اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زیبایی / عوامل کاهش دهنده کلاژن پوست

عوامل کاهش دهنده کلاژن پوست

کلاژن یکی از مهم‌ترین مواد مغذی و عناصری است که پوست ما به آن نیاز دارد. این ماده‌ی مغذی کوچک، به عنوان زیرساخت پوست عمل کرده و شما را جوان نگه می‌دارد. کلاژن در سه لایه مختلف پوست وجود دارد و باعث افزایش حالت ارتجاعی و در نهایت تقویت پوست می‌شود. به طور کلی، کلاژن دارای خواص ضد پیری بوده و پوست ما را جوان و سالم نگه می‌دارد. در طول زمان، عوامل متعدد محیطی می‌تواند موجب نابودی و از بین رفتن کلاژن شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید پوست شما، زیباتر و جوان‌تر به نظر برسد، باید راهی برای ترمیم کلاژن پوست خود پیدا کنید و کلاژن از دست رفته پوستتان را جایگزین کنید.

دکتر رامین مدرسی با بهره‌گیری از تجربه و مهارتی که طی ده سال کار در زمینه جوانسازی کسب نموده‌اند؛ می‌توانند یکی از گزینه‌های مناسب برای اجرای بهترین روشهای جوانسازی و افزایش کلاژن پوست در اصفهان باشند.

کلاژن

کلاژن تقریباً 80٪ پوست و یک سوم پروتئین‌های بدن را تشکیل می‌دهد. این ماده را می‌توان در انواع بافت‌های بدن و همچنین موها، استخوان‌ها، عضلات و پوست یافت. بدن شما به طور طبیعی کلاژن را به عنوان یک عنصر سازنده ایجاد می‌کند و بیش از 28 نوع مختلف از آن وجود دارد. این ماده برای حفظ قابلیت ارتجاعی و استحکام پوست بسیار حیاتی است؛ اما با کاهش سن و کاهش سطح کلاژن علائم افتادگی پوست و پیری پوست ظاهر می‌شود.

چیزی که تولید کلاژن به آن متکی است ویتامین C است؛ زیرا بدون آن بدن نمی‌تواند کلاژن را تشکیل، ذخیره یا سنتز کند و این ویتامین مسئول نگه‌داشتن سلول‌ها در هنگام ایجاد کلاژن است. بنابراین مصرف ویتامین C و یا استفاده از محصولات حاوی این ویتامین، راه‌حل مناسبی برای کمک و تقویت تولید، ترمیم و افزایش کلاژن طبیعی بدن می‌باشد.

روش‌های ترمیم کلاژن پوست

کاربردهای کلاژن

عوامل کاهش‌دهنده کلاژن پوست

روش‌های ترمیم کلاژن

داشتن پوستی شاداب، سالم و جوان خواست همه‌ است و بعضی ها از به‌کارگیری بسیاری از روش‌ها برای جلوگیری از پیری پوست و چین‌وچروک دریغ نمی‌کنند. در ادامه به برخی روش‌هایی که به ساخت و بهبود کیفیت کلاژن پوست کمک می‌کنند می‌پردازیم.

آر اف فرکشنال اسکارلت

آر اف فرکشنال اسکارلت یک روش غیرتهاجمی و مؤثر برای جوانسازی و لیفت پوست است. در این روش، سوزن‌های بسیار ریزی که دارای امواج رادیوفرکوئنسی هستند، به پوست وارد می‌شوند و لایه‌ی اپیدرم، درم و مابین آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دما در ناحیه ی هدف بین 55 تا 60 درجه بالا می‌رود که دمای مناسب برای سلول‌های فیبروبلاست است تا کلاژن بیشتری تولید کنند. آر اف روند طبیعی ترمیم پوست را تحریک می‌کند و با دسترسی به لایه درم باعث افزایش کشش و نهایتاً لیفت پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌های ملایم تا متوسط و رفع شلی و افتادگی پوست می‌شود. اسکارلت پیشرفته‌ترین دستگاه آر اف فرکشنال دنیا است و سوزن‌های آن پوشش ضخیم طلا دارد که بیشترین بازدهی و افزایش کلاژن سازی را در هر جلسه ایجاد می‌کند.

لیزر

از دیگر روش‌های غیر جراحی تقویت کلاژن پوست استفاده از نور قرمز یا لیز است. طبق پژوهش‌های متخصصان پوست و مو لیزر یک روش ایمن و سریع برای بازسازی پوست و ترمیم کلاژن است. نور قرمز مانند هایفو یک روش غیرتهاجمی بوده و عارضه جانبی ندارد. پرتوهای لیزر، چروک و ضایعه های پوستی را از بین می‌برد. نتایج پس از انجام عمل قابل‌مشاهده است.

لیزرهای مجدد کلاژن سازی پوست را تقویت کرده و به عنوان یک روش پیشگیرانه و تصحیح عمل می‌کند. لیزرها لایه اپیدرمی سطحی پوست را از بین می‌برد و سریعاً مولکول‌های آب موجود در پوست را گرم می‌کند. سلول‌های منطقه تحت تصفیه با تبدیل شدن آب گرم شده به گاز، تبخیر می‌شوند و منجر به تقویت کلاژن سازی پوست می‌شود.

اینستاگرامی دکتر رامین مدرسی

فیلر اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک ترکیب مهمی برای کلاژن موجود در پوست است. این ماده در غذاهای سرشار از اسیدهای آمینه مانند لوبیا، سبزیجات و سویا یافت می‌شود. افزودن اسید هیالورونیک به رژیم از طریق غذا به راحتی می‌تواند به تقویت سطح این ماده کمک کند. اسید هیالورونیک نیز به عنوان مکمل و فیلرهای تزریقی موجود است.

هیدرودرم ابریژن

جدیدترین روش میکرودرم ابریژن، تکنیک هیدرودرم است. در این روش همزمان محصولات خاص مراقبت از پوست به آن تزریق شده و لایه‌برداری نیز انجام می‌گیرد. این عمل، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون را در ناحیه‌ی مورد نظر به حداکثر می‌رساند.

لیزر کیوسوییچ

از دیگر درمان‌های لیزری می‌توان به لیزر کیوسوییچ اشاره کرد. این لیزر اشعه های کوتاه؛ اما قدرتمند ساطع می‌کند که سطح پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اشعه لیزر در زیر پوست زخم ایجاد می‌کند و سطح آن را بدون آسیب باقی می‌گذارد تا منجر به تحریک سلول‌ها برای کلاژن سازی گردد. تابش اشعه این لیزر به صورت ستونی تنظیم شده است تا آسیب و مشکل دیگری برای پوست ایجاد نشود و یک روش درمانی بی‌خطر می‌باشد.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش‌بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر پی آر اف در جوانسازی پوست و درمان ریزش موتاثیر پی آر اف در جوانسازی پوست و درمان ریزش مو

در دهه اخیر پی آر پی نتایج موثری برای درمان ریزش مو آندروژنیک نشان داده است . پی آر پی برای چند دهه در دندانپزشکی ، اورتوپدی و ترمیم زخم استفاده شده است . پی آر اف ( PRF ) نسل جدید پی آر پی می ‌باشد که وارد حیطه درمان ریزش مو شده است . در این مقاله به بررسی روش پی آر اف می پردازیم . ... ادامه مطلب

لیزر کیوسوییچلیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ برای پاک کردن لکه‌های پوستی، کک و مک و خالکوبی یا تاتو استفاده می‌شود. در این تکنولوژی نوین، پالس‌های انرژی لیزر، در فواصل میلیاردم ثانیه تکرار می‌شوند و رنگدانه‌ها را در پوست آزاد می‌کنند تا بتوانند به طور طبیعی توسط بدن جذب و سپس دفع شوند ... ادامه مطلب

تزریق فیلرتزریق فیلر

فیلر های پوستی شامل ژل های تزریقی و چربی می باشد که به چند دسته تقسیم میشوند. فیلر های موقتی و دائمیفیلر ها موادی هستند که در داخل پوست تزریق شده و باعث حجم دادن و صاف کردن چین و چروک ها و رفع جای جوش و اسکار ها می شوند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.