اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

اکثر ضایعات پوستی و عروقی خطری برای سلامتی و تندرستی شما ندارند؛ اما می‌توانند در زیبایی، سلامت روان و روابط اجتماعی شما اختلال ایجاد کنند. لیزر PDL اولین دستگاهی است که به طور اختصاصی برای رفع ضایعات عروقی پوست طراحی شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

این تکنولوژی امروزه در علم درماتولوژی به عنوان بهترین راه رفع ضایعات عروقی پوست مانند ماه‌گرفتگی‌ها، لکه‌های شرابی (پورت واین) و تلانژکتازی‌های زیر پوستی شناخته می‌شود. البته این لیزر کاربردهای بسیار بیشتری دارد و در رفع انواع ضایعات پوستی مؤثر است. این لیزر پرتویی به رنگ زرد با طول موج 577 تا 595 نانومتر تولید می‌کند. پرتوی لیزری PDL نفوذ بسیار بالایی در پوست دارد و به طور اختصاصی تنها بر روی هموگلوبین‌ها اثر می‌گذارد. به این ترتیب انرژی پرتوی PDL جذب هموگلوبین موجود در ضایعات عروقی شده و آنها را از بین می‌برد.پیش از ظهور این لیزر هیچ درمان مؤثری برای ضایعات آزار دهنده ای مثل ماه گرفتگی و یا مویرگ های زیر جلدی بدن وجود نداشت؛ ولی در حال حاضر به وسیله این لیزر ضایعات یاد شده کاملاً بهبود می یابند. پاسخ به درمان با توجه به نوع ضایعه کاملاً متفاوت است و از فرد به فرد دیگر نیز متغیر می باشد.

انواع ضایعات پوستی و عروقی

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

کاربرد لیزر پی دی ال

  1. امروزه لیزر PDL مؤثرترین و بهترین درمان برای بر طرف کردن خالهای عروقی مادرزادی و اکتسابی در سراسر دنیا است.
  2. یکی دیگر از کاربردهای منحصر به فرد لیزر PDL درمان کلوئید (گوشت اضافی) و جای زخمهای قدیمی است.
  3. جوش صورت و آکنه مقاوم به درمان از مشکلات شایع دیگری است که بسیاری از نوجوانان و جوانان از آن رنج می برند. با یک جلسه درمان با لیزر PDL می‌توان بهبود قابل توجهی در جوشهای قرمز رنگ و ملتهب صورت و بدن ایجاد کرد.
  4. همچنین لیزر PDL برای درمان بیماری پسوریازیس، رزاسه، وریدهای سطحی پا، زگیل و بسیاری از بیماریهای پوستی دیگر کاربرد دارد.
  5. يكي ديگر از كاربردهاي اين ليزر محو كردن مويرگهاي ريز و قرمزي اطراف بيني و روي گونه ها است.

لیزر پی دی ال برای جای جوش

لیزرهای غیر سوزاننده آسیبی به پوست نمی زنند و فقط برای ساخت کلاژن های جدید پوست را تحریک میکنند. بعد از کلاژن سازی ، بافت و رنگ پوست، یکدست تر مشاهده می شود. بهترین لیزر غیر سوزاننده با کاربردهای فراوان لیزر pdl است که میتوان از آن برای درمان جای جوش فرو رفته، کم عمق، جای جوش برآمده استفاده کرد.

لیزر پی دی ال برای جای بخیه

زخم هایی که تازه ایجاد شده اند و به رنگ قرمز هستند و زخم هایی که بعد از جراحی و کشیدن بخیه هنوز تازه هستند با این لیزر به خوبی درمان می شوند، بنابراین افرادی که در اثر حوادث دچار زخم های پوستی می شوند، برای ترمیم بهتر می توان از لیزر PDL استفاده کنند.

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

در جلسه لیزر ابتدا برای بیمار پرونده تشکیل می شود و سپس کرم بی حسی بر روی پوست بیمار مالیده می شود. پس از گذشت زمانی حدود 15 دقیقه تا نیم ساعت که بی حسی مربوطه تأثیر کرد، بیمار بر روی تخت دراز کشیده و عینک محافظ روی چشمان او قرار می گیرد. با انجام لیزر درد و سوزش خفیفی را بیمار حس خواهد کرد و اما وجود کرم بی حسی در تخفیف این سوزش مؤثر خواهد بود. مدت زمان انجام لیزر وابسته به نوع و وسعت ضایعه تحت درمان است؛ ولی از 5 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید.
اکثر بیماران در طی درمان، احساس گرما یا سوزن سوزن شدن دارند؛ اما این موضوع معمولاً دردناک نیست. با شروع تابش لیزر، احساس گرما با یک مه خنک‌کننده عوض ‌می‌شود. انرژی لیزر توسط عروق خونی زائد یا رنگدانه‌های پوست شما جذب می‌شود (این مسئله به شرایط درمان بستگی دارد) که نتیجه ی آن تخریب و جدا شدن رنگدانه‌ها است. با تحریک فرآیند التیام در بدن شما، رنگدانه‌ها به مرور زمان ناپدید می‌شوند.

مراقبت های قبل از درمان با لیزر پی دی ال

پیش از درمان باید از قرارگرفتن در معرض آفتاب شدید یا برنزه‌کردن پوست، اجتناب نمایید.

مراقبت های پس از درمان با لیزر پی دی ال

  1. معمولاً پس از درمان، پوست شکننده نمی‌شود؛ اما نکته ی مهم این است که حتی اگر در برخی نقاط، پوسته‌پوسته شدن ظاهر شود، مورد دستکاری قرار نگیرد.
  2. به‌طور منظم و با میل خود از ژل آلوئه‌ورا با دستان تمیز در ناحیه ی درمان‌شده استفاده نمایید. این کار پوست شما را خنک کرده، آن ‌را تسکین می‌دهد و به بهبود پوست کمک می‌نماید.
  3. چنانچه پس از انجام درمان، تجربه ی هرگونه درد یا ناراحتی داشتید می‌توانید با قراردادن بسته‌های یخ و مالیدن ژل آلوئه‌ورا در محل درمان، درد یا ناراحتی را برطرف نمایید. اگر این اقدامات به اندازه ی کافی مؤثر نبود، می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید.

کاندید نامناسب لیزر پی دی ال

توجه داشته باشید که درمان با لیزر PDL برای همه افراد مناسب نیست و پزشکان معمولاً به کسانی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنند:

تعداد جلسات لیزر پی دی ال

بیماران دارای ضایعات پوستی نیازمند درمان های متعدد و مکرر می باشند. 4 تا 10 جلسه لیزر برای بهبود کامل این گروه از بیماران در نظر گرفته می شود.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

عوارض لیزر پی دی ال

این لیزر عروق پوستی را تخریب می کند، از این رو بلافاصله پس از لیزر درمانی ناحیه تحت درمان کبود می شود که نشانه تخریب همین مویرگ های پوستی است. این کبودی پس از گذشت حداکثر 2 هفته بر طرف شده و نتیجه درمان مشخص خواهد شد. با توجه به اثر حرارت این لیزر ممکن است درصدی از افراد با پوست تیره به طور مقطعی تغییرات رنگ پوست به صورت روشن شدن یا تیره شدن پوست رخ دهد که پزشک معالج با تنظیم دقیق دستگاه و دادن کرم ها و توصیه های بعد از لیزر احتمال این عوارض را به حداقل کاهش خواهد داد.

هزینه لیزر پی دی ال

هزینه لیزر به ازای هر جلسه تعیین می‌شود و ممکن است در طول درمان بسته به میزان اثرگذاری روش درمانی و پاسخ پوست متقاضی به لیزر مقدار آن متفاوت باشد. علاوه بر این هزینه این روش درمانی تا حد زیادی به نوع ضایعه و شدت آن بستگی دارد. همچنین میزان حساسیت ناحیه درمان نیز بر روی هزینه‌ها اثرگذار است. به عنوان مثال رفع ماه گرفتگی یا دیگر ضایعات در اطراف چشم و سایر نواحی حساس بدن نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل برای این کار باید هزینه بیشتری بپردازید.

اگر مایل هستید در مورد عوارض تزریق ژل به صورت اطلاعاتی کسب نمایید کلیک کنید


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :متین فر [ 1402-08-23 ]
بهترین لیزر پی دی ال در اصفهان آقای دکتر مدرسی هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تأثیر افتادگی گوشه لبها بر چهرهتأثیر افتادگی گوشه لبها بر چهره

افتادگی گوشه لب ها یا خطوط ماریونت، خطوط گوشه های به پایین چرخیده دهان هستند که به دلیل انقباض عضله depressor anguli oris ایجاد می شوند. ... ادامه مطلب

میکرودرم ابریژنمیکرودرم ابریژن

میکرو درم روشی است فوق العاده برای جوانسازی و زیبایی پوست که با انجام آن می‌توانید از جوش ها و لک ها و منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی پوست خود را پاک کنید. ... ادامه مطلب

تزریق چربی صورت و مزایای آنتزریق چربی صورت و مزایای آن

تزریق چربی علاوه بر اینکه برای کاهش لاغری صورت ناشی از افزایش سن اثر بخشی خوبی دارد، در افراد جوانی که صورت لاغری دارند نیز کاربرد دارد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.