اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟

داشتن موهایی پرپشت و زیبا یکی از مهم‌ ترین عوامل ایجاد اعتماد به‌ نفس و زیبایی در افراد است. افزایش سن یا برخی از عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها و انتخاب سبک نامناسب زندگی می‌تواند منجر به ریزش موهای افراد شود. وجود این مشکل موجب می‌شود که افراد کم‌ کم اعتماد به‌ نفس خود را از دست داده و برای حضور در جامعه دچار مشکل شوند؛ اما خوشبختانه راهکارهای متعددی برای حل این مشکل به وجود آمده است که یکی از مؤثرترین آنها کاشت مو است. یکی از نقاط بدن که در طول روز در معرض آلودگی‌های متعدد و تماس نور خورشید قرار می‌گیرد، موها و پوست سر است. در ابتدای کاشت موها تا زمانی که موها به رشد اولیه برسند و حالتی پایدار پیدا کنند، مراقبت از آنها بسیار اهمیت دارد. تغییرات آب‌ وهوایی در فصل‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل شیوه مراقبت های بعد از کاشت مو و زخم‌ های ناشی از کاشت مو در فصل‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود. چیزی که باعث می‌شود نتایج کاشت مو بهترین باشد، مراقبت صحیح از آنها در فصل‌های مختلف است، بنابراین شخص می‌تواند بسته به امکانات و شرایط مراقبت از موها یکی از فصل‌های سال را برای کاشت انتخاب کند. فصل مناسب کاشت مو در هر فرد متفاوت است و به شرایط خود او بستگی دارد. فصول مختلف سال با توجه به مزایا و معایبی که دارند می‌توانند بهبودی و ترمیم زخم‌ها را تسهیل یا دشوار کنند.

بهترین کاشت مو در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی، تجربه نمایید. در این مرکز، کاشت مو به روش fit با تراکم fut ، توسط کادری ماهر و مجرب انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای و معایب کاشت مو در هر فصل سال

کاشت مو در هر فصل مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین ما برای انتخاب فصل مناسب کاشت مو باید شرایط خودمان را بسنجیم و در زمان درست برای کاشت مو اقدام کنیم. در ادامه به مزایا و معایب هر فصل برای کاشت مو اشاره می‌کنیم.

مزایای کاشت مو در بهار

تجربه نشان داده است که تعطیلات عید نوروز که یک فرصت برای استراحت است، به عنوان فصل مناسب کاشت مو شناخته می‌شود و یکی از شلوغ‌ ترین بازه‌های زمانی ممکن برای کاشت مو می‌باشد. در صورتی که قبل از عید نوروز برای کاشت مو اقدام کنید، در تعطیلات نوروز فرصت کافی برای استراحت و بهبود زخم‌ها دارید. همچنین هوای معتدل و نسبتاً خنک کمک می‌کند بهتر راحت‌تر بتوانید دوره نقاهت را طی کنید. بنابراین اگر برای دوره نقاهت قصد ماندن در خانه را دارید، این دوره زمانی بهترین زمان ممکن به حساب می‌آید؛ چراکه کاملاً تحت استراحت قرار دارید.

معایب کاشت مو در بهار

تنها نکته منفی درباره کاشت مو در بهار تغییرات ناگهانی آب و هوا است که اگر بیرون از منزل باشید یک خطر به حساب می‌آید. باد و باران بهار یک تهدید برای بهبود زخم‌ها و مراقبت از موهای کاشته شده به حساب می‌آید؛ بنابراین در صورتی که در بهار برای کاشت مو اقدام می‌کنید باید تدابیر لازم را بیندیشید، کمتر از خانه بیرون بروید و یا با استفاده از کلاه از تماس نور آفتاب، آلودگی‌ها و باد و باران با سر خود جلوگیری کنید.

مزایای کاشت مو در تابستان

تابستان نیز می‌تواند یک فصل مناسب برای کاشت مو باشد و به همین دلیل کاشت مو در تابستان نیز پرتقاضا است. امکان استراحت و مرخصی در این فصل بیشتر است و افراد می‌توانند با استراحت، به خوبی دوره نقاهت خود را طی کنند. همچنین سرعت رویش و رشد موها و همچنین ترمیم پوست در تابستان بیشتر است به همین دلیل دوره نقاهت کوتاه می‌شود.

بهترین فصل کاشت مو

معایب کاشت مو در تابستان

بزرگترین نکته منفی کاشت مو در فصل تابستان، گرم بودن هوا است که می‌تواند کار را برای افراد سخت کند. آفتاب داغ و سوزان تابستان حتی اگر مستقیم با سر تماس نداشته باشد، منجر به تعریق می‌شود و ترمیم زخم‌ها را پیچیده می‌کند، بنابراین متخصصین توصیه می‌کنند اگر مایل به کاشت مو در تابستان هستید حتماً تا دو هفته از آفتاب و گرما دوری کنید و اجازه ندهید بدنتان تعریق داشته باشد. همچنین باید گفت که رفتن به استخر یا سونا در دوران نقاهت ممنوع است.

مزایای کاشت مو در پاییز

یکی از مناسب‌ترین فصول برای کاشت مو فصل پاییز است. در این فصل هوا ابری بوده و خبری از آفتاب مستقیم نیست. اگر بتوانید از باد و باران دور بمانید، از کلاه و چتر استفاده کنید و کمتر از منزل خارج شوید، یک فصل مناسب برای کاشت مو را انتخاب کرده‌اید.

معایب کاشت مو در پاییز

در این فصل مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند و استرس ناشی می‌تواند برای بهبود عوارض کاشت مو خطرناک باشد، بنابراین کسانی که در این شرایط قرار دارند بهتر است کاشت مو را به تعطیلات موکول کنند.

مزایای کاشت مو در زمستان

نور آفتاب در فصل زمستان از هر زمان دیگری کمتر است و نگرانی از بابت برخورد نور مستقیم آفتاب با ناحیه کاشت وجود ندارد. در این فصل مراقبت از موهای کاشته شده راحت‌ تر است و می‌توان از کلاه‌های مخصوص کاشت مو برای جلوگیری از نفوذ سرما استفاده کرد. همچنین در این فصل افراد کمتر از منزل خارج می‌شوند و سعی می‌کنند بیشتر در منزل استراحت کنند، بنابراین احتمال بهبود موها بیشتر است و پوست سر کمتر در معرض آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد.

معایب کاشت مو در زمستان

اگرچه زمستان می‌تواند به عنوان یک فصل مناسب کاشت مو شناخته شود؛ اما این کار خطراتی را نیز به دنبال دارد که باید از آنها پیشگیری کنید. اختلاف دمای بین منزل و محیط بیرون زیاد است و ممکن است باعث کاهش سرعت ترمیم زخم‌ها و رشد موهای تازه کاشته شده شود. علاوه بر این باد و باران و سرما ممکن است باعث عفونت پوست شود و باید با این عوامل مقابله کنید. توصیه متخصصان این است که بعد از کاشت مو در زمستان حداقل تا 5 روز از منزل خارج نشوید.

انواع روش‌های کاشت مو

به‌طور‌کلی روش‌های کاشت مو در دو دسته‌ FUT و FIT تقسیم می‌شود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه‌های تخصصی متعدد، متخصصان روش‌های دیگری را از این دو روش استخراج و به عنوان روش‌های جدیدتری طبقه‌بندی کرده‌اند. این روش‌ها به ترتیب پیدایش زمانی عبارت هستند از:

آمادگی قبل از کاشت مو

برای نتیجه‌گیری عالی و مؤثر واقع شدن فرآیند کاشت طبیعی مو، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

  1. از مصرف ویتامین و مکمل‌ها به مدت دو هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید. به ویژه ویتامین E که باعث رقیق شدن خون می‌شود.
  2. مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروها که باعث رقیق شدن خون می‌شوند تا دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است.
  3. نوشیدنی‌های الکلی باعث رقیق شدن خون خواهند شد. دو هفته تا یک ماه پیش از پیوند طبیعی مو این نوشیدنی‌ها را کنار بگذارید.
  4. یک ماه پیش از موعد کاشت موی طبیعی، رژیم‌های خاص غذایی را کنار بگذارید. بدن شما باید برای کاشت مو آماده باشد، بنابراین کمبود انرژی و مواد معدنی را در طول این مدت تقویت کنید. کمبود مواد معدنی در بدن باعث می‌شود دوره ریکاوری و بهبود پس از پیوند، طولانی‌تر شود.
  5. یک هفته مانده به روز مشخص شده، از ورزش و فعالیت‌های سخت خودداری کنید.
  6. سعی کنید شب‌ قبل از کاشت مو، زودتر بخوابید و بیشتر استراحت کنید.
  7. در خصوص مصرف داروهای احتمالی خود در روزهای پیش از کاشت و پس از آن لازم است با پزشک خود مشورت کنید.
  8. برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده کنید تا در هنگام تعویض بعد از پیوند مو با سر شما تماسی نداشته باشد.
  9. شب قبل از فرآیند کاشت از مصرف مواد غذایی پر قند‌، پروتئین‌ و کربوهیدرات پرهیز کنید. بهتر است شام سبکی میل کنید.
  10. شب قبل از کاشت موی طبیعی حمام کنید.
  11. از مصرف غذاهای پر چرب و سنگین در وعده غذایی قبل از کاشت مو خودداری کنید.
  12. مصرف سیگار و دخانیات در نتیجه نهایی کار تأثیرات منفی داشته و بر روند بهبود موهای کاشته شده اثر مخرب می‌گذارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند حداقل به مدت دو هفته مانده به عمل کاشت مو سیگار را ترک کنند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند، لذا برای به دست آوردن یک نتیجه‌ عالی از پیوند مو، حتماً نکات ذکر شده در ادامه‌ این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم‌ها و رشد بهتر موی کاشته‌شده مؤثر هستند:

  1. اگرچه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است؛ اما برای احتیاط بیشتر توصیه می‌شود دو هفته از هرگونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
  2. به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو‌ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول‌های مو می‌شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست‌ها کاملاً ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.
  3. بین 3 الی 5 روز پس از پیوند فولیکول‌ها استراحت لازم است.
  4. پس از کاشت مو سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماسی نداشته باشد. ناحیه‌ کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد؛ زیرا باعث آسیب دیدن فولیکول‌های مو خواهد شد.
  5. گرما به فولیکول‌های تازه پیوند شده آسیب می‌رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
  6. از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
  7. از استحمام به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.
  8. تا سه الی چهار روز بعد از خوردن بستنی و یا داروی آسپیرین باید پرهیز شود.
  9. استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در 48 ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیداً ممنوع است. حتی بعد از آن هم توصیه می‌شود که ترجیحاً از مشروباتی با درصد الکل بسیار پایین استفاده شود؛ زیرا الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در زخم‌ها بیشتر می‌شود.
  10. استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم‌های روی سر با کندی صورت می‌گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می‌یابد.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

عوارض جانبی کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

در کلینیک دکتر رامین مدرسی همواره تلاش کردیم تا بهترین و به‌ روزترین روشهای درمانی را برای مراجعین عزیز تدارک ببینیم. با توجه به این که امروزه بیشترین توجه پزشکی پوست و زیبایی به سمت روشهای کم‌ تهاجمی جوانسازی است؛ سعی کردیم تا خدمات متنوعی در این حوزه به مراجعین خود ارائه نماییم. شما می‌توانید برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و افتادگی اطراف لب ، کلیه نقاط صورت، گردن و پشت دست در اصفهان، با بکارگیری به روزترین و موثرترین روشها به این مرکز مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مجید طهماسبی [ 1401-10-24 ]
من به کاشت مووپشم روی سرم نیازمندم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح فرم بینی بدون جراحی، به روش لیفت بینی با نخاصلاح فرم بینی بدون جراحی، به روش لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های جدید غیرتهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می‌کند. با توجه به عوارض و خطرات جانبی کم که به دلیل استفاده از کانولا و سوزن‌های مخصوص است برش‌های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی‌شود نگرانی‌ها در مورد عوارض جانبی به حداقل می‌رسد ... ادامه مطلب

اولتراپی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟اولتراپی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت صورت با اولتراپی در اصفهان یک گزینه درمانی برای جوانسازی پوست است که از امواج اولتراسوند برای سفت کردن پوست استفاده می شود. ... ادامه مطلب

قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو مؤثر است؟قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو مؤثر است؟

بالا رفتن میزان هورمون تستوسترون در آقایان با سنین بالا سبب تولید دی هیدروتستوسترون در این افراد شده که به سبب این اتفاق این افراد دچار ریزش مو خواهند شد. این نوع ریزش مو که به ریزش موی مردانه معروف است یکی از اصلی ترین دلایل از دست دادن مو در آقایان می باشد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.