اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

یکی از نشانه‌های جوانی و شادابی پوست، صاف و یک‌دست بودن آن است. در حقیقت هر چروک یا خطوط در نواحی مختلف صورت باعث می‌شود که پوست، پیرتر به‌نظر برسد. با افزایش سن، صورت به دلیل کاهش تولید کلاژن پوست و تحلیل حجم استخوان، بافت چربی و عضلات دچار تغییراتی میشود که یکی از این تغییرات، ایجاد خطوط ماریونت است. خطوط ماریونت که با نام‌های خطوط غم نیز شناخته میشوند در واقع چینهایی هستند که از محل گوشه دهان تا پایین چانه کشیده شده و اغلب باعث می‌شود ظاهر فرد ناراحت یا عصبانی به نظر برسد.

آنچه در این مطلب میخوانید

خوشبختانه امروزه از روش‌های متفاوتی برای رفع خط ماریونت می توان استفاده کرد. تزریق فیلر به ‌عنوان یک روش غیرتهاجمی باعث اصلاح خطوط صورت خواهد شد. فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند. این ماده به ‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و با تزریق به پوست، حساسیتی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه عوارض بسیار کم و ریسک پایینی دارد. تزریق فیلر پس از یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص و تعیین میزان و نوع فیلر مورد نیاز انجام خواهد شد. برای انجام آن نیز از سرنگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که هیچ گونه برشی در بافت پوست ایجاد نکرده بلکه با وارد شدن به لایه‌های مختلف پوستی، فیلر را به آرامی در نواحی مختلف پخش می‌کنند.

مزایای تزریق ژل خط غم

احتمال ایجاد آلرژی های پوستی، پس از تزریق بسیار پایین است.

نحوه تزریق ژل خط غم

در ابتدا پزشک محل تزریق را به خوبی تمیز و ضد عفونی میکند. سپس با استفاده از یک ماده بی حسی مانند لیدوکائین، بی حسی موضعی انجام میشود. در ادامه پزشک نقاطی را که قرار است سوزن وارد آنها شود مشخص مینماید. سپس با در نظر گرفتن میزان دقیق ژل آن را تزریق مینماید.

اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

مراقبت‌های لازم قبل از تزریق ژل خط غم

مراقبت‌های لازم پس از تزریق ژل خط غم

  1. عدم استفاده از مواد آرایشی تا 48 ساعت
  2. عدم انجام حرکات ورزشی تا 72 ساعت
  3. قرار نگرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد مانند سونا و سولاریوم
  4. عدم مالش و دست‌کاری صورت در ناحیه تزریق‌شده
  5. نوشیدن آب کافی در روز
  6. عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی
  7. نکشیدن سیگار و قلیان

موارد منع تزریق ژل خط غم

سابقه حساسیت به تخم مرغ، عفونت فعال پوستی مثل تب خال، دوران بارداری و شیردهی، سابقه تشکیل کلوئید در پوست و ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون و مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و مسکن های غیر استروئیدی از قبیل ایندومتاسین، آسپرین، دیکلوفناک و… از موارد منع تزریق ژل می‌باشند. انجام لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی (پیلینگ) به‌طور همزمان با تزریق ژل، تداخل داشته و غیر مجاز می‌باشند.

ماندگاری ژل خط غم

نتیجه‌ی تزریق ژل معمولاً بین 6 تا 12 ماه ماندگاری داشته و به متابولیسم بدن، سبک زندگی و نوع ژل به کار رفته نیز بستگی خواهد داشت.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

هزینه تزریق ژل خط غم

هزینه تزریق، بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان، تعداد سرنگ‌های تزریق و دستمزد متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق در افراد مختلف متفاوت است. همچنین انتخاب کلینیک نیز در هزینه ی تزریق تأثیرگذار است.

عوارض تزریق ژل خط غم

تزریق ژل خط غم در برخی موارد ممکن است عوارضی را هم به دنبال داشته باشد، به همین دلیل باید برای انجام آن حتماً به متخصصان با تجربه مراجعه کنید. درد، کبودی و خون‌ مردگی یکی از رایج‌ترین عوارض آن است که ممکن است بسیاری از افراد آن را تجربه کنند. علاوه بر این در برخی موارد امکان به وجود آمدن شکل نامتقارن، عفونت و مشکلات دیگر هم وجود خواهد داشت.

برای آگاهی از اینکه نتایج تزریق فیلر دائمی است یا موقتی ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-08-14 ]
سلام آقای دکتر برای رفع خطوط ماریونت شما به جا تزرق ژل لیفت با نخ رو هم پیشنهاد میدید ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پیرفع سیاهی و تیرگی زیر چشم با پی آر پی

یکی از متداول ترین روش های درمانی رفع تیرگی دور چشم با پی آر پی می باشد. ... ادامه مطلب

تزریق ژل گونه یا گونه گذاریتزریق ژل گونه یا گونه گذاری

تزریق ژل گونه یا گونه‌ گذاری به عملی گفته می‌شود که به واسطه آن حجم گونه‌ها افزایش پیدا کرده، خطوط روی گونه‌ها باز می‌شود و افتادگی گونه‌ها برطرف شده زیبایی خاصی به چهره می‌بخشد. به زبان ساده تزریق فیلر یا ژل با هدف جوانسازی(افزایش حجم، رفع خطوط و لیفت صورت) در نواحی مختلف ... ادامه مطلب

مزوتراپی، درمان موضعی مشکلات پوستیمزوتراپی، درمان موضعی مشکلات پوستی

اگر پوست شما پیر شده و ایجاد چین و چروک‌ها شما را آزرده کرده‌اند و به دنبال یک روش جوان‌سازی غیرتهاجمی برای پوست خود می‌گردید، مزوتراپی پوست روشی مؤثر و مناسب است. مزوتراپی به ‌عنوان یک روش جوانسازی موثر و بدون نیاز به جراحی، می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست شما بازگرداند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.