اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تاثیر آر اف در رفع خطوط خنده و چروک های اطراف دهان

تاثیر آر اف در رفع خطوط خنده و چروک های اطراف دهان

پوست از جمله ساختارهای بدن است که باید استحکام و سفتی قابل قبولی داشته باشد؛ اما هر چه سن بالا می رود، از میزان تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین کاسته می شود و زیبایی و استحکام پوست تحت تأثیر قرار می گیرد و این زمان است که علائم بالا رفتن سن یعنی چین و چروک ها و خطوط پوستی نمایان می شوند. علاوه بر این، عواملی از قبیل استعمال دخانیات، تماس با نور خورشید، سبک زندگی ناسالم و تماس پوست با آلاینده ها می توانند باعث تخریب سلول های پوستی و ظاهر شدن چین و چروک ها شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بسیاری از افراد به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند. خوشبختانه انواعی از روش های جوانسازی پوست در دسترس هستند که می توانند خطوط خنده و چروک های اطراف دهانتان را درمان کنند. لیزر آر اف فرکشنال (RF Fractional) از جمله این روش ها است. روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن ‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است.

روشی ایمن و کم ‌تهاجمی که می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می‌شود که به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده و در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود.

انواع خطوط و چروکهای اطراف دهان

مزایای آر اف خط خنده

روش آر اف فرکشنال نسبت به بسیاری از روش‌های زیبایی مزیت داشته و کاربردهای زیادی دارد. این روش به دلیل موارد زیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌است:

  1. نخستین مزیتی که آر اف فرکشنال نسبت به دستگاه های دیگر دارد این است که دارای دوران نقاهت و عوارض جانبی نیست.
  2. یکی از مزایای آراف فرکشنال این است که درمان پوست با این دستگاه، یک روش آسان، بدون درد و بدون جراحی است که موجب کاهش خطوط ظریف پوستی می شود.
  3. این تکنیک برای انواع پوست و با هر آسیب سطحی قابل استفاده است و محدودیت قابل توجهی ندارد و این مورد باعث شده است که دایره فعالیت خود را نسبت به روش های مشابه دو برابر کند.
  4. استفاده از دستگاه آراف باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و بافت پوست می شود.
  5. یکی از مهم ترین مزایای آر اف فرکشنال این است که این دستگاه باعث تحریک افزایش تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود جریان خون می شود.

نحوه عملکرد آر اف در رفع خط خنده

عملکرد روش آر اف، تأثیر بر لایه های سطحی یا عمیق پوست است. پوست از چندین لایه تشکیل شده است که سطحی ترین آنها اپیدرم نام دارد. در زیر اپیدرم لایه ای از درم وجود دارد که در طول فرآیند پیری تخریب می شود و باعث پیری پوست می شود. آر اف دو کار را برای رفع خطوط پوست انجام می دهد که در ادامه به آن می پردازیم:

تحریک کلاژن سازی

انرژی تولید شده توسط امواج فرکانس رادیویی در درم باعث تحریک تولید کلاژن می شود. پروتئین ساختاری مهمی در بافت پوست است که باعث شادابی، استحکام و زیبایی پوست شما می شود. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می شود و بیشتر شدن دما یکی از عوامل محرک برای تولید کلاژن است.

فعال کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی روشی است که در آن بدن بافت فیبری می سازد. بافت فیبری تولید کلاژن را تحریک می کند و این فیبرهای پروتئینی را کوتاه تر و قوی تر می کند. فیبروز بافتی هنگامی اتفاق می افتد که بافت طبیعی بدن آسیب دیده باشد. در آر اف فرکشنال، ضایعات انتخابی در مناطقی از پوست انجام می شود تا بافت فیبری تشکیل شود. به این ترتیب لایه درم ضخیم می شود و تولید کلاژن بیشتر می شود.

تاثیر آر اف در رفع خطوط خنده

نحوه آر اف خط خنده

قبل از آر اف پوست به طور کامل تمیز شده و پماد بی‌حسی موضعی روی ناحیه درمان قرار می‌گیرد. بعد از 15 تا 30 دقیقه این ناحیه به طور کامل بی‌حس شده و از ژل خنک‌کننده روی صورت یا بدن استفاده می‌شود. این ژل در حین درمان از پوست محافظت می‌کند. دستگیره آر اف روی ناحیه مورد نظر قرار گرفته و امواج رادیویی به لایه‌ های پوست منتقل می‌شود. درجه لیزر آر اف فرکشنال بر اساس پوست هر بیمار تعیین شده و به عمق پوست نفوذ می‌کند. در این روش تنها کمی احساس گرم‌ شدن ایجاد می‌شود. اثرات حاصل از درمان تا چند ماه ادامه دارد؛ زیرا پوست شروع به کلاژن ‌سازی می‌کند. معمولاً این نتایج پس از 6 ماه به حالت مطلوب خود می‌رسند. در صورتی‌که درمان مداوم باشد، نتایج طولانی مدت باقی می‌ماند.

اقدامات قبل از آر اف خط خنده

  1. عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن و دیکلوفناک از 5 7 روز قبل
  2. عدم استفاده از هر گونه مواد آرایشی بر روی پوست
  3. شستشوی پوست و تمیز کردن آن قبل از آر اف فرکشنال
  4. اگر سابقه ی زخم و جراحتی داشته اید که مدت زمان زیادی طول کشیده تا بهبود یابد.
  5. اگر داروهای خاصی به منظور رفع ضایعات پوستی خود مصرف می کنید پزشک خود را آگاه سازید. ( مانند مصرف روآکوتان یا ایزوترتینوئین برای درمان آکنه های شدید و حاد پوستی )
  6. ابتلا به بیماری های عفونی اعم از هپاتیت و …
  7. اگر سابقه ی جراحی زیبایی پوست مانند بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک ) ، تزریق بوتاکس و … داشته اید حتماً با پزشک خود در میان گذارید.

مراقبت های پس از آر اف خط خنده

میزان اثرگذاری آر اف در رفع خطوط خنده

این دستگاه با تحریک پوست به ساخت کلاژن موجب شادابی و طراوت پوست صورت می‌شود. میزان اثرگذاری این دستگاه روی لایه درم پوست برای ساخت کلاژن حدود 6 ماه است.

ماندگاری آر اف خط خنده

ماندگاری آر اف بین 1 تا 2 سال است. این روش نیز مانند سایر روش های درمانی غیرجراحی نمی تواند اثرات دائمی به دنبال داشته باشد، هرچند به دلیل تحریک تولید کلاژن و الاستین، نتایج آر اف تا مدت ها روی پوست قابل مشاهده است. بعد از انجام آر اف تا حدود 8 ماه تخمین زده می شود که کلاژن سازی ادامه می یابد؛ بنابراین می توان گفت ماندگاری آر اف به نسبت طولانی مدت است. بین 3 تا 6 ماه بعد از آر اف طول می کشد تا اثرات این روش را روی پوست خود مشاهده کنید و بعد از آن ماندگاری آر اف به عواملی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

دستگاه های جدید آر اف دارای قابلیت های بهتر و بیشتری هستند و به طور مؤثرتری می توانند این روش درمانی را اجرا کنند؛ بنابراین استفاده از دستگاه های بهتر می تواند موجب افزایش اثربخشی این روش و در نتیجه افزایش ماندگاری آر اف شوند.
شدت و تعداد جلسات درمانی که رابطه مستقیمی با عارضه پوستی تحت درمان دارد. مثلاً به طور معمول شما به حداقل 4 جلسه برای جوابدهی مناسب این روش نیاز دارید.
نحوه پاسخ گویی بدن شما به درمان عامل دیگری است که می تواند در ماندگاری آر اف تأثیر گذار باشد. سطح تولید کلاژن توسط بدن شما رابطه مستقیمی با نتایج آر اف دارد.
روتین مراقبت از پوست شما در جوان ماندن پوست و نتیجه گیری از هر روش درمانی از جمله آر اف تأثیرگذار است، بنابراین توصیه می کنیم حتماً به مراقبت های بعد از آر اف توجه کنید.

آر اف خط خنده چند جلسه طول می‌کشد؟

تعداد جلسات آر اف فرکشنال به نوع و مشکلات پوستی شما بستگی دارد که این موارد توسط پزشک تعیین می‌شود. افرادی که دارای چین و چروک ‌های عمیق‌تر هستند به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. معمولاً 3 الی چهار جلسه برای انجام آر اف توسط پزشک تعیین می‌شود.

آر اف خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

آر اف فرکشنال می‌تواند برای افراد مختلف مناسب باشد؛ اما همواره باید قبل از شروع درمان با یک متخصص پوست مشورت شود. به طور کلی آر اف فرکشنال برای کسانی مناسب است که:

  1. می‌خواهند چین و چروک‌ های پوست خود را کاهش دهند.
  2. به دنبال روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست هستند.

کاندیدای نامناسب آر اف خط خنده

آر اف برای جوانسازی پوست از سن 35 الی 40 سالگی که سرعت کلاژن‌ سازی کند می‌شود توصیه می‌گردد؛ اما برخی افراد کاندیدای مناسبی برای انجام آر اف فرکشنال نیستند:

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

عوارض آر اف خط خنده

عوارض احتمالی آر اف فرکشنال که موقتی هستند، شامل موارد زیر است:

درد

دستگاه‌ های ابتدایی روش RF درد زیادی داشتند؛ اما امروزه درد این روش به حداقل رسیده و در بیشتر موارد نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیست. در برخی از کابردهای RF ممکن است برای راحتی شما و کاهش درد، از بی‌حسی موضعی استفاده کنیم.

قرمزی پوست

اریتم یا گلگون شدن پوست در برخی از مراجعین دیده می‌شود. این عارضه معمولاً تا 24 ساعت بعد از درمان ناپدید می‌شود.

تورم

آر اف فرکشنال می‌تواند می‌تواند باعث ادم یا تورم شود. البته این عارضه در همه‌ی مراجعین دیده نمی‌شود و اگر هم رخ بدهد، ظرف حداکثر 24 ساعت خوب می‌شود. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.

عوارض نادر

عوارض زیر بسیار نادر هستند و معمولاً ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف هستند. البته این عوارض هم موقتی هستند؛ ولی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا برطرف شوند.

  1. فرورفتگی پوست : تا ماه طول می کشد.
  2. بثورات پوستی : حداکثر تا 1 هفته.
  3. پوسته پوسته شدن : تا 1 هفته.
  4. حساس شدن پوست به لمس : 2 تا 3 هفته.
  5. زخم سوختگی : تا 6 ماه و قابل درمان.
  6. هایپرپیگمنتیشن (لک های تیره پوستی) : تا 5 روز.

هزینه رفع خط خنده با آر اف

هزینه آر اف خط خنده با توجه به نوع پوست، میزان کاری که باید انجام شود، نوع دستگاه، کلینیکی که انتخاب می کنید و دستمزد پزشک، متفاوت می باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اس وی اف ژل (SVF Gel) چیست ؟اس وی اف ژل (SVF Gel) چیست ؟

تزریق اس وی اف ژل روشی جدید برای جوانسازی است. این ماده از مشتقات چربی استخراج شده از بدن شما است که پس از فرآوری، مجدداً به قسمت دیگری از بدن خود شما تزریق می‌گردد ... ادامه مطلب

درمان پف زیر چشم با لیزر اندولیفتدرمان پف زیر چشم با لیزر اندولیفت

یکی از جدیدترین روش‌ هایی که این روزها وارد بازار زیبایی و جوانسازی پوست شده اندولیفت است که یک روش غیر تهاجمی زیبایی است. در اندولیفت زیر چشم از امواج لیزر کمک گرفته شده است تا متقاضی بتواند چین و چروک‌ های سطحی و افتادگی پوست را بدون کوچکترین آزار و اذیتی درمان کند. ... ادامه مطلب

پی آر پی صورت چیست؟پی آر پی صورت چیست؟

روش جوانسازی پوست با پی آر پی به خاطر به کارگیری خون خود بیمار برای درمان وی، دارای پذیرش بیشتری نسبت به روش‌ های مشابه می‌ باشد. درمان با پی آر پی صورت در بازسازی کلاژن، الاستین، عروق و ماتریکس بین سلولی و در نهایت باز گرداندن دوباره شادابی و جوانی پوست ‌است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.