اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / نقش کلاژن در سلامت پوست

نقش کلاژن در سلامت پوست

یکی از بزرگترین درشت مولکول‌ها در بدن انسان، پروتئین‌ها هستند که نقش مهم و حیاتی در بدن دارند. در این مقاله میخواهیم کلاژن، که یکی از فراوان ترین پروتئین‌ها در بدن است را معرفی کنیم.

دکتر رامین مدرسی با بهره‌گیری از تجربه و مهارتی که طی ده سال کار در زمینه جوانسازی کسب نموده‌اند؛ می‌توانند یکی از گزینه‌های مناسب برای اجرای بهترین روشهای جوانسازی و افزایش کلاژن پوست در اصفهان باشند.

کلاژن چیست؟

کلاژن یک پلی پپتید است با ترکیبی از اسید آمینه‌هایی مانند پرولین و گلاسین که ترکیب اصلی سازنده‌ عضلات، استخوان‌، پوست، مو، ناخن‌ و تاندون‌ها هستند. کلاژن و ویتامین C بهتر است با هم مصرف شوند زیرا با کاهش ویتامین C، کلاژن به میزان کافی تولید نخواهد شد. کلاژن در بدن تولید می‌شود اما شما با خوردن مکمل‌هایی همچون میوه‌های کلاژن ساز، سبزیجات مفید و لازم، اسیدهای چرب امگا، سویا و مشتقاتش، مواد غذایی حاوی گوگرد (موز، مرغ، گوشت اردک، پنیر، سویا، نارگیل و...) همچنین ویتامین C می‌توانید به سرعت و حجم تولید آن در بدن کمک کنید.

نقش کلاژن در سلامت پوست

بزرگترین اندام بدن پوست است که کلاژن یکی از اجزای اصلی آن می‌باشد و در خاصیت ارتجاعی و آب رسانی به پوست نقش اساسی دارد. می‌توان گفت تقریباً 75 درصد از درمیس (دومین لایه‌ی پوست) را کلاژن تشکیل می‌دهد. کلاژن باعث استحکام و حالت کشسانی پوست و تقویت آن می‌شود؛ همچنین جایگزینی برای سلول‌های مرده پوست است. این ماده علاوه‌ بر تقویت پوست، باعث تولید پروتئین‌های دیگری می‌شود که از بروز آکنه و سایر بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کنند و با افزایش آن سلول‌های پوست می‌توانند دوباره ترمیم شوند.

کلاژن توسط بدن تجزیه و دوباره تولید می‌شود اما افراد می‌توانند این ماده را به صورت مایع، پودر، کپسول و غذا‌های سرشار از پروتئین دریافت‌ کنند. کلاژن موجود در بدن باعث بهبود پوست و جوانسازی، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش سلولیت، تقویت استخوان‌ها و تقویت رشد مو و ناخن‌ها می‌شود.

عوامل کاهش‌دهنده میزان کلاژن موجود در بدن

بارز‌ترین دلیل کاهش کلاژن در بدن افزایش سن است که باعث خشک شدن پوست، از دست رفتن خاصیت ارتجاعی و کشانی پوست و ایجاد چین و چروک خواهد‌ شد.
سایر عواملی که بر کاهش کلاژن در پوست دخیل هستند عبارتند از:

افزایش کلاژن‌سازی در بدن با درمان‌های کلینیکی

درمان‌های متعددی وجود دارد، که باعث کمک به افزایش تولید کلاژن می شود. برخی از این روشها به شرح زیر می‌باشند.
لیزر: برخی از لیزرهای پوستی که امروزه استفاده از آنها بسیار متداول است، به تحریک پوست برای تولید کلاژن کمک می‌کند. تابش اشعه لیزر باعث از بین رفتن کلاژن‌های آسیب‌دیده شده؛ در نتیجه سلول‌های پوست مجبور به تولید کلاژن‌های جدید می‌شوند.

آر اف‌فرکشنال

آر اف فرکشنال نیز یکی از انواع لیزرهای پوستی است که با انتقال انرژی از طریق سوزن‌های بسیار ریز به لایه دوم پوست، و اثرگذاری ستونی بر این لایه، موجب تحریک مکانیسم ترمیم، بهبود طبیعی پوست و تولید کلاژن می‌شود.

هایفوتراپی

پزشکان روش نوینی را برای جوانسازی پوست به وسیله امواج اولتراسوند، به نام هایفوتراپی ارائه داده‌اند که بدون جراحی علاوه بر رفع چین و چروک، موجب لیفتینگ پوست نیز می‌گردد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ جهت درمان خطوط ظریف صورت، جای جوش و اسکار، سفتی و بهبود رنگ پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حین انجام آن از قلم میکرو یا غلطک استفاده می‌شود تا جراحات کنترل‌ شده‌ای روی سطح پوست ایجاد نموده و باعث تولید کلاژن و الاستین شود.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

تزریق پرکننده‌ها (فیلرها)

پزشکان پوست در بسیاری از موارد برای رفع چین و چروک و افزایش حجم در قسمت‌های مختلف صورت و بدن، از تزریق پرکننده‌ها استفاده می‌نمایند که این مواد می‌تواند چربی استخراج شده از بدن خود فرد، یا ساخته شده از موادی ژل مانند باشند که علاوه بر افزایش حجم، فرم دهی و رفع خطوط، به ساخت کلاژن بیشتر در بدن نیز می‌انجامد.

البته باید یادآور شویم، تزریق چربی اگر به شکل درست و اصولی، توسط پزشک مجرب و ماهر انجام شود می‌تواند به نتایج مطلوب دراز مدت (فرم و حجم ایده‌آل و جوانسازی پوست در نتیجه افزایش کلاژن) بی‌انجامد، در غیر این صورت ممکن است فرد را با عوارض و صدمات فراوانی روبرو نماید.. ژل‌های هیالورونیک اسید نیز، به ویژه در استمرار تزریق، می‌توانند به تولید کلاژن بیشتر پوست کمک کنند.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش‌بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژل چیست؟کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل برای زیباسازی و کانتورینگ صورت در نواحی مختلف مانند زاویه فک پایین، چانه انجام می‌شود تا ساختاری زیبا برای صورت به ارمغان بیاورد. مزیت این روش، تغییر فرم صورت با روشی مطمئن و ایمن است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

زمان کشیدن بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستیزمان کشیدن بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژنجوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.