند از طریق پوست جذب شود. اگر پوشش سطح قرص شکست یا قرص خورد شد، نمی بایست توسط خانم باردار (خانم هایی که قصد بارداری دارند) لمس شود. جذب جلدی یا مصرف خوراکی فیناستراید در خانم های بارداری می تواند منجر به ایجاد ناهنجاری های تناسلی در نوزادان پسر شود. زنان (بخصوص در دوران بارداری و شیردهی) مجاز به مصرف فیناستراید نمی باشند؛ چراکه این دارو می تواند به جنین یا نوزاد شیرخوار آسیب وارد کند.

عوارض قرص فیناستراید

عوارض عمومی مصرف این دارو به صورت خارش، تورم صورت و لب‌ها، حساسیت‌های پوستی یا ایجاد کهیر است. احتمال وقوع این عوارض در افراد مختلف متفاوت است؛ اما همه آنها مدت کوتاهی پس از مصرف برطرف می‌شوند. درصورتی‌که عوارض گفته شده برای مدتی طولانی باقی ماندند به پزشک خود اطلاع دهید.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض قرص فیناستراید در مردان

اگرچه جلوگیری از تبدیل هورمون تستوسترون به فرم فعال آن یعنی دی هیدروتستوسترون می‌تواند روند ریزش مو را متوقف کند؛ اما مصرف مداوم فیناستراید با عوارض جانبی ناخواسته‌ای مانند موارد زیر همراه است:

  1. کاهش میل جنسی
  2. اختلال نعوظ (ED) و ناتوانی جنسی
  3. کاهش حجم مایع منی. برای این مورد حتماً باید با پزشک مشورت کنید؛ زیرا ممکن است این عارضه مربوط به سرطان پروستات باشد.
  4. ژنیکوماستی (بزرگ شدن سینه) و افزایش تحریک‌پذیری و حساسیت سینه به لمس شدن
  5. مشکلات مربوط به انزال آقایان مانند انزال زودرس (PE)

تزریق چربی صورت به روش نانوفت یکی از فراوان ترین اقدامات کلینیک پوست و موی دکتر رامین مدرسی می‌باشد که با رضایت کامل مراجعین همراه است. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل جراحی بیشکتومی چیست؟عمل جراحی بیشکتومی چیست؟

بیشکتومی یک عمل جراحی است که در حال حاضر به طور مکرر انجام می شود و هدف آن بهبود کانتور گونه با کاهش برجستگی آن و افزایش غیرمستقیم درخشندگی برجستگی های گونه است. بیشکتومی یک عمل جراحی پلاستیکی نسبتاً سریع و ساده است که با بیحسی موضعی انجام می شود و جای زخم خارجی ندارد. ... ادامه مطلب

لیزر خط ریش مردان برای چه کسانی مناسب است؟لیزر خط ریش مردان برای چه کسانی مناسب است؟

لیزر موهای زائد یک روش کلینیکی برای حذف موهای بدن است که در آن اشعه‌ی نوری پرانرژی به پوست تابیده و باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد موها می‌شود. این اتفاق بدون اینکه به پوست بدن آسیبی برسد، رخ می‌دهد. ... ادامه مطلب

لیزر، بهترین درمان لک و کک و مکلیزر، بهترین درمان لک و کک و مک

لیزر درمانی بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک و مک ها است. چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ و مک کاملاً بی عارضه است و هیچ درمان دارویی برای از بین بردن کک و مک آن هم برای مدت طولانی وجود ندارد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.