اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / علت کم پشتی موی صورت آقایان

علت کم پشتی موی صورت آقایان

یکی از عناصر زیبایی ساز در صورت مردان، ریش و سبیل است. برخی از مردان به دلایل مختلفی دارای ریش و سبیل کم‌ پشتی در ناحیه صورت خود هستند. رویش موهای صورت یا ریش یکی از علائم بلوغ در پسران است؛ اما در مواردی فرد، ریش در نمی آورد یا ریش های بسیار کم پشت و تنکی دارد. اگرچه رشد و توزیع فولیکول های مو در بدن افراد علاوه بر وضعیت هورمونی به متغیرهای ژنتیکی هم خیلی وابسته است؛ ولی در مجموع برای بررسی تأثیر اختلالات هورمونی بر رشد ریش و سبیل، اول باید یک سری اقدامات تشخیصی را پشت سر بگذارید. پرپشت کردن ریش و سبیل یکی از موضوعات مربوط به زیبایی و ظاهر است که برخی از مردان به دنبال راهکارهایی برای ایجاد آنها هستند. با پیشرفت‌های صورت گرفته روشهای مختلفی جهت درمان این عارضه وجود دارد که در ادامه معرفی میگردد.

کاشت ریش و سبیل در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی، یکی از مدرن ترین و مجهزترین مراکز کاشت مو تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت، با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

علل کم پشتی موی صورت آقایان

1. عوامل ژنتیکی

عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل کم‌پشت بودن ریش و سبیل هستند. برای این مشکل، دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها روش درمان است. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند باعث رشد ریش و سبیل شوند.

2. هورمون‌ها

هورمون‌ها می‌توانند یکی از عوامل کم‌پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تأثیر حیاتی دارد، تستسترون است. یکی از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف است. تولید و ترشح هورمون تستسترون در دوران بلوغ آقایان زیاد می‌شود. برخی از متقاضیان کاشت ریش و سبیل کسانی هستند که تستسترون کمتری تولید می‌کند.

علت کم پشتی موی صورت آقایان

3. آسیب‌ها و بیماری‌ها

برخی آسیب‌ها به پوست و بیماری‌های پوستی می‌توانند باعث طاسی موقت یا دائم در نواحی ریش و سبیل شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

4. سبک زندگی

می‌دانیم که باید خواب کافی داشته باشیم، غذاهای سالم بخوریم، ورزش کنیم و از میزان استرس خود بکاهیم. این موارد برای سلامت عمومی بدن و همچنین رشد ریش و سبیل مهم هستند. در مورد رژیم غذایی، ویتامین‌های بیوتین و نیاسین می‌توانند روی رشد ریش و سبیل و موهای سر مؤثر باشند. این ویتامین‌ها در خوراکی‌هایی مانند تخم مرغ، آووکادو، شیر، ماهی و تخم آفتابگردان یافت می‌شوند.

تا چه سنی رشد ریش کامل میشود؟

تا سن 22 سالگی معمولاً ریش به‌طور کامل الگوی خود را نشان داده و کامل می شود.

تشخیص علل کم پشتی موی ریش

در اکثریت موارد با گرفتن شرح حال و معاینه بالینی می توان به علت کم پشتی ریش پی برد. در مواردی ممکن است نیاز به بررسی های تکمیلی مانند آزمایشات هورمونی، ژنتیکی و یا نمونه برداری از پوست باشد. در صورتی که سایر صفات ثانویه جنسی مردانه ظاهر شده باشد الزاماً نیازی به آزمایشات هورمونی نیست.

درمان کم پشتی ریش و سبیل

درمان های دارویی

در موارد بیماریهای مو مثل بیماریهای خود ایمنی، روماتیسمی و قارچی امکان دارد احتیاج به درمان اختصاصی باشد.

درمان های هورمونی

این نوع درمان ها فقط در موارد کمبودهای هورمونی استفاده دارند و در مواردی که فرد دچار کمبود هورمونی نیست، استفاده از هورمون های جنسی مردانه فقط باعث پیدایش عوارض این هورمون ها خواهد شد.

درمان های موضعی محرک مو

داروی عمده مورد استفاده در این گروه محلول موضعی ماینوکسیدیل می باشد. در افرادی که دارای فولیکول های مو هستند و به صورت ارثی دچار عدم رشد یا تأخیر در رشد موهای صورت هستند، استفاده از این دارو با نتایج قابل قبولی همراه است.

مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی است که به رشد مجدد موها هم کمک می‌کند. اساساً این روش درمانی مؤثر برای کمک به رشد موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما می‌توان از این روش برای درمان ریزش موی صورت هم کمک گرفت. معمولاً درصورتی‌که موهای صورت به‌صورت نامنظم و پراکنده رشدکرده‌ باشند یا این که رشد آنها بسیار کم و ضعیف‌باشد، از مزوتراپی ریش و سبیل استفاده می‌کنند. متدهای متفاوتی برای اجرای تکنیک درمانی مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس الگوی ریزش ریش و میزان این ریزش، از کوکتل‌های درمانی متفاوتی استفاده می‌شود. کوکتل‌های آلوپاتیک مورداستفاده در مزوتراپی مو ، معمولاً حاوی ویتامین‌های مختلف، انواع مواد معدنی، الاستین، کلاژن پوستی ، ترکیبات گشادکننده عروق و سایر اجزای فعال هستند.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

کاشت مو

کاشت موی صورت همان روش کاشت موی سر معمولی است. پیوندها با برداشتن فولیکول‌های سالم از محل اهداکننده انجام می‌شود. به طور کلی جراحان ناحیه اهداکننده را از پشت سر بیمار انتخاب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که فولیکول‌های موی جمع شده شبیه به موهای صورت خود بیمار است. سپس برش‌هایی در محل‌های گیرنده (ریش، سبیل یا ابروها) ایجاد می‌شود و فولیکول‌های سالم برداشت شده به صورت جداگانه وارد پوست می‌شوند. این فرایند بارها تکرار می‌شود تا نتیجه‌ای طبیعی و متناسب حاصل شود.

بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با حداقل عوارض و نتایجی چشمگیر، در کلینیک دکتر رامین مدرسی ، تجربه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جهانی [ 1402-08-30 ]
سلام من ۴۲ سالمه در ۱۰ سالگی صورتم در حادثه آتیش گرفته و عمل کردم ولی یک طرف صورتم ریش نداره میشه عمل کنم ریش در میاره هزینش چقدره لطفا تماس بگیرید ممنونم

حمیدرضا قدسی [ 1402-02-01 ]
سلام من 21 سالمه و مشکل کم پشتی ریش دارم که تا حدودی ژنتیکی هست. در جاهایی از صورت ریش ندارم و ریش دوطرف صورتم نامتناسبه.همچنین بعضی جاهای صورتم ریش ضعیفی داره. میخواستم بدونم آیا با توجه به اینکه الگوی ریش درآوردن معمولا تا سن 22سالگی کامل میشه کاشت ریش و مزوتراپی موی صورت برای من جواب میده؟ در چه محدوده سنی امکان مزوتراپی و کاشت ریش هست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با لیزرهای جوانسازی پوستآشنایی با لیزرهای جوانسازی پوست

با گسترش استفاده از لیزر در شاخه‌های مختلف پزشکی، این ابزار روز به روز کامل تر و موثر تر گردیده است. به ویژه در ارتباط باپوست و مو، که لیزر انقلابی در این زمینه محسوب می‌شود و نتایج درخشانی با به کارگیری لیزر به ویژه در جوانسازی پوست می‌توان شاهد بود ... ادامه مطلب

درمان ترک و خطوط بعد از حاملگیدرمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

پزشکان توصیه می‌کنند برای رفع ترک شکم ، راهکار‌های طبیعی پیشگیرانه خیلی بهتر از راهکار‌های پزشکی‌ بعد از ایجاد ترک های پوستی هستند. به ویژه انتخاب روشهای درمانی کلینیکال ترک پوست، برای مادران شیرده باید با وسواس بیشتری انجام شود و محدودیت های زیای هم دارد ... ادامه مطلب

مهمترین علل ریزش مو در مردان و درمان آنمهمترین علل ریزش مو در مردان و درمان آن

ریزش مو یکی از مشکلات رایج افراد است که این روزها در هر سن و جنسی ممکن است دیده شود. ریزش مو در آقایان نیز یکی از مشکلات رایج پوست و مو در این جنس است که گاهی تنها راه حل درمان آن کاشت مو می‌باشد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.